3Ware 9650SE-2LP BIOS problemen

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik werk voor een ISP en wij hebben voor een aantal nieuw te installeren servers een 3-tal 3Ware 9650SE-2LP (PCI-Express 4x) kaarten gekocht. Nu hebben wij met alle 3 deze kaarten hetzelfde probleem, namelijk dat de 3Ware BIOS tijdens het booten niet wordt getoond. De kaart werkt verder ook niet, dus we kunnen geen array's maken laat staan ervan booten.

We hebben de kaarten in vier verschillende HP DL145G3 servers getest en in een Acer workstation. In geen van deze systemen werkt een van de kaarten. Daardoor denken wij dus dat het probleem wel aan de 3Ware kaarten moet liggen en hebben daardoor een support-call bij 3Ware aangemaakt. Verder heeft 3Ware ook een FAQ entry op hun site staan die een dergelijk probleem meld maar dan i.s.m. een Intel chipset (link).

Helaas heeft ook dat niet geholpen, 3Ware biedt wel de nieuwe bootloader maar je kan een 3Ware alleen maar flashen als deze wordt gezien en dat is dus niet het geval.

Heeft iemand verder een idee of misschien hetzelfde probleem?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Staan de onboard raid controller ook in Raid modus (als die er zijn)? Zet deze dan eens op normale IDE modus.

Heb zelf al een paar keer meegemaakt dat twee raid controllers (bij mij was het steeds de onboard Intel samen met een Promise raid controller) in een systeem niet werkt tijdens het booten waardoor de ene of de andere eruit wordt gegooid.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Helaas is dit het ook niet, op de server zelf zit geen RAID SATA, alleen twee losse SATA poorten. Of deze nu aan of uit staan maakt geen verschil.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr