[AVH] 'Welke zal ik nemen' Plasma/LCD Tv topics - gewenst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28
Hallo medetweakers/crew,

Ik w/il graag een topic plaatsen in AVH over een nog te kopen plasma/lcd scherm. Alleen ben ik daar een klein beetje huiverig over. Daarom plaats ik eerst een topic in Lieve Adjes om te vragen of het wenselijk is.

Het is als volgt, 2 maanden geleden begonnen met slaapkamer renoveren. Dit is bijna klaar! Mooi laminaat, behangen, schilderen, kledingkastje, mooi bedje, en een mooie TV. Nu heb ik dus research gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat plasma voor mij de beste keus is. Echter, plasma is een stukje duurder als LCD. Daarom weet ik nog niet helemaal goed wat past in mijn situatie.

Nu wil ik dus een topic plaatsen met een twee of drietal foto's over de inrichting, een paar modellen waarvan ik denk dat ze "suiteble zijn", met daarom een verhaaltje waarom ik denk dat ze suiteble zijn (zodat wanneer ik in de mist ga duidelijk is waarop ik in de mist ga).

Nu mijn grootste probleem: Ik zie nergens zulk soort topics. Het enige LCD/Plasma topic is Het supergrote superdeluxe megatoffe samsung modelnaam x topic (Eerder een topic waar "bezitters" hun ei kwijt kunnen). Er staan nergens van dit soort topics, dat is gewoon mijn probleem.

Misschien is het namelijk wel hélémaal niet wenselijk dat een paar duizend users gaan vragen welke tv de goeiste is (het gaat uiteindelijk om what-you-see en smaken verschillen. Maar ik als tweaker wil natuurlijk ook op technisch perspectief het maximale (echte Hollander) wat erin zit).

Is dit wenselijk/toegestaan mits goed voorwerk/onderbouwd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit kan beter in SEM :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28
Volgens mij word ik verkeerd begrepen.

Ik denk wel dat hij gewoon in AHV forum moet, maar vraag me af of dit gewenst is ivm groeiende interesse's hiervoor. Dan krijg je een hoop topic: Wat van TV moet ik nemen Deel 980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik denk niet dat je verkeerd wordt begrepen, maar het lijkt mij het handigste als er een moderator van het betreffende subforum naar kijkt en zijn mening geeft.
Zowel * Lustucru als * Equator zijn geen moderators in dat forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Hij is naar Schop een Modje verplaatst omdat je je vraag niet als een algemene beleidsvraag hebt geformuleerd, maar als een vraag ten aanzien van toestemming voor een specfiek topic - tenminste, zo was denk ik de intepretatie van Lustucru. Als het gaat om een vraag ten aanzien van of topics van het type 'welke zal ik nemen' in het algemeen in AVH gewenst zijn, dan hoort hij lijkt me inderdaad in Lieve Adjes. Ik verplaats je topic dus even terug, en wijs de moderatoren van dat forum even op dit topic.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Er zijn wel degelijk legios van dit soort topic te vinden. De meesten gaan echter als snel dicht om dat ze simpelweg niet aan de voorwaarden voldoen. Verder lopen dit soort topics al snel uit op lange rijen van opsommingen van producten, waar iedereen weer een andere mening over heeft.

De devies is dus: zoek het eerst zelf goed uit en ga naar de winkel. Kom je er dan nier uit, maak een mooi en vooral duidelijk topic.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
RedHat schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:54:

Misschien is het namelijk wel hélémaal niet wenselijk dat een paar duizend users gaan vragen welke tv de goeiste is (het gaat uiteindelijk om what-you-see en smaken verschillen. Maar ik als tweaker wil natuurlijk ook op technisch perspectief het maximale (echte Hollander) wat erin zit).
Dat is helemaal correct.

Ik snap jou probleem wel (voor m'n nieuwe huis ben ik ook op zoek naar een LCD of plasma, dat roept wel wat vragen op) maar het komt uiteindelijk op twee dingen neer: 1, de belangrijkste, kijk in diverse winkels of thuis bij familie/vrienden/kennissen wat je nu echt mooi beeld vindt en of de behuizing v.d. tv jou aanstaat. 2, lees wat ervaringen over de modellen die je op het oog hebt. Op deze manier zou je moeten kunnen bepalen wat je wilt kopen.

Generieke vragen over de zin van resoluties, verschillen tussen plasma en LCD etc. komen al in diverse topics aan bod, dus daar is al genoeg over te vinden. Neem die info mee als aanvulling op de twee punten hierboven en je moet er echt uit kunnen komen :)

Dus nee, geen topic toegespitst op één unieke situatie (jij) waarin wordt gevraagd welke tv het beste kan worden gekozen, want zoals je al terecht aangaf zal dit door menigeen gevolgd worden (geloof me) en is het forum binnen de kortste keren verworden tot een 'Welke TV moet ik nemen???' forum.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga hier mee met Abbadon. Er is simpelweg niet een 'de beste'. Iedereen heeft andere wensen. Daarom: Lees de algemene topics over het nut van resolutie, over de keuze tussen plasma en LCD en ga vooral zelf kijken, het uiterlijk en beeldweergave is persoonlijk. Dat moet je dus zelf kiezen.

Als ik je alvast een tip mag geven: ga niet proberen ALLES mee te nemen, er is vast altijd wel een model dat heel misschien net wat beter was, maar juist door daarnaar te streven ben je ontevredener met je aankoop. Koop gewoon een TV die er goed uitziet en die naar jouw mening lekker bedient en goed beeld geef. Simple As That!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is dus precies wat ik bedoel ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1