[19"BENQ FP937S+] Probleem / Kleuren

Pagina: 1
Acties:

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-11-2025

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Topicstarter
Beste Got"ters :P

Ik heb de laatste tijd veel vastlopers in COD2, dat mijn systeem compleet hangt. Naar mijn idee ligt dit aan de videokaart en/of de drivers, maar het probleem heb ik alleen bij COD niet bij FIFA bijv.. Nu zit ik momenteel een weekje in de ziektewet dus ik denk, laat ik die pc maar weer eens als een zonnetje draaien, verse installatie!

Afbeeldingslocatie: http://fotobewaren.nl/output/1178193358.jpg
Link: http://www.fotobewaren.nl/output/1178193358.jpg

Maar zoals op het screenie is te zien, heb ik te maken met een vreemde gele mist op mijn scherm, en bij afbeeldingen (zoals duidelijk te zien is bij de afbeelding van de monitor) Ook in spellen etc is dit aanwezig. Manual van mijn monitor doorgenomen, drivers opnieuw geupdate, allerlei instellingen veranderd, ander dvi slot op mijn X1900XTX maakt ook niet uit... Ook na meerdere malen OS te de- en installeren geen verschil :(

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, en kon ook niets op GOT vinden hierover (of heet is de zoekwijze die niet klopt) en het vreemde is dat ik dit probleem nog nooit eerder heb gehad...
Kan iemand me helpen of heeft een soortgelijk probleem?

Specs:
Opteron 144 @ 2.7 Ghz
DFI NF4 U
Gskill 2GG
2x Raptor 74 GB Raid 0
x1900xtx

Many thanks

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07

Pubbert

random gestoord

Is die afbeelding een foto of screenshot? Als je een gele waas op je monitor hebt, dan helpt een screenshot ons hier natuurlijk niet bij :P

Maar om het plaatje even te negeren, kleurproblemen kunnen ook bij de kabel liggen, nu komt dit bij DVI niet zo vaak voor, maar bij VGA nog wel vaker. kabel zit goed?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• BoRRel82

BoRRel82

Topicstarter
Hey Thund3r,

Dank voor je snelle reactie, ja de kabel zit goed..
Hij heeft het altijd gedaan maar na een verse schone installatie heeft hij deze problemen. Screenie had ik kunnen weten dat dat niet werkt :P

hier op me laptop zie ik die kleur/fout niet terug komen.. Misschien dat vanaf daar inderdaad jou opmerking volgt,
als je op je scherm dat gele gedoe ziet, en een screen shot maakt, en op andere pc's wel
de juiste afbeelding/ kleuren ziet, zou het met de bekabeling/ tft te maken moeten hebben...

Mmm... van het weekend komt mijn neefje met zijn DVI kabel en kunnen we kijken of het daar in zit!

Alvast bedankt!

• BoRRel82

BoRRel82

Topicstarter
update,

mijn laptop middels de vga aansluiting aangesloten op de tft en werkte meteen perfect.
Zelfs de automatic ajust werkt, dat heeft hij alleen in het begin (2 jr terug) eenpaar keer gedaan.

Ik ben bang dat dvi uitgang zelf van de tft of graka niet lekker meer is. Een andere kabel heeft niet geholpen.