Toon posts:

CSS container niet goed !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij idt topic hoef ik niet veel te zeggen ... Bekijk de pagina eens.

http://www.bnc-sof2.com/temp/start.html

Zoals je ziet onderaan een grijs vak. Dat grijs vak meot eigenlijk naast het menu komen te staan. De bron vind je op :

http://www.bnc-sof2.com/temp/start.phps

.

Ik weet dit is ene beginnersfout (had ik in het verledne ook al voor ...) maar het is lang geledne dat ik css deed PLS help me !

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Probleem met margin of padding, die staat waarschijnlijk te hoog... en anders is je vak gewoon te groot.

Ik zie geen floats in je code, misschien ligt het daaraan?

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 03-05-2007 18:41 ]

We are shaping the future

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien kun je wat floats toevoegen?

EDIT: Spuit11 :P

[ Voor 21% gewijzigd door Velvet op 03-05-2007 18:41 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Waar add ik dna best floats ... :P En wat was floats ook alweer :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat je doet is gewoon enkel de hoogte en breedte voor elementen opgeven...

nu is een DIV standaard een block-level element, wat betekent dat hierna altijd een break komt en de volgende elementen op de regel eronder verdergaan

wat je dus wil bereiken is ofwel elementen die met de 'flow' meegaan, zpodat ze ook naast elkaar kunnen komen te staan.... in CSS zijn dat 'inline-block' elementen, helaas worden die nog niet zo goed door verschillende browsers gebruikt

een tussentijdse 'noodoplossing' voor het gebrek aan 'display: inline-block' is echter het werken met 'float' elementen, een float laat blocklevele elemneten eigenlijk links of rechts uitgelijnd zijn.

hoe je dit exact bereikt mag je verder zelf uitvinden door wat meer over CSS te leren...
als je zo nodig zelf een site wilt bouwen, is het ook aan jezelf om uit te vinden hoe dat moet..
hier krijg je hooguit wat tips en opmerkingen _waar_ je de oplossing kunt vinden...

kijk bv bij de meerdere voorbeelden van CSs-layout op bv css zengarden, of zoek op 'css layout'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
OK ! Ik zal evne m'n CSS cursusje maar is openslagen :D
Pagina: 1