Persoonlijke media online

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 06:52
Ik heb een hele hoop foto's die ik online wil krijgen, zo ook muziek en video. Het liefst zou ik een filmstrip zoals in windows hebben voor de foto's, met de originele foto erachter(in volledige grootte) en voor de andere bestanden aparte mappen of zo met wachtwoorden. Zo kan ik mijn foto's online zetten en een url doorgeven voor degenen die de foto's willen hebben, en kan ik op school of waar ik ook ben bij mijn eigen bestanden.
Kan ik dit ook zelf thuis doen, of is het beter om dit te laten hosten. De foto's alleen al zijn 20GB, dus ik dacht eraan dit toch thuis te houden, wegens meer flexibiliteit. Hoe kan ik dit thuis hosten en waar moet ik op letten/wat kan wel en wat kan niet?

vrede in rust

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Nas T schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:15:
Ik heb een hele hoop foto's die ik online wil krijgen, zo ook muziek en video. Het liefst zou ik een filmstrip zoals in windows hebben voor de foto's, met de originele foto erachter(in volledige grootte) en voor de andere bestanden aparte mappen of zo met wachtwoorden. Zo kan ik mijn foto's online zetten en een url doorgeven voor degenen die de foto's willen hebben, en kan ik op school of waar ik ook ben bij mijn eigen bestanden.
Kan ik dit ook zelf thuis doen, of is het beter om dit te laten hosten. De foto's alleen al zijn 20GB, dus ik dacht eraan dit toch thuis te houden, wegens meer flexibiliteit. Hoe kan ik dit thuis hosten en waar moet ik op letten/wat kan wel en wat kan niet?
Je zou een oude computer kunnen gebruiken als ftp server of web server. Met ftp kan je alles makkelijk ervanaf halen en beveiligen. Met de webserver kan je de plaatjes webbased laten zien.

Probleem is alleen brandbreedte maar dit ligt eraan hoeveel mensen je verwacht..

[ Voor 4% gewijzigd door maxtz0r op 03-05-2007 16:20 ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• jefius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb Ubuntu geinstalleerd onder vmware.
Vmware zelf draait op mijn mediacenter dat altijd opstaat.
1 poort openzetten en eventueel beheren met webmin.

Spijtig dat de upload niet zo hoog is,

Verwijderd

Ik heb een servertje thuis staan met ClarkConnect er op. Installeren ging verrassend simpel, en via de zogeheten flex-shares kan ik via web, ftp en windows-filesharing (samba) bij m'n bestanden. Als je je map met foto's combineert met een simpel php-fotoalbum ben je er volgens mij.

Bedenk wel dat je geen snelle upload hebt, dus veel/ grote bestanden bekijken gaat langzaam. De vraag is of je 't nodig hebt, maar wel handig om even over na te denken. Het alternatief is een co-located machine regelen, en daar een vergelijkbare installatie op maken.