Toon posts:

Normale temperaturen AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag over de temperatuur van mijn AMD X2 5200+ processor.
Er zit zo'n programma'tje op mijn pc (MSI Core Center) daar staat dat mijn CPU temperatuur 42 graden bedraagt. De cpu wordt nu niet gebruikt. Is dit normaal of?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
kan koeler, maar zou me er geen zorgen om maken... goede air flow in je kast? goede koelpasta? wat voor koeler gebruik je?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
42 graden is niks bijzonders. En dit zijn echt vragen die je zelf ook op kan zoeken!

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 01:03

Thennis

Lachen kan altijd

Heb zelf een X2 4400, die idle zo'n 29 graden is. Komt door m'n nieuwe Antec kast.
Lag met mijn oude kast ook rond de 40 graden.

Denk dat je vraag hiermee beantwoord is..

Verwijderd

Topicstarter
De CPU- fan speed staat nu op 1300 rpm, kan ik deze niet verhogen zodat de processor koeler wordt?

Wat is trouwens de maximum temperatuur?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:56

Sebazzz

3dp

80 graden. Dan throtteld hij, of doet ie een noodstop (uitgaan), hij kan ook 90 aan, maar dan moet je het in je BIOS instellen. Mijn 6000+ is 40 graden, 45 stressed. Dat overigens wel vreemd bij mij dat de idle/load temperaturen dicht bij elkaar liggen.

Over de RPM: Afhankelijk van je mapa(mama plank) kan je Fan Control op 'performance', 'optimal', en 'silent' zetten, of gewoon uitzetten (Q-Fan). Dit is zover ik weet alleen bij ASUS plankjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Sebazzz op 03-05-2007 19:48 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Waarom zou je?

Als het goed werkt dan werkt het toch goed?

Het ding mag 85 graden worden voordat de levensduur korter wordt.
Echte schade komt pas bij 150+, bij 120 graden schakelt het ding zichzelf al helemaal uit, dus maak je daar ook geen zorgen om.

Zelfs al zou ie 85 graden worden, dan doet ie het 10 jaar ipv 20 jaar, alsof je over 10 jaar dat ding nog wil hebben :+

Zo lang het werkt gewoon lekker laten draaien, als ie te heet wordt en daardoor onstabiel wordt merk je het vanzelf.

Daarnaast (kan het nog wel eens herhalen): Softwarematig uitgelezen temperaturen kloppen nooit.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:56

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:48:
Daarnaast (kan het nog wel eens herhalen): Softwarematig uitgelezen temperaturen kloppen nooit.
Ook van de BIOS niet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:48:
Waarom zou je?

Als het goed werkt dan werkt het toch goed?

Het ding mag 85 graden worden voordat de levensduur korter wordt.
Echte schade komt pas bij 150+, bij 120 graden schakelt het ding zichzelf al helemaal uit, dus maak je daar ook geen zorgen om.

Zelfs al zou ie 85 graden worden, dan doet ie het 10 jaar ipv 20 jaar, alsof je over 10 jaar dat ding nog wil hebben :+

Zo lang het werkt gewoon lekker laten draaien, als ie te heet wordt en daardoor onstabiel wordt merk je het vanzelf.

Het gaat hier over de CPU he, niet een GPU :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Beetje eigen inzet verwachten we ook wel. Wat zegt www.amd.com ? Wat zeggen sites die de A64 bespreken? Zoek dat soort dingen op voor je hier een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.