[Meuktracker Feature Request] Downloadlinks

Pagina: 1
Acties:

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Topicstarter
Het valt mij de laatste tijd op dat in de Meuktracer altijd maar 1 downloadlink staat. Dit is bij een gedeelte van de software geen probleem, maar van veel software zijn er x86 en x86-64 edities. Dit probleem(pje) wordt nog eens vergroot met de komst van Vista, aangezien daar ook weer apparte versies voor zijn.

Nu is het vaak zo dat andere mensen een downloadlink posten naar de andere versies. Deze wordt dan willekeurig omhoog/omlaag gemod, aangezien niemand weet wat er nu mee moet gebeuren. Dit lijkt mij niet echt de bedoeling. Af en toe worden er nog andere links in de tekst zelf geplaatst, maar dit staat natuurlijk ook niet echt netjes.

Daarom is mijn vraag of het mogelijk is om gewoon meerdere download linkjes te plaatsen, met de versie ervoor. Zoiets dus:

Windows XP 32 bit: [url="neplink"]link[/url]
Windows XP 64 bit: [url="neplink"]link[/url]
Windows Vista 32 bit: [url="neplink"]link[/url]
Windows Vista 64 bit: [url="neplink"]link[/url]

Dit lijkt misschien overbodig, omdat je ook de link naar de site van de fabrikant kunt volgen en daar door kunt klikken, maar daarmee zou ook het nut van die ene downloadlink vervallen. Ook kunnen sommige sites van fabrikanten erg slecht werken, of de desbetreffende versie is nog helemaal niet te vinden op de site van de fabrikant, maar alleen op de downloadserver.

Everybody lies

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

Qwerty-273

Meukposter

Opzich plaatsen de meukerts op dit moment ook meerdere download links in de meeste meukberichten (of in iedergeval proberen we het in de meeste gevallen te doen). Soms is het echter niet mogelijk om een directe download link te plaatsen door bijvoorbeeld:
1. licentie van aanbieder die het verbiedt
2. de beschikbare tijd van de meukert om de verschillende download links te achterhalen
3. de verschillende versies worden pas later (na het meuk bericht) toegevoegd op de site van de aanbieder.

Kleine selectie van de afgelopen twee weken met verschillende downloadlinks:
meuktracker: Boinc 5.9.5/5.9.6 unstable
meuktracker: YamiPod 1.2
meuktracker: Notepad++ 4.1
meuktracker: nVidia ForceWare 158.19 beta
meuktracker: ATi Catalyst 7.4

Daarnaast worden volgens mij (over het algemeen) de downloadlinks in de reacties (mits ze niet in het meukbericht zelf vermeld staan) niet weggemod, omdat men toch over het algemeen het wel waardeerd dat die ontbrekende links er staan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-02 16:30

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Topicstarter
Ok, bedankt voor de info. Ik zie nu dat het inderdaad vaker gebeurt dan ik dacht.
Toch blijft het vreemd dat er eerst een lijstje linkjes in de text staat, en don bij "Download" nog eens een link, compleet zonder omschrijving.

Maar kan ik dus uit jouw post opmaken dat posts met een link naar (een) andere versie(s) gerust op 1 of 2 mogen staan?

EDIT: Bij de ATI driver, de BOINC client en Notepad++ is het wel heel netjes. Daar staat eerst in de tekst een aantal linkjes, en dan bij "Download" de download pagina waarop alle versies te vinden zijn. Maar bijvoorbeeld bij de Nvidea driver in jouw lijstje linkt de link onder download naar een pagina waar de x86-64 versie niet te vinden is. (Dit is nu toevallig maar 1 van de 5, maar het komt volgensmij wel vaker voor)

[ Voor 37% gewijzigd door XplodingForce op 06-05-2007 11:35 ]

Everybody lies

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XplodingForce schreef op zondag 06 mei 2007 @ 11:31:

EDIT: Bij de ATI driver, de BOINC client en Notepad++ is het wel heel netjes. Daar staat eerst in de tekst een aantal linkjes, en dan bij "Download" de download pagina waarop alle versies te vinden zijn. Maar bijvoorbeeld bij de Nvidea driver in jouw lijstje linkt de link onder download naar een pagina waar de x86-64 versie niet te vinden is. (Dit is nu toevallig maar 1 van de 5, maar het komt volgensmij wel vaker voor)
Dat is iets waar wij niks aan kunnen doen: ATi kiest ervoor om alle beschikbare downloads op een pagina neer te zetten terwijl nVidia elke download op een aparte pagina zet. Dat van ATi is ook niet geheel waar, want zij hebben meerdere downloads voor één besturingssysteem terwijl nVidia maar één download per OS heeft. Het zou voor ons ook gemakkelijker zijn als een bedrijf alle downloads op een pagina heeft staan, maar het meerendeel zijn verspreid over meerdere pagina's. Dan heb je de keuze om te linken naar een pagina met alle downloads (ATi) of direct te linken naar de download (nVidia).