Toon posts:

TV-OUT, HDMI, Scart uitgang HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met het uitzoeken van componenten voor een HTPC. Gezien de verschillende type aansluitingen en het feit dat ik zowel een gewone TV als HDTV wil aansturen moet ik dus een aantal aansluitingen kunnen ondersteunen.

Nu zie ik dat steeds meer mobo's HDMI ondersteunen. Volgens mij heb ik hier enkel wat aan voor een HDTV die dan ook HDMI moet ondersteunen. (en dan heb je ook nog 3 versies :? )

Voor het aansturen van mijn gewone TV zal ik dus een videokaart moeten hebben die ook een TV Out uitgang heeft. In verschillende forums lees ik ook over VGA naar Scartkabel conversies.

Wat is nu beter en zijn er videokaarten of nog liever mobo's die dit allemaal ondersteunen of vraag ik gewoon teveel?
zo zie ik bijv. een mobo van Abit (Fatal1ty F-I90HD) met een HDMI uitgang maar die heeft weer geen TV-OUT.

Verwijderd

HDMI is gewoon DVI-D + geluid (in een ander stekkertje). Een videokaart met DVI-uitgang (icm een verloopstekkertje dvi -> hdmi) en tv-out moet dus volstaan. Zo'n beetje elke videokaart kan dit, dus het is niet al te ingewikkeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 13:29 ]

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 12:42

BreeeZe

Devt

MSI heeft iig een barebone die alles in zich heeft:
http://global.msi.com.tw/...od_no=1113&maincat_no=134