Toon posts:

CPU's onder inkoop :S

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou in de pricewatch te neuzen :)
Ik vergelijk veel met pricewatch en mijn leveranciers om te kijken of ze cheap zijn.
Hoe kan het dat de Core2Duo E4300 voor 83,95 ex wordt aangeboden door euromaxi ?

Mijn inkoop is :
actebisNL: 91,30
IngrammicroNL: 90,64
BasDistributie: 93,81
Duitse leverancier die ik liever niet bij naam noem ;) : 85,90

hoe kan euromaxi dit zo goedkoop aanbieden :S
Welke leverancier hebben zij ?
Zit hier een luchtje aan?
Krijgen ze veel staffel korting??
Wat ik weet bij ingram micro is , als een leverancier de marge van anderen om zeep helpt krijgt hij een iets hogere inkoop, om de anderen te helpen :)

Om de winkel te promoten wil ik een paar folders met zeer cheape producten lanceren, maar tegen deze prijzen is dat niet mogelijk lijkt het :?

is TCP benelux het bedrijf wat mij gaat redden??
Ik heb me bij diditrade ingeschreven, maar diditrade is niet meer wat het was. peperduur :O

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:58
Kan toch gewoon een lokkertje zijn ?
In de trant van: Kijk ons eens goedkoop zijn ;)
En als je besluit daar een compleet systeem te kopen hebben ze dat 'verlies' er al snel uit :)

Bij de AH werd een tijdje geleden de peijnenburg ontbijtkoek toch ook onder de inkoop prijs verkocht ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Dubbel Fristie op 03-05-2007 21:41 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Denk dat ze hopen de klanten te winnen die ook gelijk de rest bij hun koopt. Doen wel meer winkels. ;)

Edit/
Te laat. :+

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 03-05-2007 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dubbel Fristie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:39:
Kan toch gewoon een lokkertje zijn ?

Bij de AH werd een tijdje geleden de pijnenburg ontbijtkoek toch ook onder de Inkoop prijs verkocht ;)
Maar dit zie ik ZO vaak, ik denk dat dit buiten een lokkertje gaat :)
Ik ben niet dom , een lokkertje is niet iets wat je maandelijks doet :)
Denk dat ze hopen de klanten te winnen die ook gelijk de rest bij hun koopt. Doen welmeer winkels. ;)
nog 1 voorbeeld
de D805 was ooit 135 in de pricewatch
Computerland 020 ceintuurbaan had hem voor 125 in de SP!TS advertentie
dit is wel een lokkertje denk ik
maar wat ik steeds zie
dat is toch niet slim :?
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:41:
Kan ook zijn dat andere winkels gewoon meer korting krijgen dan jij omdat ze meer omzetten en/of dat ze met een lagere marge genoegen kunnen nemen.
Het is ONDER MIJN INKOOP , dat is iets anders dan een lage marge !

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 21:44 ]

Verwijderd

Kan ook zijn dat andere winkels gewoon meer korting krijgen dan jij omdat ze meer omzetten en/of dat ze met een lagere marge genoegen kunnen nemen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, zo werkt het, hè?
Je neemt een paar lokkertjes die je onder de prijs verkoopt in de hoop dat de klant er andere dingen (met een hogere marge) bijkoopt en eventueel bij de volgende koop weer bij je terugkomt.

... en daarom is de pricewatch ook zo mooi, zowel klant als bedrijf kunnen er op deze manier op inspringen :)

Het kan risky zijn, want je verkoopt dingen met verlies, maar op 1 staan in de pricewatch is priceless (:P), zelfs als mensen niet bij je kopen, dan hebben ze je wel gezien, een soort reclame :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat gaat niet op als ze onder de inkoop prijs zitten. ;)

Verwijderd

Ik zie dit ook heel vaak, en ik denk dat euromaxi toch ook zeer hard moet werken voor hun centen. Iedere winkel speelt zijn eigen spel...Ga er maar niet vanuit dat je het zo lang vol houd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 21:44 ]

Verwijderd

Hoe groter je bent hoe kleiner je marge kan zijn en hoe lager je inkoopprijzen liggen.

Daarnaast kan iedereen wel eens een goede aanbieding krijgen, bijvoorbeeld restpartij ed.

Ook kun je inderdaad 1 product onder inkoopprijs verkopen vooral als je ziet dat dit product vaak icm een ander product wordt verkocht.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 21:46 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:44:
Ik zie dit ook heel vaak, en ik denk dat euromaxi toch ook zeer hard moet werken voor hun centen. Iedere winkel speelt zijn eigen spel...Ga er maar niet vanuit dat je het zo lang vol houd :)
Dat is het nadeel meestal van dit soort actie's, stop je er mee, dan zijn je klanten ook weg. Een winkel die de klanten winnen door goede service die blijven meestal veeel langer. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:47:
[...]

Dat is het nadeel meestal van dit soort actie's, stop je er mee, dan zijn je klanten ook weg. Een winkel die de klanten winnen door goede service die blijven meestal veeel langer. ;)
Het faillesement van hardwaretotaal is een goed voorbeeld ;)

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:43:
[...]

Dat gaat niet op als ze onder de inkoop prijs zitten. ;)
Nee, dat laatste inderdaad niet maar ze kunnen nog steeds wel een lagere inkoop hebben toch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:48:
[...]

Nee, dat laatste inderdaad niet maar ze kunnen nog steeds wel een lagere inkoop hebben toch?
Ja, en dat mysterie probeer ik op te lossen :D

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]
[...]

Het is ONDER MIJN INKOOP , dat is iets anders dan een lage marge !
En jij bent zo waanzinnig groot dat je de goedkoopste inkoop doet ? En jij weet zoveel dat je weet tegen welk bedrag waar deze winkel inkoopt ?

Verder is Ingram nou niet echt de goedkoopste reseller dacht ik.

Blijkbaar kan deze winkel goedkoop aan deze proc komen, en ze dus ook goedkoop wegzetten en zijn ze tevreden met een lage marge (jou inkoop is niet per definitie hun inkoop :*)

Inkoop prijs die jij zit zijn echt niet heilig hoor. In de tijd dat ik wat bijbeunde met zelf in elkaar gekluste PC's die ik bij een groothandel haalde was het op een gegeven moment zo dat winkels goedkoper waren dan mijn eigen inkoop.
Kwestie van de klanten korting die jij als winkel weet te regelen en de hoeveelheden waarin je inkoopt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Bij leveranciers in het algemeen is de korting afhankelijk van wat je omzet, hoe meer je afneemt, hoe meer je over korting kunt lullen. Vergelijk bv grote installatiebedrijven krijgen bij de Technische Unie e.d. tientallen procenten korting die jij als beun kleine afnemer echt niet gaat krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:03:
[...]

En jij bent zo waanzinnig groot dat je de goedkoopste inkoop doet ? En jij weet zoveel dat je weet tegen welk bedrag waar deze winkel inkoopt ?

Verder is Ingram nou niet echt de goedkoopste reseller dacht ik.

Blijkbaar kan deze winkel goedkoop aan deze proc komen, en ze dus ook goedkoop wegzetten en zijn ze tevreden met een lage marge (jou inkoop is niet per definitie hun inkoop :*)

Inkoop prijs die jij zit zijn echt niet heilig hoor. In de tijd dat ik wat bijbeunde met zelf in elkaar gekluste PC's die ik bij een groothandel haalde was het op een gegeven moment zo dat winkels goedkoper waren dan mijn eigen inkoop.
Kwestie van de klanten korting die jij als winkel weet te regelen en de hoeveelheden waarin je inkoopt.
Je praat met een winkel die in de electronica betere prijzen dan media markt krijgt :)
Ik kan nu wel op pallet basis gaan inkopen, maar dat heeft geen nut want deze winkel heeft geen afzet op PC gebied. We doen nu mee met de AltijdActie.nl folder,als dat helpt :)
maar die duitse groothandel, scheelt vaak wel met ingram ;)

Ik ben nu op zoek naar de cheapste groothandel
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:06:
Bij leveranciers in het algemeen is de korting afhankelijk van wat je omzet, hoe meer je afneemt, hoe meer je over korting kunt lullen. Vergelijk bv grote installatiebedrijven krijgen bij de Technische Unie e.d. tientallen procenten korting die jij als beun kleine afnemer echt niet gaat krijgen.
Aantallen haal ik wel :)
Maar at the moment kan ik het nog niet afzetten :(
als ik zoeen scherpe prijs heb kan het altijd nog weer via het web :)

Die duitsers zijn over het algemeen cheap

Asus commando 161.26 bij webshop
157.47 bij duitser

is er hier niemand die bij een PC zaak werkt ???

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 22:12 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook toegang gehad de catalogus van verschillende groothandels via kleine computer bedrijfjes. Qua prijzen was het nooit echt goedkoper. Zolang je geen grote klant bent zul je simpelweg genoegen moeten nemen met een erg lage marge of op een andere manier dan "prijs" zien te concurreren.

🌞🍃

Verwijderd

Het probleem bij dit soort dingen is dat als je veel koopt bij de groothandel je goede prijzen krijgt, verkoop je minder dan krijgt je minder goede prijzen.
Helaas verkoopt een startende ondernemer nooit vanaf het begin al veel en krijgt dus minder goede prijzen waarop er niemand bij hem koopt omdat hij minder gunstige prijzen heeft waardoor hij dus nooit de goede prijzen krijgt... het is een visuele cirkel ;)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:12

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:38:
... het is een visuele Vicieuze cirkel ;)
:9

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
De tomtom GO910
waarom is hij 385ex inkoop 389 verkoop :?
dit is weer zo een :?
maar echt raar
ik ken veel leveranciers op dit gebied

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou zeggen, bel ze op? Weet je meteen waarom ze zo goedkoop inkopen.

Xbox (dacht ik) werd toch ook jaren onder de productieprijs verkocht? Printers hebben ook marges om te janken gekregen, haal je het ook alleen nog maar uit de catridges.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:49:
ik ken veel leveranciers op dit gebied
Blijkbaar niet de juiste...

Waar wil je nu heen met dit topic? Jij bent geen inkoop king, of had je daar bevestiging van nodig?

Overigens is er weinig kunst aan om voor een product een lagere prijs te krijgen als de media markt, de kunst is om zoveel grote winkels te hebben met zo'n product aanbod voor een dergelijke lage prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 23:00 ]

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 13:36
ik begrijp de doelstelling ook niet helemaal van dit topic

er zijn blijkbaar shops die goedkoper inkopen dan jij... klaar :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware gaat niet over overige inkoopsprijzen van CPUs...

Als er bedrijven zijn die goedkoper kunnen inkopen dan jij dat kan, dan gaan ze je heus niet in een GoT topic vertellen waar je ook zo goedkoop kan inkopen. En verder is dit meer een rant dan een topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.