Toon posts:

drop down box in een form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey :) ,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende: ik kan een <input type="text"> maken, en als het een drop down box moet zijn lukt dat met <select><option>optie</option></select> enzovoort. Maar nu zou ik een veld willen maken die de eigenschappen van beide heeft, je kan dus een waarde uit het drop-down box kiezen maar je kan ook kiezen zelf iets te typen dat helemaal niet in het drop-down box voorkomt. Ik heb al behoorlijk wat gezocht, en voor zover ik weet kan het niet... maar is er misschien een javascript waar het mee kan?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Zet een select neer met daaronder een textveld. Dan in de label zetten "kies uit of maak nieuwe".

Toch?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

php is serverside, dus daar zul je erg weinig aan hebben. Je zult het inderdaad moeten zoeken in de hoek van javascript. Het is wel mogelijk, maar echt triviaal is het niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wie had het over php?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bericht nog aangepast, er stond achteraan php bij, maar bij het nalezen zag ik ook dat dat niet kon. Als je het bericht dan wijzigt voor dat iemand post staat het er niet bij, Janoz was wss zijn bericht aan het typen op die moment :-)

Verwijderd

Topicstarter
@janoz: hoe doe ik het dan bij het posten, dan zijn er twee velden met dezelfde naam. Ik kan ze natuurlijk beide een andere naam geven en dan in mijn php script nakijken welke ingevuld is en dan een variabele van maken... Het lijkt mij wat omslachtig maar misschien een goede work-around. Ik ga eerst nog even kijken of er iemand een eenvoudiger oplossing heeft.

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@spone: In de orginele topicstart stond nog wel php. Dit is nu weggeedit.

@Artexanis: Veel oplossingen gebruiken geen echte dropdown, maar een div waarin je items kunt selecteren. Via javascript wordt het geselecteerde item dan in de textbox gezet. Je hebt dus geen twee verschillende input elementen, maar gewoon een textbox met wat frutsels er omheen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt mij inderdaad een mooie oplossing, maar ik ben niet zo goed in javascript, ik heb het in orde gekregen dat die div komt nu wel tevoorschijn, maar als ik op een item klik weet ik niet hoe ik moet zeggen 'value van textfield = geselecteerd item'... Kan iemand mij daar nog even bij helpen?
Ik heb gevonden wat ik nodig heb, na het volgen van deze tutorial heb ik wat ik moest hebben

In ieder geval badankt voor de hulp!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu steekt een ander probleem de kop op: Alles gaat goed tot ik één ding heb ingevuld in de velden. De browser is zo ijverig om alles wat ik ooit heb ingevuld in dat veld te onthouden en het in een dropdown menu te laten zien als ik de volgende keer het veld wil invullen, resultaat is dus dat ik nu twee drop-downs over elkaar heb staan, mooi is dat niet, praktisch al helemaal niet... Is er een manier om die drop-down van de browser te stoppen?

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd

Topicstarter
Ow, stom dat ik dat zelf niet heb kunnen vinden...
in ieder geval bedankt, dat is exact wat ik nodig had.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12 15:26
Standards Information

This property is a Microsoft extension to HTMLs.
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door martijnve op 12-05-2007 09:02 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1