Toon posts:

Geluidskaart over ethernet

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik zoek software om geluidskaarten over netwerkt te delen. Nu zullen jullie zeggen kijk naar skype en etc. Maar dat is wat ik niet wil hebben. Ik zal de situatie even uitleggen. Ik ben zendamateur en ik interface al mijn zenders aan mijn PC voor digitale modes [google=rtty] , [google=psk31] , [google=sstv]. Nu heb ik een probleem voor elke zender heb ik een ander geluidskaart nodig. Dus ik heb 3 zenders en 1 daar van heeft een tweede ontvanger kom ik dan uit op 4 soundcardjes. Ik heb geen plaats meer in mijn pc en een USB geluidskaart is geen optie. Mijn oplossing is dan om een paar oude pcs gebruiken als "soundcard servers" die ik om mijn main pc kan binnenhalen. Dus dat ik extra virtuele geluidskaarten krijg op mijn PC.

Wie o wie kent er van die software op google vind ik niks.

MvG

Robin
ON8RTH

P.S. Ik was aan het twijfelen waar ik dit topic kon plaatsen an het lezen van de faq

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 19:58 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Kun je misschien vertellen wat je pre cies wilt doen ? Wil je alle 4 streams opslaan of zo, want alle 4 tegelijk luisteren is neem ik aan niet de bedoeling ? Of probeer je 4 dingen tegelijk uit te zenden ???

Daarnaast kun je misschien in het kort vertellen wat het is, denk niet dat mensen zin hebben zelf te googlen..

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2007 20:08 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 13:57
Kun je niet een geluidskaart met meerdere ingangen gebruiken? Je kunt dan bijvoorbeeld 4 stereo-kanalen gebruiken op 1 pc.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Waarom kan een usb geluidskaart eigenlijk niet?

En 4 geluidskaarten in 1 pc ios echt wel te doen, zolang je geen shuttle of mATX hebt.

Onder linux is het iig heel simpel om geluidskaarten te streamen enzo, onder windows heb ik geen idee...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:22

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je wilt vanaf 1 pc meerdere zenders van muziek voorzien?

Tijdje terug stond er in EL een soortgelijk topic, over iemand die alle special effects van een attractie vanaf 1 pc wou regelen.

Verwijderd

Topicstarter
USB geluidskaarten gebruik ik niet om dat te veel ruis op levert en mijn communactie sterk verstoort.

Iedereen weet dat ge hardeschijven kunt delen over het netwerk.
Dit wil ik ook voor mijn geluidskaarten hebben. Dit is twee richting verkeer, dus 8 streams. Het probleem is dat de software een echte soundcard nodig heeft en geen stream. dus ik moet een stream vertalen naar een soundcard driver.

MvG

Robin

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 20:21

oenboek

Serendipity

Ik gebruik zelf Terratec MT en D kaarten voor multikanaal opnames. 1 zo'n kaart kan 10 geluidskanalen aansturen en nog eens 10 inlezen. Windows ziet zo'n kaart als 5 aparte geluidskaarten. Bovendien is de kwaliteit van deze Terratecs echt wel prima, een heel pak beter dan een standaard Creative kaartje.
Je kan ofwel een oude kaart zoeken op Ebay, ofwel de nieuwe versie -Phase88- nieuw aankopen. Maar er is geen enkel verschil tussen de oude en de nieuwe buiten de kleur van de connectiebox.

One Buck Music keeps the vibes

Verwijderd

Even ter info: een geluidskaart over USB introduceert niet per definitie ruis. Ruis kan alleen in audio ontstaan wanneer het audio nog analoog is, dus nog voordat het gedigitaliseerd wordt. De converter echter kan wel van zulke kwaliteit zijn dat de er ruis wordt geintroduceerd aan de ingang van de AD converter (of op de uitgang van de DA converter). USB signaal is een digitaal signaal en introduceert dus per definitie geen ruis. (even de digitale artefacten niet genoemd hier... is niet relevant voor de TS)

Overigens zijn niet alle goedkope geluidskaarten slecht, zeker niet wanneer het signaal wat wordt ingevoerd keurig op line-niveau zit. Een kwestie van goed inregelen...

• DukeBox
is het niet handiger om gewoon 4 AD converters te nemen, en middels multiplexing deze te decoden/encoden ? Zo deed ik dat vroeger met packet radio ook als ik meerdere kanalen op wilde nemen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:15
Of van de PC's een shoutcast server maken en daarnaartoe een audiostream opzetten via je netwerk?

De wijzen komen uit het Oosten!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29
ik ga er stiekum vanuit dat hij zijn zenders (2m / 70cm) wil triggeren via een relais, en het audio binnen wil laten komen op zijn pc

dus als hij een bepaalde radio wil aanspreken dat hij dan iets aanklikt in een bepaalde (zelf ontworpen) applicatie en dan het ptt signaal als mede het audio signaal wil aanspreken

klopt dit een beetje?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DukeBox
Je kan i.i.g. al per kaart 2 kanalen opslaan (stereo -> 2x mono) kun je daar niet wat meer mee ?
Daarnaast heb je ook PCIe naar PCI kastjes. Daarmee kun je externe 4 pci geluidskaarten aansluiten op een PCIx slot.
Pagina: 1