Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nick_harmsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 15:06
Hallo,

Voor mijn werk moet ik een cursus ASL Foundation gaan volgens bij Capgemeni.
Ik zou mij graag op deze cursus willen gaan voorbereiden mbv een paar uittreksels met daarin de basis begrippen over ASL Foundation. Nu zocht ik uittreksels etc. over ASL Foundation.

Ook moet ik het Exin examen afleggen voor ASL Foundation. Hebben jullie toevallig nog oude oefenexamens waarmee ik mij op het examen kan voorbereiden?

Uiteraard is alle informatie van harte welkom.

BVD

Verwijderd

http://www.aslfoundation.org/

Beetje Googlen doet wonderen ;)

• Nick_harmsen
Hoi,

Deze website had ik ook gevonden.
Maar zocht meer iets als word-documenten met uitleg.
Oefenexamens zijn ook van harte welkom.

Groet,
Nick

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Op die site staat een FAQ. Hierin staat te lezen:
Vergaar kennis
Diverse informatie over ASL kun je op deze website vinden, je kunt het boek lezen van Remko van der Pols (ASL, een framework voor applicatiebeheer, ISBN 90-44002-66-9, uitgever Sdu-Ten Hagen Stam) of je kunt een cursus ASL Foundation volgen. Je kunt ook een examen doen bij Exin om je kennis te toetsen; als je slaagt krijg je hiervoor een certificaat. Verder kun je je ook laten voorlichten door een ervaringsdeskundige; binnen de eigen organisatie of een externe partij (zie het kopje 'partners').

ASL Zelfevaluatie
Daarna wordt er een groep geformeerd van applicatiebeheerders vanuit één team of vanuit een representatieve vertegenwoordiging van de applicatiebeheer organisatie. Deze groep heeft ook de eerste stap doorlopen. Met de kennis van ASL, maar vooral van de eigen interne processen wordt door een ieder separaat de vragen uit het werkboek ASL Zelfevaluatie (ISBN 90-440-0696-7, uitgever Sdu-Ten Hagen Stam) beantwoord. Alle antwoorden worden gebundeld en door de procesbegeleider (intern of extern) geanalyseerd.
Het doorlezen van proeftentamens is geen leren ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Nick_harmsen
Hoi,

Het boek van Remko van der Pols, ASL een framework voor applicatiebeheer krijg ik tijdens de cursus. Het exin examen ga ik ook afnemen, ter voorbereiding hierop zou ik graag een aantal oefenexamens maken. De voorbeeld examens van exin heb ik al besteld.

Groet,
Nick

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Welkom op het forum. De vragen die je hier stelt zijn nogal opzoekvragen danwel verzoeken tot materiaal. Beide is niet echt discussiewaardig wat we toch wel verwachten.

Neem eens een kijkje in de Registratievoorwaarden / korte FAQ en Het algemeen beleid . Daar vind je bovenstaande terug, maar bv ook dat wij tweakers elkaar permanent de groeten doen en daarom onze reacties er niet mee afsluiten :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

koop gewoon het boek van ASL op bol.com :)

ik heb dat ook gebruikt voor zelfstudie en heb vervolgens het Exin examen met 84% gehaald :)

Verwijderd

als applicatie beheerder is dit dan handig om de ASL certificaat te behalen? Ik vraag mij af of het veel waarde toevoegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:06:
als applicatie beheerder is dit dan handig om de ASL certificaat te behalen? Ik vraag mij af of het veel waarde toevoegd.
Het geeft je een zinvol framework, een context waarin een applicatiebeheerder zijn werk doet. Dus de kennis is zeer nuttig en het certificaat ongetwijfeld ook in de ogen van werkgevers, zeker als dat een detacheerder is.
Pagina: 1