Ik heb hier 2 Fujitsu Siemens RX300 S3 rack servers op windows 2003 r2 draaien.
Beide zijn volledig up to date en ook compleet schoon. Zo goed als geen 3rd party software.
Wat wil ik?
Ik wil network load balancing (nlbmgr) in multicast ICMP draaien op die machines.
Wat werkt er dan niet?
Ik krijg network load balancing wel werkend, maar de snelheid is om te huilen. Beide machines (intel xeon 3ghz, 2gb ram) zijn aangesloten op een netgear 1gbps switch via de onboard 1gbps Broadcom nics. Via ftp verbinden naar het NLB IP levert een max speed van 10Mbit. Ftp verbinding naar 1 van beide 'niet-NLB ip's' levert een dikke 500Mbit+ aan snelheid op.
Wat heb je gedaan
- De broadcom nics en de drivers richting /dev/null geplaatst en in beide machines een intel pro 1000 GT nic geplaatst omdat ik in de fujitsu Siemens docs een opmerking tegen kwam over NLB en dat dat soms niet compatible zou zijn.
- het NLB wel 100x opnieuw ingesteld
- omgepatched naar een andere switch
- volledig van het huidige netwerk gescheiden om elke andere vorm van interferentie te vermijden
- logging en tracing via microsoft network scanner 3.0, zonder gekke dingen
- Google gechecked
- Fujitsu gebelt, nog geen antwoord
- MS docs doorgelezen en de step by step win2k3 help doorgelopen
- de hele boel bij elkaar staan schelden
Extra info
Beide machines hebben een fixed (local) ip
Beide machines kunnen elkaar pingen, op ip en netbios naam
Zijn geen lid van een domain of AD
Ik heb het wel werkend op 2 zelf bouw machines (ook intel pro 1000 gt). Enige verschil is dat het geen dure pizza doos is maar gewoon een consumer intel plank met een p4 3ghz erin.
Ik begin een beetje radeloos te worden.
hoorde dit nou in Netwerken, PNS of WSS?
Beide zijn volledig up to date en ook compleet schoon. Zo goed als geen 3rd party software.
Wat wil ik?
Ik wil network load balancing (nlbmgr) in multicast ICMP draaien op die machines.
Wat werkt er dan niet?
Ik krijg network load balancing wel werkend, maar de snelheid is om te huilen. Beide machines (intel xeon 3ghz, 2gb ram) zijn aangesloten op een netgear 1gbps switch via de onboard 1gbps Broadcom nics. Via ftp verbinden naar het NLB IP levert een max speed van 10Mbit. Ftp verbinding naar 1 van beide 'niet-NLB ip's' levert een dikke 500Mbit+ aan snelheid op.
Wat heb je gedaan
- De broadcom nics en de drivers richting /dev/null geplaatst en in beide machines een intel pro 1000 GT nic geplaatst omdat ik in de fujitsu Siemens docs een opmerking tegen kwam over NLB en dat dat soms niet compatible zou zijn.
- het NLB wel 100x opnieuw ingesteld
- omgepatched naar een andere switch
- volledig van het huidige netwerk gescheiden om elke andere vorm van interferentie te vermijden
- logging en tracing via microsoft network scanner 3.0, zonder gekke dingen
- Google gechecked
- Fujitsu gebelt, nog geen antwoord
- MS docs doorgelezen en de step by step win2k3 help doorgelopen
- de hele boel bij elkaar staan schelden
Extra info
Beide machines hebben een fixed (local) ip
Beide machines kunnen elkaar pingen, op ip en netbios naam
Zijn geen lid van een domain of AD
Ik heb het wel werkend op 2 zelf bouw machines (ook intel pro 1000 gt). Enige verschil is dat het geen dure pizza doos is maar gewoon een consumer intel plank met een p4 3ghz erin.
Ik begin een beetje radeloos te worden.
hoorde dit nou in Netwerken, PNS of WSS?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!