Toon posts:

Spontane restart tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds gister m'n nieuwe computer binnen met de volgende specs:

Antec Sonata kast met 450 watt voeding
Intel Core Duo E6600
Kingston 2048MB
MSI P6N SLI Platinum moederbord
MSI NX8800GTS-T2D320E-HD-OC, 320 MB videokaart

Hij draait op Windows Vista en tot nu toe gaat dat allemaal vrij aardig (64 bit zelfs). Maar nu kreeg ik zo leuk bij de videokaart het spelletje Company of Heroes. Dat wilde ik graag uitproberen en de eerste tijd liep ook dat goed, maar nu gaat de computer steeds spontaan opnieuw opstarten tijdens deze game.
Niet op een vast moment, de ene keer al na 5 min. de andere keer pas na een uur. Ik heb gekeken naar de temp. maar die is behoorlijk laag eigenlijk.
Wel viel me op dat de randen van het scherm voor het opnieuw opstarten iets gaan flikkeren en ineens flikkert er een blauw scherm met witte letters en dan begint Vista weer op te starten.

Dit opstarten gaat erg snel, dus ik kan helaas niet lezen wat er op dat blauw staat. Ik heb geen idee waar dit nu vandaan komt. Iemand anders hier ervaring mee? Of weet iemand hoe ik dat opstarten kan stoppen, zodat het blauw wel te lezen is?
Het lijkt nl. wel alsof hij me wel wil vertellen wat er is, maar de pc overschat mijn leessnelheid ;)

Alvast bedankt!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 08:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[google=vista disable automatic reboot on error]

Dat is een goed begin :) Daarna verder kijken wat er mis gaat met welke driver.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft de volgende foutmelding: xxx stop: 0x00000124
Ik kan er niet veel over vinden op google. Ik hoop dat er iemand is die weet of dit te maken heeft met de hardware of de software.

Verwijderd

Kijk hier eens rond: Windows XP en 2000 BSOD guide

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06 16:44
wat staat er in de evenlog bestanden? Misschien heeft het spel of een driver wel een ongeldige bewerking gedaan en is dat opgeslagen in de event log. Dan weet je misschien waar het aan kan liggen. En op google zie je ook verdacht vaak dat het met sounddrivers te maken heeft...

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Waar vind ik de eventlog bestanden? Ik ben een meisje, dus niet erg bekend met dit fenomeen.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

rechtermuisknop op Computer, selecteer Beheer, Logboeken, Windows Logboeken, en kies het Systeem/toepassing log. Staat vaak iets in over wat het precies veroorzaakt (welk programma geeft een fout tijdens een error enzo)
Pagina: 1