Tegenwoordig zie je steeds vaker Keynote opduiken. Niet alleen het babbeltje van Al Gore zat vol met fantastische keynote mogelijkheden, maar ook de productpresentaties van Steve Jobs zijn er mee volgestopt. Op mijn PC ben ik behoorlijk handig met powerpoint, maar in keynote gaat het blijkbaar allemaal nog net wat mooier heb ik het idee. Mijn vraag is hoe keynote de meeste mensen bevalt, of ze inderdaad zulke mooie dingen ook thuis kunnen maken en hoe eenvoudig je kan afwijken van een standaardthema (zelf thema's maken net als in powerpoint). Ik ben inmiddels powerpoint 2007 gewend en dat benaderd al aardig goed, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Powerpoint is compleet kansloos vergeleken met keynote, in zo veel manieren dat ik daar niet over ga beginnen of ik ben volgend jaar nog niet klaar.
Maar 't is vrij makkelijk om theme's te maken. Je kunt ze ook los downloaden van anderen. Er is gewoon een master slide concept, met verschillende soorten masters enzo. En ja zulke mooie dingen kun je heel makkelijk thuis maken.
Je moet alleen niet alles willen: bij apple presentaties wordt vaak gebruik gemaakt van prerelease versies van keynote met effecten en andere features die in de released versie nog niet beschikbaar zijn.
Maar 't is vrij makkelijk om theme's te maken. Je kunt ze ook los downloaden van anderen. Er is gewoon een master slide concept, met verschillende soorten masters enzo. En ja zulke mooie dingen kun je heel makkelijk thuis maken.
Je moet alleen niet alles willen: bij apple presentaties wordt vaak gebruik gemaakt van prerelease versies van keynote met effecten en andere features die in de released versie nog niet beschikbaar zijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Keynote werkt echt ideaal, net zoals pages en vele andere apple programma's. Ik heb om ermee te leren werken via dit boek. Maar dat heb je eigenlijk niet nodig, het is allemaal zo vanzelf sprekend.
De presentaties zijn echt bloedmooi die er mee maak, ik zie ook iedereen met grote ogen en hun mond wagenwijd open kijken als ik naar de volgende slide ga. Ook handig is dat je met je apple remote van slides kunt wisselen.
Zelf themas maken is een fluitje van een cent, is evenveel werk of minder zelfs dan een bestaand thema aanpassen.
Ander mooi voordeel is dat je je presentatie om kan zetten naar een dvd, quicktime filmpje of zelfs ppt, zodat je niet perse je mac mee hoeft te slepen.
De presentaties zijn echt bloedmooi die er mee maak, ik zie ook iedereen met grote ogen en hun mond wagenwijd open kijken als ik naar de volgende slide ga. Ook handig is dat je met je apple remote van slides kunt wisselen.
Zelf themas maken is een fluitje van een cent, is evenveel werk of minder zelfs dan een bestaand thema aanpassen.
Ander mooi voordeel is dat je je presentatie om kan zetten naar een dvd, quicktime filmpje of zelfs ppt, zodat je niet perse je mac mee hoeft te slepen.
Verwijderd
vette shit, dit ga ik toch ook maar eens proberen 
staat dit standaard op je mac? vast niet... is er ergens een where to get link?
owja, en inderdaad Powerpoint is poep!
komt door de oud-vader denk ik...
owja, en inderdaad Powerpoint is poep!
komt door de oud-vader denk ik...
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 19:34 ]
Verwijderd
HierVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:31:
vette shit, dit ga ik toch ook maar eens proberen
Verwijderd
thnx! zal thuis nog eens even doorspitten =D
kun je daar dan ook mooie fotoslides mee maken? lijkt me wel als ik zo'n programma mee indenk..
kun je daar dan ook mooie fotoslides mee maken? lijkt me wel als ik zo'n programma mee indenk..
Ja dat kan, maar kan natuurlijk ook heel goed met iPhoto...Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:39:
thnx! zal thuis nog eens even doorspitten =D
Verwijderd
ja dat wist ik, maar dit is ook wel eens leuk om een beetje uit te spitten, maar dat programma zat als ik het goed zag gisteravond in het i-Works pakket?
Ja.. elke nieuwe mac heeft een 30 dagen trial voor iWork, daarna zal je het moeten aanschaffen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:53:
ja dat wist ik, maar dit is ook wel eens leuk om een beetje uit te spitten, maar dat programma zat als ik het goed zag gisteravond in het i-Works pakket?
Verwijderd
Maar keynote kan toch alleen worden gepresenteerd op een mac? Door deze gedachte moest ik altijd een powerpoint maken voor mijn schoolwerk.
Je kan exporteren naar Quicktime, PowerPoint, PDF, losse plaatjes, Flash, DVD en HTML. Mijn ervaring is dat alhoewel je soms kleine dingetjes mist (fraaie paginaovergangen) je de slides zonder meer op andere systemen kan bekijken.Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 08:49:
Maar keynote kan toch alleen worden gepresenteerd op een mac? Door deze gedachte moest ik altijd een powerpoint maken voor mijn schoolwerk.
Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.
Pagina: 1