Toon posts:

Intel 915 GUX moederboard defect, nieuwe nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag (mijn vorige topic werd verwijderd dus misschien dat deze wel blijft staan):

Mijn socket van mijn Intel 915 GUX moederbord is zojuist overleden. Nu ben ik genoodzaakt een nieuwe moederboard aan te schaffen. Ik wil mijn huidige hardware er allemaal in kwijt kunnen en wat het allerbelangrijkste is: ik wil eigenlijk dat ik mijn pc niet opnieuw hoef te installeren en hetgeen dat nu op mijn harde schijf staat er ook op blijft staan en ik de xp boots die daarop staan kan blijven gebruiken. Verder heb ik een RME Digi PAD geluidskaart (PCI), een Nvidia 7600GS 256mb videokaart (PCI-express), heb een standaard LAN-verbindingsaansluiting nodig die al op mb aanwezig is, en heb een kleine 300watt voeding en 2 cdrom-spelers. Het moederboard dat ik nu heb is een Micro ATX board. Volgens mij kan niet alles in mijn kast. Ik heb een Silverstone LC-03 enclosure waar het mb in moet passen. Het liefst dus zo vergelijkbaar mogelijk met de 915GUX van Intel. Tevens moet het nieuwe mb HT ondersteunen. Dit omdat ik in het bezit ben van een Intel P4 3.2Ghz extreme edition processor.

Hoop dat ik nu WEL genoeg heb verteld zodat mijn thread blijft bestaan......

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
je zoekt dus een

MATX,
i915P/G, i945P/G, P965, G965 chipset
Socket 775
PCIe x16

moederbordje

www.tweakers.net/pricewatch

succes :)

ps: zoek wel een bordje dat bij je geheugensoort past (DDR of DDR2)
pps: hoewel je eigenlijk nooit windows opnieuw hoeft te installeren (AMD <-> Intel gaat ook prima) is het zeker aan te raden.

[ Voor 19% gewijzigd door -ErikE- op 03-05-2007 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
-ErikE- schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:47:
je zoekt dus een

MATX,
i915P/G, i945P/G, P965, G965 chipset
Socket 775
PCIe x16

moederbordje

www.tweakers.net/pricewatch

succes :)

ps: zoek wel een bordje dat bij je geheugensoort past (DDR of DDR2)
pps: hoewel je eigenlijk nooit windows opnieuw hoeft te installeren (AMD <-> Intel gaat ook prima) is het zeker aan te raden.
dank je voor je reactie

Ben te ruw te werk gegaan bij het plaatsen van een nieuwe cooler voor m n processor waardoor de pinnetjes die onder de processor zitten (de socket zelf als ik het goed heb) krom zijn gebogen. Probleem is dat ik mijn boot die nu op m n harde schijf heb staan kost wat kost wil behouden. Deze is namelijk dusdanig gecallibreerd dat het me weken zou kosten om deze weer zo te krijgen. (videokaart zettings zijn oa. door een professioneel iemand afgesteld waar ik flink voor heb moeten betalen en deze settings staan nu goed ingesteld op mijn boot).

Kun je specifiek, voor deze leek, een merk/type aangeven dat bovenstaand probleem zal ontlopen?

sander.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 14:06 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 07:58
Nou, da's niet helemaal waar. Je moet dezelfde chipset hebben wil je gewoon je windowsinstallatie kunnen blijven gebruiken. Van Intel naar nVidia chipset bv geeft geheid problemen...

@TS

Ik heb het ook es gehad met een socket 775, pak een tandenstoker en probeer ze rustig recht te buigen. Heeft bij mij gewerkt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Andros op 03-05-2007 14:08 ]