ASUS A8N-SLI, S939 defect?

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Hey,

Ik heb het volgende systeem:

Moederbord: ASUS A8N-SLI, S939
Voeding: Enermax 485W
Processor: AMD 64, 3500+ (2,2Ghz)
Geheugen: 2x512MB Twinmos DDR 400Mhz Dual Channel
Grafische kaart: XFX 7950GT, 256MB, Passief

Tijdens het opstarten heb ik geen beeld en hoor ik een lange en 2 korte piepjes. Volgens de handleiding maakt de videokaart slecht contact of is de videokaart defect. Dus ik haal mijn videokaart los stop 'm terug in het PCI-E slot. Hey het werkt weer :) (helaas was dit een week geleden)

Nu heb ik weer hetzelfde probleem. Alleen heeft het terugzetten van de videokaart geen zin meer.

Vervolgens heb ik de videokaart in een ander systeem geprobeerd en daar werkt hij probleemloos.

Ik heb ook geprobeerd de videokaart in het 2e pci-e x16 slot te plaatsen (na het omzetten van de SLI switch) maar die werkt alleen op x16 als je een SLI opstelling gebruikt. Toch maar eens zonder SLI proberen helaas ook geen beeld.

Is mijn moederbord defect?

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:55
Lijkt erop dat er iets mis is met het contact dat je videokaart maakt met het mobo. Zit er niet al te veel stof in de twee slots, dat wil nog wel eens problemen opleveren. Probeer verder even te kijken of je met een andere kaart dezelfde problemen hebt.

Verwijderd

Probeer eens met ander geheugen, of probeer deze in andere PC,ontkoppel zoveel mogelijk hardware, test eens met een andere kwaliteit voeding van 400 Watt of meer. Succes ermee

• et36s
Ik zal er morgen mee aan de slag gaan bedankt

EDIT

Voeding: Enermax 485W (zal het ook in startpost vermelden)

Ik heb de volgende hardware ontkoppeld.

Geluid: Creative Audigy II
Harddisks: Maxtor Diamond 9, 160GB

Het probleem blijft.

Vervolgens heb ik er één Twinmos 512MB geheugen reep uitgehaald.

Vanaf dat moment startte de computer weer op.

Meteen even de voltages in het BIOS bekeken:

Vcore: 1,40 (standaard voor mijn processor) alle settings op auto.
3.3V: 3,29
5V: 5,02
12V: 12,03

Dit lijkt me in orde.

Dus hoe ga ik nu verder? Kan ik het beste even het geheugen controleren met Memtest86+ (als ik 'm daarmee opgestart krijg tenminste) Of kan ik beter eerst wat anders proberen.

[ Voor 88% gewijzigd door et36s op 04-05-2007 13:05 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Memtest is altijd een goede indicatie van eventuele problemen. Test het foutieve reepje, mits dat kan in de computer waar je er problemen mee had, en anders eens in een andere PC.

• et36s
Heb het geheugen getest met de MemTEST van Windows Vista. Die vond geen problemen. Dus heb ik het geheugen in de andere vrije sloten geplaatst. Vooralsnog werkt het weer. Helaas ben ik er dus niet zeker van wat het probleem nu werkelijk is. Toch een brak geheugenslot?
Pagina: 1