X-fi Xtreme music interne audio pinnen

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10-2025
Hallo,

Ik ben bezig bij front panel 5.1 audio aan te sluiten op mijn X-fi Xtreme Music. Helaas bied Creative geen beschrijving van de interne aansluitingen voor 5.1 audio. Gelukkig vond ik hier op tweakers (\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 4) een beschrijving van de interne connector pinnen en hoe deze aangesloten dienen te worden. Nou is mijn kennis niet bijster groot op dit onderwerp, dus ik wat ik graag zou willen weten is hoe ik de connector pinnen van mijn 5.1 hub, op de interne pinnen van mijn X-fi kan aansluiten.

De aansluitingen die de hub nodig heeft:

mic-r
mic-l
front-r
front-l
rear-r
rear-l
gnd
bass
center

9 connectors dus.

Hieronder de lay-out van de X-fi, zoals op tweakers.net beschreven:
Gebruik de pin layout van hieronder. De precieze pinnen die je moet gebruiken, staan op het plaatje:

1 - Analog Ground
2 - Analog Headphone Out Left
3 - Audio Backpanel Mute - Sluit hierop de ground aan, om de uitgang aan de achterkant te dempen.
4 - Analog Headphone Out Right
5 - Zelfde als #3
6 - Mic input
7 - key pin (overbodig)
8 - VREF out - Referentievoltage for Mic
9 - MIC IN MUTE - Sluit hierop de ground aan, als je je microfoon niet gebruikt, of de +12VDC als de microfoon wel aangesloten is.
10 - Audio cable detect - Wordt ground als de koptelefoon is ingeplugd (normaal niet gebruikt)

Hier het bijbehorende plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.rpi.edu/~hollec/images/sonata+audigy.jpg

alvast bedankt, als ik onduidelijk ben in iets laat het weten, dan probeer ik het uit te leggen.

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10-2025
Klein bumpje:) Ik heb het tot zover gekregen dat ik nu 2.1 audio heb, maar 5.1 zou nog fijner zijn. Weet echt niemand hoe ik dit kan bereiken?