[vb.net]Chatbox, wie online

Pagina: 1
Acties:

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
Hallo

Ik ben bezig met een chat. Ik kan nu al berichten zenden naar een pc ALS ik het IP weet, en die pc het programma laat lopen. Het programma ontvangt alles die op die poort toekomt.

Nu zou ik graag kunnen zien wie er het programma draait en wie niet. (alleen bedoelt voor intern netwerk)

Ik dacht eerst aan een bericht zenden en wie dit ontvangt zend een bericht terug maar dit kan het netwerk héél erg belasten. (soort van ping)

Iemand nog een andere manier?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wouter7 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:16:
Hallo

Ik ben bezig met een chat. Ik kan nu al berichten zenden naar een pc ALS ik het IP weet, en die pc het programma laat lopen. Het programma ontvangt alles die op die poort toekomt.

Nu zou ik graag kunnen zien wie er het programma draait en wie niet. (alleen bedoelt voor intern netwerk)

Ik dacht eerst aan een bericht zenden en wie dit ontvangt zend een bericht terug maar dit kan het netwerk héél erg belasten. (soort van ping)

Iemand nog een andere manier?
Daarom heb je meestal een server nodig bij een IM protocol.
Iedereen die zijn IM-client opstart vertelt aan de server dat hij online is en wat zijn IP is.
Zo kan iedereen zien wie er online is en voor de chat zelf een rechtstreekse verbinding maken. :)

Als je dan ook nog periodiek een soort verbindingscontrole doet kan je bijhouden of clients niet weer offline zijn gegaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 03-05-2007 19:19 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Topicstarter
ja, verspilt inderdaad minder bandbreedte maar we hebben niet de mogenlijkheid om de servers te gebruiken en aangezien we vaak wisselen van pc, zal dat ip snel weizigen + DHCP server op het netwerk.

Maar ik kan wel zorgen dat hij vb om de seconde een signaal zend het netwerk 10.0.10.*** in en de clients die dit ontvangen weten dus zijn ip en zo kunnen ze toch aanmelden.

Zo moet het lukken, hopenlijk ;)

Nog andere ideën zijn welkom

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Misschien kan je gebruik maken van NetBIOS? Net send maakt daar ook gebruik van, en een aantal andere lan im programa's ook als ik het niet fout heb...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.