Toon posts:

Mplayer Classic crasht op bizarre wijze!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets als dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.

Ik heb 2 harde schijven, een (oudere) ata schijf en een ('nieuwere') sataschijf, beide van Maxtor/Seagate. Sinds gisteravond crashed mplayer classic op alle videobestanden die ik vanaf m'n nieuwere harde schijf speel. Als ik eerst mplayer.exe open, vervolgens het videobestand dan wil het de 1e keer nog wel werken, open ik een ander bestand op dezelfde manier crashed hij. Open ik een bestand direct (dmv dubbelklik op het bestand in explorer) dan opent hij mplayer classic en crashed daarna. Op de oudere harde schijf kan ik alle bestanden (ook dezelfde bestanden) zonder problemen openen en afspelen met mplayer classic, ook dmv dubbelklikken.

Het vervelende is dat als mplayer crashed, het programma gewoon open blijft maar niet meer reageerd. Het programma kan dan met geen mogelijkheid meer worden afgesloten (ook niet met ctrl+alt+del en end task) Na een seconde of 20 reageerd ook mn taakbalk niet meer en zit vrijwel alles vast. De enige mogelijkheid als mplayer crashed is (geloof me) te resetten! Dit heb ik dus al aardig wat keren moeten doen, vrij irritant...

Alle overige mediaspelers die ik kan gebruiken kunnen de bestanden zonder problemen openen, ook vanaf de nieuwe hdd. Dit zijn bijvoorbeeld Zoomplayer en Windows Media Player.

Specs:
P4 2.4Ghz, 512MB, hdd1: 120GB Maxtor Diamondmax ata, hdd2: 250GB Maxtor Diamondmax sata
OS: Winxp Pro SP2 integrated (vers geinstalleerd, 2 weken geleden)
Codecs: AC3codec, FFDshow (dit is normaalgesproken alles wat ik nodig heb, nooit problemen mee gehad)

Verwijderd

Topicstarter
bump?

Verwijderd

Nieuwe media player classic downloaden.. mischien is die wel corrupt.
En als ik me goed herinner is dat toch maar een losse exe

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar had ik uiteraard al aan gedacht maar dat hielp niets. Ik gebruik de nieuwste mplayer classic.

Is alleen een .exe file ja.