De stringreader class kent volgens mij geen equivalent van StreamReader.EndOfStream. Een StreamReader voorbeeld:
Om hetzelfde te bereiken met een StringReader, heb ik het volgende voorbeeld geschreven:
Een nieuwe regel wordt aan het einde van de loop gelezen zodat FunctieX() niet nog wordt aangeroepen als de regel al leeg is. In dit geval is het wel nodig dat de eerste regel voor de Do/Loop wordt ingelezen. Ik zou echter graag de stringreader zo willen schrijven dat het een normale opbouw heeft zoals het StreamReader voorbeeld. Daarvoor moet ik echter wel een equivalent van sr.EndOfStream hebben. Kan iemand mij daarmee helpen?
Zoals ik het graag zou willen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| Dim sr As StreamReader = New StreamReader(FilePath) Dim line As String Do line = sr.ReadLine() FunctieX() Loop Until sr.EndOfStream = True |
Om hetzelfde te bereiken met een StringReader, heb ik het volgende voorbeeld geschreven:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim sr As StringReader = New StringReader(Input) Dim line As String line = sr.ReadLine() Do FunctieX() line = sr.ReadLine() Loop Until line Is Nothing |
Een nieuwe regel wordt aan het einde van de loop gelezen zodat FunctieX() niet nog wordt aangeroepen als de regel al leeg is. In dit geval is het wel nodig dat de eerste regel voor de Do/Loop wordt ingelezen. Ik zou echter graag de stringreader zo willen schrijven dat het een normale opbouw heeft zoals het StreamReader voorbeeld. Daarvoor moet ik echter wel een equivalent van sr.EndOfStream hebben. Kan iemand mij daarmee helpen?
Zoals ik het graag zou willen:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| Dim sr As StringReader = New StringReader(Input) Dim line As String Do line = sr.ReadLine() FunctieX() Loop Until XYZ |