Beste Mensen,
Ik heb voor mijn stage de volgende opdracht gekregen.
Bouw een Win2003 server welke automatisch nieuwbouw assemblage pc's moet deployen / installeren met Windows Vista Homepremium 32 bit NL.
Ter beschikkeling heb ik twee oudere pc's gekregen.
Op PC1 staat het volgende geinstalleerd.
Windows 2003 server standaard NL sp2
Active Directory op 40 GB hdd ntfs
Dhcp bereik 192.168.0.200 - 225,
DNS 192.168.0.1
Netwerkkaart IP vast 192.168.0.1
Deployment services dhcp pxe ingesteld en installatiegroep aangemaakt windowsinstal in wds.
PC2 is een test pc, hierop kan ik testinstallaties zetten bijvoorbeeld
Volgende uitgevoerd.
Heb een Windows installatie gemaakt op PC2, deze met sysprep afgesloten en met imagex overgezet naar windowshomeprem32nl.wim.
Op PC1 deze wim bestand in deployservice groep geinporteerd.
Heb als opstart de boot.wim van de Windows cd als opstart gebruikt in wds.
Nu komt het probleem.
Als ik op PC2 een netwerk boot start met f12 bios, laad het wds boot gedeelte, maar wanneer deze geeft aan een geldige gebruiker nodig te hebben om verder te gaan tijdens installatie.
Het probleem is dat elke pc nog naamloos is en voor verschillende onbekende personen bedoeld zijn.
Opmerking
Heb een gebruiker in AD gemaakt, om deze bij installatie mogelijk te gebruiken?
Ik heb de MS step by step guide al doorgenomen, op god, google etc zitten zoeken, maar ik loop vast.
Kan iemand mij uitleggen wat hier mis gaat of een richting geven waar ik moet zoeken?
Alvast bedankt.. Sylvestor..
Ik heb voor mijn stage de volgende opdracht gekregen.
Bouw een Win2003 server welke automatisch nieuwbouw assemblage pc's moet deployen / installeren met Windows Vista Homepremium 32 bit NL.
Ter beschikkeling heb ik twee oudere pc's gekregen.
Op PC1 staat het volgende geinstalleerd.
Windows 2003 server standaard NL sp2
Active Directory op 40 GB hdd ntfs
Dhcp bereik 192.168.0.200 - 225,
DNS 192.168.0.1
Netwerkkaart IP vast 192.168.0.1
Deployment services dhcp pxe ingesteld en installatiegroep aangemaakt windowsinstal in wds.
PC2 is een test pc, hierop kan ik testinstallaties zetten bijvoorbeeld
Volgende uitgevoerd.
Heb een Windows installatie gemaakt op PC2, deze met sysprep afgesloten en met imagex overgezet naar windowshomeprem32nl.wim.
Op PC1 deze wim bestand in deployservice groep geinporteerd.
Heb als opstart de boot.wim van de Windows cd als opstart gebruikt in wds.
Nu komt het probleem.
Als ik op PC2 een netwerk boot start met f12 bios, laad het wds boot gedeelte, maar wanneer deze geeft aan een geldige gebruiker nodig te hebben om verder te gaan tijdens installatie.
Het probleem is dat elke pc nog naamloos is en voor verschillende onbekende personen bedoeld zijn.
Opmerking
Heb een gebruiker in AD gemaakt, om deze bij installatie mogelijk te gebruiken?
Ik heb de MS step by step guide al doorgenomen, op god, google etc zitten zoeken, maar ik loop vast.
Kan iemand mij uitleggen wat hier mis gaat of een richting geven waar ik moet zoeken?
Alvast bedankt.. Sylvestor..