C# Runnen van een string

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• bmw4love
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Met he volgende probleem zit ik:

Ik ben een applicatie (form) aan het maken in C# en wel via het volgende wil ik iets runnen:

public add(string add)
{

}

De string add bevat een regel zoals bijvoorbeeld Start(). Deze wil ik dan graag runnen in public add. Hoe kan je iets laten runnen wat uit een string komt?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom zou je dat willen :? C# heeft zoiets trouwens niet afaik, maar er [google=C# eval]schijnen wel wat manieren te zijn[/url] om het toch voor elkaar te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door AtleX op 03-05-2007 15:20 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[google=c#+run+command]

C#:
1
2
3
4
System.Diagnostics.Process proc = new System.Diagnostics.Process();
proc.EnableRaisingEvents=false;
proc.StartInfo.FileName="c:\\pad\\naar\\executable";
proc.Start();

Had je ook zelf kunnen vinden hoor :*

Edit: oh, je wil een functie uitvoeren aan de hand van een string, geen programma. Als de eval()-functie van AtleX niet werkt, bouw je toch gewoon een switch?

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 03-05-2007 15:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Een string runnen ? Je bedoeld waarschijnlijk een commando runnen ? Dan kan je eens kijken naar de Process class.
Zowiezo verwachten we hier van de topicstarter wel een minimum aan inzet, en een goede, leesbare & duidelijke topicstart.
Iig, met een beetje zoekwerk kon je dit natuurlijk zelf ook wel vinden. Omwille van deze 2 dingen (vaag topic + zelf makkelijk opzoekbaar) doe ik het topic dicht.
Ik wil je wel ff wijzen op de PRG Quickstart waar in uitgelegd staat hoe je in programming een goed topic kunt openen.

[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 03-05-2007 15:27 ]

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.