--------=====>>HELP HELP WANHOOP 19.2 Gig naar de maan!!! <=====--------

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -=KGK=-
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 10:46
Help mijn 1 jaar oude Quantum fireball 19,2 gig is denk ik naar de maan ik was een beetje ruw toen ik mijn kast open had denk ik.
Nu start mijn pc niet meer op hij komt tot het Windows98 Splash screen en keert dan terug met een melding : Sector not found Abort Retry Fail.
Dit doet ie ook als ik iets run uit Dos,
Scandisk blijft hangen op 20%.De schijf is opgedeeld in partities C t/m G.En de fout zit em denk ik en het 6 gig grote C . gedeelte.
Hoe kan ik hem toch repareren.bijf. de sector die verrot is als niet gebruiken aanwijzen en weer vrolijk verder gebruiken????

Thankz in advanze -=!!!KGK!!!=- :(

Verwijderd

Wat heb je precies gedaan?

I think you're screwed otherwise ..

Je hebt toch wel een backup?

Verwijderd

Is het een echte compaq drive????

Zit hij ook in een compaq machine???

Compaq heeft vrij goede garantie regeling dus ik zou het gewoon ff proberen of je een nieuwe kan krijgen

0900-1681616 (75 ct/m)

• -=KGK=-
3x raden = garantie is verlopen.
Maar ik hoef mijn gegevens niet terug dat boeit niet erg.Als die schijf maar weer gaat werken.Als je surface scan op je disk doet terwijl de disk bad sectors heeft dan markeert scandisk die sectoren als niet gebruiken(niet beschikbaar) is er niet een oplossing in die trant.al kan ik 20% van de disk niet meer gebruiken.als ie het maar weer doet. :( ???

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Stond je pc aan toen je met je hd aan het kloten was of uit?
Ik denk dat je met een bootdiskette scandisk is moet proberen en doe dan alleen de oppervlakte-controle.

Je kan hem trouwens gewoon naar Quantum sturen volgens mij, op elke hd zit 3 jaar garantie. Als er dan bad-clusters of sectors op zitten is er iets mis en dan krijg jij een nieuwe thuisgestuurd. (niet vertellen dat je heb lopen ouwehoere he :) )

update:
geen garantie???
op elke hd die ik heb/had zat altijd 3 jr. garantie op. Gewoon effe met Quantum bellen

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 01:07
Hier volgt ff een mogelijke oplossing:

Formatteer de HDD compleet (ja; je data gaat dan verloren :( ) Indien er badsectors worden gevonden: Ga dan naar de homepage van Quantum en maak een RMA aan. Stuur vervolgens je HDD op naar het adres wat zij geven en spoedig krijg je een nieuwe terug. Je HDD moet alleen nog wel binnen de garantie vallen (meestal 3 jaar en aan het serienummer kun je zien hoe oud ie is). Anders zul je een nieuwe moeten aanschaffen.

Ik adviseer je ten sterkste om de HDD met de bad-sectoren niet meer te gebruiken; En badsector is nl een foute magnetische waarde (HDD's worden immers magnetisch beschreven). Elke keer als je leesarmpje van je HDD over de slechte sector heen gaat is de kans groot dat hij die magnetische uitspreid. Je krijgt dan dus een nog slechtere HDD. Kortom gewoon gaan vervangen bij Quantum. BTW ik heb hetzelfde ooit eens gehad met WD-er en die werd binnen 3 dagen vanuit Duitsland met UPS thuisbezorgd :)

Succes,

Seven

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Je kan op de site van Quantum checken of je nog garantie hebt. Moet je geloof ik ergens het serienummer van de drive intikken.

• -=KGK=-
WOW!!! thankz guzy.

Ik zal vanavond gelijk op de site van quantum kijken.
Ik wou hem eerst niet terug sturen want ik ging er van uit dat het weer eindeloos lang zou duuren.Maar na de verhalen die ik hier hoor ga ik hem toch maar ruilen voor een nieuwe,
Greetz -=KGK=- :) ;)

• -=KGK=-
p.s. admin: topic mag dicht.
Pagina: 1