Hoi mensen, ik heb een probleem. Sinds kort heb ik hier thusi een gbit netwerkje. Ik heb nu ook een fileserver draaien. Omdat de hardeschijf in mijn game-pc niet echt groot is heb ik enkele games op deze fileserver geïnstalleerd en dan benader ik de bestanden d.m.v. een network drive. Zo heb ik \\server\games gekoppeld aan het station F: . Het probleem is dat sommige games weigeren te installeren naar een network drive. Is er een mogelijkheid om een netwerklocatie te koppelen aan een driveletter en dat de programma's 'denken' dat het een echt station is?
Heb je wel de juiste rechten op die schijf?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Kan je de Networkshare koppelen aan een map op een NTFS schijf? (In de disk manager in het scherm waar je ook de driveletter kan veranderen)
offtopic:
Verder komt onnodig gebruik van hoofdletters nogal schreeuwerig over, misschien handig om de volgende keer niet te doen
Verder komt onnodig gebruik van hoofdletters nogal schreeuwerig over, misschien handig om de volgende keer niet te doen
[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 03-05-2007 17:10 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Installeer eens een iscsi initiator en target
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Ik zou je game-pc flink opschonen en bestanden die er af kunnen ergens op je fileserver parkeren. En dan de vrijgekomen ruimte gebruiken om je games op te zetten.
Games en andere applicaties werken vlotter vanaf een lokale schijf.
Wat je wel ook kan doen, is op je file-server ISO-bestanden van je game-CD's zetten, en op je game-pc alcohol (o.i.d.) draaien. Dan heb je evt. een game in no-time geinstalleerd.
Games en andere applicaties werken vlotter vanaf een lokale schijf.
Wat je wel ook kan doen, is op je file-server ISO-bestanden van je game-CD's zetten, en op je game-pc alcohol (o.i.d.) draaien. Dan heb je evt. een game in no-time geinstalleerd.
Houdoe
Toevoegen van netwerkharde schijven gaat via een ander scherm. Om dit te benaderen:fsfikke schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:09:
Kan je de Networkshare koppelen aan een map op een NTFS schijf? (In de disk manager in het scherm waar je ook de driveletter kan veranderen)
offtopic:
Configuratie scherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer
maar volgens mij kan je hier geen netwerk schijven koppelen aan bijv C:/fileserver/
Ik vrees dat dit buiten budget is, maar dit is wel de enige oplossingjeroendevries schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:09:
Installeer eens een iscsi initiator en target
Hier kan je enkel lokale schijven beheren.sanzut schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:29:
[...]
Toevoegen van netwerkharde schijven gaat via een ander scherm. Om dit te benaderen:
Configuratie scherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag -> Schijfbeheer
maar volgens mij kan je hier geen netwerk schijven koppelen aan bijv C:/fileserver/
Dit is hetzelfde als een netwerk schijf mappen in windows.helpme schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:10:
probeer eens met het commando "subst", dat standaard in windows zit
Dus ik raad je inderdaad aan om je "data" op de fileserver te zetten en alle programma's en games lokaal te installeren. Dit is de enige zinnige oplossing, buiten een schijf bijsteken in je eigen PC dan.
zet een extra schijf bij in je game-pc
gooi de games eraf die je toch niet meer speelt
of als je toch via share's wilt gaan gebruik dan bv eens webdrive
niet zeker of het helemaal goed gaat bij het installeren van programma's op die drive's
(je kan er zelfs een ftp-map als drive-letter mappen)
maar proberen waard - 20 dagen probeerversie is afhaalbaar bij hen
(google geeft als 1ste link de producent)
gooi de games eraf die je toch niet meer speelt
of als je toch via share's wilt gaan gebruik dan bv eens webdrive
niet zeker of het helemaal goed gaat bij het installeren van programma's op die drive's
(je kan er zelfs een ftp-map als drive-letter mappen)
maar proberen waard - 20 dagen probeerversie is afhaalbaar bij hen
(google geeft als 1ste link de producent)
Ik zou dan voor subst wel even kijken naar
Windows Explorer Cannot Access Subst UNC Path
SUBST Command Does Not Execute in AUTOEXEC.NT
Access Denied When Trying to Delete a Virtual Substituted Drive
Cannot Use Subst.exe with UNC Path
Error Message: The Recycle Bin on C:\ Is Corrupt or Invalid. Do You Want to Empty the Recycle Bin for this...
You may receive a "1607:Unable to install InstallShield Scripting runtime" error message when you try to install software in Windows XP
Helaas heb je nagelaten het gebruikte OS te vermelden, waardoor het eigenlijk onmogelijk is een accuraat antwoord te geven.
Daarnaast zie ik niet terug wat je zelf hebt uitgezocht omtrent de mogelijkheden, iets wat we wel verwachten hier.
Ik denk dat je nu wel genoeg tips hebt om verder te kunnen graven, maar bij een volgend topic zouden we graag willen zien dat je wat beter let op de Windows Clients - Policy .
Ik sluit dit topic.
Windows Explorer Cannot Access Subst UNC Path
SUBST Command Does Not Execute in AUTOEXEC.NT
Access Denied When Trying to Delete a Virtual Substituted Drive
Cannot Use Subst.exe with UNC Path
Error Message: The Recycle Bin on C:\ Is Corrupt or Invalid. Do You Want to Empty the Recycle Bin for this...
You may receive a "1607:Unable to install InstallShield Scripting runtime" error message when you try to install software in Windows XP
Helaas heb je nagelaten het gebruikte OS te vermelden, waardoor het eigenlijk onmogelijk is een accuraat antwoord te geven.
Daarnaast zie ik niet terug wat je zelf hebt uitgezocht omtrent de mogelijkheden, iets wat we wel verwachten hier.
Ik denk dat je nu wel genoeg tips hebt om verder te kunnen graven, maar bij een volgend topic zouden we graag willen zien dat je wat beter let op de Windows Clients - Policy .
Ik sluit dit topic.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()