Breedbeeld en normale 17" TFT van hetzelfde merk/design?

Pagina: 1
Acties:

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 08:36
Heren, dames,

Ik ben op zoek naar een stelletje vervangers voor mijn huidige monitoren. Ik heb nu een 19" Iiyama Vision master Pro 450 en een oude Philips 15" 151AX TFT en zijn beiden aan vervanging toe.

Ik zat eerst aan 2 stuks 17" BenQ FP73G's te denken, maar aangezien ik Twinview/Xinerama gebruik zal er altijd 1 monitor recht voor m'n neus staan en de 2e rechts daarvan.

Ik dacht nu dat het misschien fijner is als ik een ~20" breedbeeld als default monitor neem en een normale 4:3 17" TFT er naast zet. Voorwaarde is wel dat ze dezelfde Y resolutie hebben en dat ze er hetzelfde uitzien/even hoog zijn...

Mijn budget is beperkt, dus kom niet met belachelijk dure oplossingen aanzetten!

Cheers!

-H-

Verwijderd

De resoluties van de meeste breedbeeld schermen zijn anders als de meeste 4:3 schermen dus een verschil in de resoluties krijg je altijd.

Ik denk dat met een 20,1" breedbeeld scherm met een resoluties van 1680x1050 met daarlangs een 17 inch scherm (Die zijn even hoog) met een resolutie van 1280x1024 dan wel de ideale setup hebt.

Ik zou niet weten waar jouw voorkeur naar uit gaat en wat je budget is maar er zijn genoeg merken die deze monitoren zouden kunnen leveren. Zelf heb ik 3 dell monitoren en die bevallen mij perfect dus misschien is het ook wel iets voor jou.