Toon posts:

[Windows Vista] Foute taalkeuze

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zit met een probleem.
Ik heb laatst een Acer Aspire 5684WLMib gekocht met Windows Vista Home. Het enige wat je nog moest doen om je laptop werkend te maken was het Windows Vista installatie volgen.
Alleen het eerste dat ik te zien kreeg van een keuze menu voor veilige modus in het Frans. Maar ben toch verder gegaan om naar m'n installatie te gaan. Hier bleek ook alles in het Frans te zijn en ik alleen maar de keuze had uit toetsenbord talen en tijdzones etc.

Vervolgens heb ik de winkel gebeld om te vragen wat er aan de hand was. En ze melde dat ze het niet wisten en verwezen mij door naar Acer. Waar ik vervolgens te horen kreeg dat het een gebruikers fout was, en ik gewoon een scherm met 3 taal keuzes had moeten krijgen. De enige manier om dit terug te draaien was een recovery CD en die kost 60,- euro. Dus dit moest ik met de verkoper afhandelen.

Vervolgens ben ik terug naar de winkel gegaan om te vragen hoe dit nou kon. Hun verklaring was dat ik het scherm over het hoofd had gezien en wellicht op enter had gedrukt of dat ik per ongeluk het stroom er af had gehaald en toen weer had aangezet en de Windows volledig was geïnstalleerd in het Frans. Ook wel ze geloven mijn verhaal niet.

Nu ben ik dus bezig met het achterhalen wanneer de taal keuze voor mijn Windows Vista Home is gemaakt. Maar aangezien ik geen ervaring heb met voor geïnstalleerde laptops weet ik niet waar te zoeken.

Mijn enige optie lijkt de “gemaakt op” datum van de WINDOWS map te bekijken. Maar weet niet zeker of deze bij de fabriek installatie al word aangemaakt of pas bij na de taal keuze van Windows.

Weet iemand hier iets meer van of een oplossing? Aangezien dit me enige optie is om mijn gelijk te krijgen en een van de twee (Acer of de verkoper) er van te overtuigen dat het product dat ze me hebben verkocht al “gaar” was.

nog voor de duidelijkheid het gaat om een Acer Aspire 5684WLMib met Windows Vista Home

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Volgens mij is dat gewoon simpel op te lossen, teminste dat zegt Windowshelp.microsoft.com. Een ander forum zegt dat ook...
Maar ik ben niet zo thuis in Vista, dus dit kan fout zijn, maar volgens mij heb je helemaal geen recovery cd nodig, engels wordt standaart geinstaleerd (lijkt mij, microsoft te kennen), en een andere taal kan misschien later worden geinstaleer.

Maar ik begrijp dat je helemaal geen instalatie cd hebt? Heb je dan ook niet als je boot zoiets als Acronis boot recovery ofzo?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er is meestal wel een recorery partitie aanwezig als er geen cd word geleverd. Kijk daarvoor even in de handleidinng. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat Acer al 2 jaar geen Recovery Cd erbij levert. En de enige recovery die mogelijk is op een ghost partitie staat van je hardeschijf. Het probleem daarvan is dat je de taal niet meer kan aanpassen van je Windows. en daarvoor de recovery cd nodig hebt om de taal te wijzigen.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om Vista opnieuw te installeren via een andere (orginele) DVD? Ik neem aan dat je de licentie onderop je laptop hebt zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch en een goede optie. Alleen wil ik toch het liefst aantonen dat ik de fout niet heb gemaakt en de fout bij hun ligt.

maar bedankt :)

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:38:
Klinkt logisch en een goede optie. Alleen wil ik toch het liefst aantonen dat ik de fout niet heb gemaakt en de fout bij hun ligt.

maar bedankt :)
Misschien raar dat ik het vraag, maar heb je al geprobeert wat ik heb gezegt?

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
Ben er mee bezig maar Frans is niet mn sterkste taal dus duurd even.

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:45:
Ben er mee bezig maar Frans is niet mn sterkste taal dus duurd even.
oke...
Als je daar niet uit komt kan je gebruik maken van:
http://mijnwoordenboek.nl/
http://www.interglot.com/
http://babelfish.altavista.com/
:9

Jah, ik heb niks te doen....

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk het. Maar sorry het werkt niet alles staat op Pay-bas of neerlandais en gebeurt niet veel.

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:49:
Ik merk het. Maar sorry het werkt niet alles staat op Pay-bas of neerlandais en gebeurt niet veel.
En Angleterre (of hie die fransen dat schrijven) dan?
Anders wordt het toch Acer bellen ofzo denk ik en de situatie uitleggen, of een andere install er over gooien (zoals Lamber al zei)...

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:55:
[...]

Anders wordt het toch Acer bellen ofzo denk ik en de situatie uitleggen, of een andere install er over gooien (zoals Lamber al zei)...
Acer wilt niet zijn fout toegeven net als de winkel wat geen van beide kan iets fout doen. En die andere installatie doe ik alleen als ik het echt niet meer weet :p

Maar niemand enige idee of die windows map al aangemaakt is voor dat je windows installeerd (van af zo'n first boot met een Acer laptop). Ow en trouwens bij zo'n installatie krijg je dan geen Partitie keuze enzo aangezien ik die ook niet heb gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 19:59 ]

Verwijderd

terug brengen binnen 8 dagen dan zijn ze verplicht hem terug te nemen..

Verwijderd

ibmos2warp schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:55:
[...]

wat jij zegt kan niet, kan alleen met ultimate.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:03:
Dan heb ik nog 6 dagen, bedankt voor tip.

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik heb weer wat gevonden How do I get additional language files?
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:06:
[...]
wat jij zegt kan niet, kan alleen met ultimate.
Volgens Change the display language van windowshelp.microsoft.com is dat "Applies to all editions of Windows Vista.", dus niet alleen voor ultimate....
The display language is the language that Windows uses in wizards, dialog boxes, menus, Help and Support topics, and other items in the user interface. Some display languages are installed by default, and others require you to install additional language files.
:)

Ik weet alles van niks

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:03:
Waar komt toch dat idee vandaan dat koop op afstand altijd geldt? Ik maak nergens uit op dat er sprake is van koop op afstand, dus slaat dit advies als een tang op een varken.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Het enige is dat hij besteld is via internet en vervolgens is opgehaald bij het afhaal punt en ook daar betaald is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:13:
hallo,

ik zit met een probleem.
Ik heb laatst een Acer Aspire 5684WLMib gekocht met Windows Vista Home. Het enige wat je nog moest doen om je laptop werkend te maken was het Windows Vista installatie volgen.
Alleen het eerste dat ik te zien kreeg van een keuze menu voor veilige modus in het Frans. Maar ben toch verder gegaan om naar m'n installatie te gaan. Hier bleek ook alles in het Frans te zijn en ik alleen maar de keuze had uit toetsenbord talen en tijdzones etc.

Vervolgens heb ik de winkel gebeld om te vragen wat er aan de hand was. En ze melde dat ze het niet wisten en verwezen mij door naar Acer. Waar ik vervolgens te horen kreeg dat het een gebruikers fout was, en ik gewoon een scherm met 3 taal keuzes had moeten krijgen. De enige manier om dit terug te draaien was een recovery CD en die kost 60,- euro. Dus dit moest ik met de verkoper afhandelen.

Vervolgens ben ik terug naar de winkel gegaan om te vragen hoe dit nou kon. Hun verklaring was dat ik het scherm over het hoofd had gezien en wellicht op enter had gedrukt of dat ik per ongeluk het stroom er af had gehaald en toen weer had aangezet en de Windows volledig was geïnstalleerd in het Frans. Ook wel ze geloven mijn verhaal niet.

Nu ben ik dus bezig met het achterhalen wanneer de taal keuze voor mijn Windows Vista Home is gemaakt. Maar aangezien ik geen ervaring heb met voor geïnstalleerde laptops weet ik niet waar te zoeken.

Mijn enige optie lijkt de “gemaakt op” datum van de WINDOWS map te bekijken. Maar weet niet zeker of deze bij de fabriek installatie al word aangemaakt of pas bij na de taal keuze van Windows.

Weet iemand hier iets meer van of een oplossing? Aangezien dit me enige optie is om mijn gelijk te krijgen en een van de twee (Acer of de verkoper) er van te overtuigen dat het product dat ze me hebben verkocht al “gaar” was.

nog voor de duidelijkheid het gaat om een Acer Aspire 5684WLMib met Windows Vista Home
Heee jouw probleem komt erg bekend voor, mijn tante heeft namelijk hetzelfde probleem
Windows vista home familie editie maar dan in het franse taal.

Ook een Acer Aspire laptop alleen een 9300 serie.
Valt wel op dat het weer om een acer aspire gaat.

Ik heb het een en ander kunnen omzetten naar het nederlands (de Acer programma's) voor de rest is alles in het frans..........

Ehm heb je al het Erecovery management geprobeerd van Acer zelf (als je die hebt) het is wel in het franse taal waarschijnlijk, alleen kan je sommige instellingen in het nederlands (pays bays) instellen
en neerlandais.

Verder ben ik aan het kijken of ik de rest (menu's etc) kan instellen in het nederlands.
Best lastig om alles te vertalen..........

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 21:30 ]

Verwijderd

Ja, je kan eventueel gewoon een windows dvd downloaden, en dan installeren met jouwn key die op de laptop staat ! en dan de drivers van de website van acer downloaden

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:32:
Ja, je kan eventueel gewoon een windows dvd downloaden, en dan installeren met jouwn key die op de laptop staat ! en dan de drivers van de website van acer downloaden
Is dat aan de ene kant niet illegaal?
Het downloaden van gekopieerde software...........

En daarna je eigen product key gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 14:27 . Reden: toevoeging ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Sorry voor het kicken van een ouder topic, maar kan dit laatste?
Ik heb het namelijk geprobeerd, maar mijn acer key wordt dus niet geaccepteerd door vista.. ik kan'm niet activeren.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Waarom vraag je niet om een nieuwe recovery cd? Kost je wel iets maar dan ben je van je probleem af, want het is niet de bedoeling om hier te gaan bespreken hoe je een illegale copy moet installeren.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

mad_max234 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:13:
Waarom vraag je niet om een nieuwe recovery cd? Kost je wel iets maar dan ben je van je probleem af, want het is niet de bedoeling om hier te gaan bespreken hoe je een illegale copy moet installeren.
Begrijp ik, en als jij een beter oplossing hebt dan sta ik daar voor open hoor.. Alleen naar mijn ideeis het niet illigaal. Je betaald voor een licentie om het te gebruiken.. Ik geloof niet dat het bij microsoft ergens gedocumenteerd staat dat je altijd vanaf de zelfde cd/dvd moet installeren..

Als het zonder restore cd/dvd echt niet kan dan zit er niks anders op dan om'm te bestellen..
Maarja, dat duurt weer zo lang, met als gevolg dat ik daarna weer de boel opnieuw kan installeren..

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023

Piet_Paulusma

De Kraker

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb voor iemand met laptop Vista ingesteld. Deze persoon wil alles in het engels maar dat lukt niet.

De helft van de menu's zijn in het engels en de andere helft blijft in het nederlands. Ook na anpassen taal etc. Het gegeven dat windows standaard ook in het engels erbij levert, lijkt dus niet te kloppen.

Ik neem aan dat het komt omdat het Vista NL editie is. Mss is het bij de topic starter wel Vista FR editie en komt het daardoor. Dit moet je echter ergens kunnen achterhalen. Graag wil ik weten hoe.

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

possamai schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:39:
[...]
Begrijp ik, en als jij een beter oplossing hebt dan sta ik daar voor open hoor.. Alleen naar mijn ideeis het niet illigaal. Je betaald voor een licentie om het te gebruiken.. Ik geloof niet dat het bij microsoft ergens gedocumenteerd staat dat je altijd vanaf de zelfde cd/dvd moet installeren..

Als het zonder restore cd/dvd echt niet kan dan zit er niks anders op dan om'm te bestellen..
Maarja, dat duurt weer zo lang, met als gevolg dat ik daarna weer de boel opnieuw kan installeren..
Volgens mijn heb je gelijk, en mag je met elke windows je licentie gebruiken waar deze voor bestemd is.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 10:19
Alt F12 als die opstart zet die alles weer terug .
zou zo maar kunnen werken.
Pagina: 1