Toon posts:

Laptop accu loopt leeg na installatie Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik afgelopen maand windows vista home premium (clean) op mijn Toshiba A100 laptop heb geinstalleerd loopt de accu leeg als de laptop uitstaat. Gisteravond hab ik mijn laptop (bij wijze van test) volledig opgeladen en daarna van de stroom gehaald. Vanmiddag toen ik mijn laptop starte zat de accu nog maar voor 60% vol. Het was me al eerder opgevallen doordat ik ineens zonder stroom zat.
Toen ik windows xp nog had draaien had ik heer geen enkel probleem mee. Hoe kan het nu wel gebeuren?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik draai zelf geen Vista, maar zet 'ie hem niet gewoon op standby?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Hoe staat Vista ingesteld als je de laptop dicht doet. Sluimer, uitzetten of standby.

Ik zet mijn Toshiba a100 altijd in de sluimerstand ook als de klep dicht gaat en heb hier geen problemen mee.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Klik je wel echt op het woord afsluiten en niet gewoon op het afsluit teken bij de start balk?
want daar zit veel (let op: VEEL) verschil in.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Klap je 'm gwn dicht?

Of zet je 'm echt in standby via het startmenu?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Slaapstand (Sleep)
De slaapstand is een energiebesparende modus. Voordat de pc in slaapstand gaat, worden alle geopende documenten en programma's opgeslagen in het intern geheugen. Wanneer de pc uit de slaapstand wordt gehaald, kunt u meestal na een paar seconden uw werkzaamheden hervatten. Maar als de stroom uitvalt, bent u alle gegevens van niet-opgeslagen documenten kwijt.
Handmatig: Start > Aan/uit-knop
Automatisch: standaard na 60 minuten inactiviteit, aanpasbaar via Start > tik Energiebeheer [Enter] > De schema-instellingen wijzigen

Hybride slaapstand (Hybrid sleep)
De hybride slaapstand is helemaal nieuw, maar uw computer moet deze stand wel specifiek ondersteunen. Iets oudere pc’s doen dat bijvoorbeeld niet.
Het is een combinatie tussen de slaapstand en de sluimerstand. Voordat de pc in hybride slaapstand gaat, worden alle geopende documenten en programma’s zowel opgeslagen in het intern geheugen als op de harde schijf. Wanneer de pc uit de slaapstand wordt gehaald, kunt u meestal na een paar seconden uw werkzaamheden hervatten. En u kunt zelfs de stroom geheel uitschakelen, hoewel het opstarten dan iets langer duurt.
Handmatig: Start > Aan/uit-knop (indien de pc het ondersteunt)
Automatisch: standaard na 60 minuten inactiviteit, aanpasbaar via Start > tik Energiebeheer [Enter] > De schema-instellingen wijzigen

Sluimerstand (Hibernate)
Als uw pc de hybride slaapstand ondersteunt, dan is de sluimerstand niet in het menu Vergrendelen zichtbaar. Voordat de pc in sluimerstand gaat, worden alle geopende documenten en programma’s opgeslagen op uw harde schijf, waarna de computer wordt uitgeschakeld. Als u de pc weer aanzet, kunt u vrij snel uw werkzaamheden hervatten.
De sluimerstand verbruikt in tegenstelling tot de gewone slaapstand helemaal geen energie. Via het menu Geavanceerde energie-instellingen wijzigen kunt u de sluimerstand desgewenst toekennen aan de Aan/uit-knop van het startmenu.
Handmatig: Start > menu Vergrendelen > Sluimerstand
Automatisch: inschakelen via Start > tik Energiebeheer [Enter] > De schema-instellingen wijzigen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Slaapstand > Sluimerstand na

In het venster Geavanceerde energie-instellingen wijzigen kunt u allerlei details van het energiebeheer instellen.

De knop Aan/uit van menu Start
Geel: slaapstand inschakelen (al dan niet hybride)
Rood: afsluiten
Aanpassen: Start > tik Energiebeheer [Enter] > De schema-instellingen wijzigen > Geavanceerde energie-instellingen wijzigen > Aan/uit-knoppen en deksel > Aan/uit-knop van menu Start

Afsluiten
Bewaar zelf al uw documenten, sluit uw programma’s en kies Start > Menu Vergrendelen > Afsluiten. Uw computer wordt nu helemaal afgesloten en uitgeschakeld.
Hier vandaan gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit de laptop af met de afsluiten toets in windows (dus niet met het standaard logootje), daarom vond ik het al zo vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 00:13 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar wat doet die toets? Neem aan dat je de uitknop van je laptop bedoelt? Daarvan kan ook weer verschillen wat er gebeurt, afhankelijk van wat er ingesteld staat. Zo kan je hem in hibernate laten gaan, echt uit, stand by etc.

Een uitknop betekent dus niet per definitie uit :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:44:
Ik sluit de laptop af met de afsluiten toets (dus niet met het standaard logootje), daarom vond ik het al zo vreemd.
hmm ja inderdaad, als je op het woord afsluiten drukt moet het goed gaan. Heb je er toevallig nog usb apparaten aanhangen? (geen idee of een laptop daar iets mee doet, een pc wel.)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is inderdaad het is gewoon de afsluiten toets in windows vista, verder heb ik er niks aanhangen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

dit is denk ik meer iets voor Wos dan voor CSL, dus verplaats ik hem daarheen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Ik weet niet of dit bij alle Vista's is, maar bij mijn versie (ultimate) staat hij standaard op Sleep als ik met Alt+F4 de pc uit wil zetten. Lijkt me vrij logisch dan dat je laptopaccu langzamerhand zonder spanning komt te zitten.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/Knipsel.JPG
Staan alle instellingen hier goed bij jou? Ik heb dan geen laptop dus bij mij staat het anders ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ja die optie staat bij mij ook al op 'afsluiten' dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Ik denk dat ik komende week maar eens met Toshiba ga bellen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toshiba?

Als ik in het Moduslink upgrade topic rondneus wordt daar regelmatig over BIOS upgrades gesproken, en ik kan me goed voorstellen dat Toshiba laptops ook zoiets nodig hebben.
Linux installeren op die dingen is ook al een verhaal apart omdat de APCI info vaak nogal te wensen overlaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1