Toon posts:

[XP] VPN verbinding wordt niet opgebouwd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nogal vaag probleem. We hadden eerst een Linksys WRT54G, mijn vader zat met zijn laptop aangesloten via het draadloze netwerk, en er zaten een aantal computers op via een kabeltje. Nu hebben we sinds kort een andere router, een Linksys RVL200. Weer zit mijn vader draadloos aangesloten en een aantal computer met een kabeltje.

Met de oude router konden we zonder problemen een VPN verbinding maken met het bedrijf van mijn vader. Maar met de nieuwe router kan de laptop van mijn vader, die draadloos is verbonden, geen VPN verbinding tot stand brengen, maar alle andere computers kunnen het wel!

Op de laptop staat Windows XP Professional SP2. Op de computers hebben een paar Windows XP Professional SP2, en een paar Windows Vista Ultimate.

De VPN verbinding is gewoon een normale windows vpn verbinding. Deze maakt verbinding met een Windows 2003 Small Business Server.

Hij begint in te loggen op de VPN server, maar hij blijft hangen op het controleren van de gebruikersgegevens.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt!

Rick

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat bedoel je precies met 'normale windows vpn verbinding' ?

Die is er in twee smaken namelijk :)

Verder: zijn account is niet geblokkeerd? Hij kan op een desktop machine met dezelfde gegevens wel een VPN verbinding tot stand brengen?

Titelfix, XP VPN zegt nogal weinig.
Volgende keer zelf een betere titel kiezen alsjeblieft.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2007 14:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oh, sorry, was vergeten de rest bij de titel te zetten. Was niet de bedoeling.

Met normale windows vpn verbinding bedoel ik: Netwerkverbindingen->Nieuwe verbinding->Verbinding met het netwerk op mijn werk maken->VPN-verbinding

Hij kan op een desktop pc wel verbinding maken met het bedrijfsnetwerk met dezelfde gegevens. En ik kan ook altijd verbinding maken met mijn eigen gegevens op een desktop, maar als ik het probeer op zijn laptop werkt het ook niet. De accounts zijn niet geblokkeerd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:33:
Oh, sorry, was vergeten de rest bij de titel te zetten. Was niet de bedoeling.

Met normale windows vpn verbinding bedoel ik: Netwerkverbindingen->Nieuwe verbinding->Verbinding met het netwerk op mijn werk maken->VPN-verbinding
... en dan missen we nog wat voor verbinding het is, PPTP of L2TP?
De rechtermuisknop is een prachtig wapen om achter dat soort dingen te komen. ;)
Hij kan op een desktop pc wel verbinding maken met het bedrijfsnetwerk met dezelfde gegevens. En ik kan ook altijd verbinding maken met mijn eigen gegevens op een desktop, maar als ik het probeer op zijn laptop werkt het ook niet. De accounts zijn niet geblokkeerd.
Gebeurt hetzelfde als je de laptop via een ethernetkabel aangesloten hebt?

Dat zijn dingen die je eigenlijk al getest moet hebben, en al in je startpost vermeld zouden horen te zijn :).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
PPTP wordt er gebruikt.

Dan gebeurd er vreemd genoeg ook hetzelfde ja. Dus aan het kabeltje kan ie ook geen verbinding krijgen...