Toon posts:

[2003] Profielen laden niet. Behalve bij de Domain Admins.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi iedereen,

Ik heb een probleempje. We hebben de DC vervangen en na het overzetten van de profielen, merkten we dat bij het inloggen de profielen niet helemaal geladen worden. Tenzij ze tot de Domain Admins groep behoren.

Ik kon geen duidelijk antwoord op mijn vraag, op het net vinden.

Kan iemand mij hier mee helpen?

:'( :'( :'(

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Ik neem gemakshalve aan dat je de rechten goed hebt staan? Wellicht dat tijdens het verplaatsen deze zijn gewijzigd?

Controleer alle rechten even en wat geef het logboek voor melding?

Verwijderd

Topicstarter
ja de rechten hadden we inderdaad al aangepast en er worden geen bijzondere meldingen weer gegeven in de logs. Dat is ook het vreemde er van.

Ik heb ergens gelezen dat het waarschijnlijk aan de registry kan liggen.. weet alleen niet wat ik daar in moet wijzigen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 12:33 ]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Hoe hebben jullie de profielen overgezet?
Een standaard kopie werkt namelijk niet helemaal lekker. M.b.v. robocopy kan je de situatie exact kopieren (inclusief ownership e.d.).

Denk dat je daarom toch beter in de hoek van rechten kan gaan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de profielen gekopiereerd en de oude profielen verwijderd. We kunnen dus niet meer terug naar de voormalige situatie. De rechten zijn handmatige toegevoegd en daar hebben we nu al 10000x naar gekeken.

• WaSteiL
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:14:
We hebben de profielen gekopiereerd en de oude profielen verwijderd. We kunnen dus niet meer terug naar de voormalige situatie. De rechten zijn handmatige toegevoegd en daar hebben we nu al 10000x naar gekeken.
Kijk dan ook even wie de owner is van de betreffende mappen. In een standaard situatie zou je de rechten zelfs helemaal niet moeten kunnen zien aangezien de gebruiker de selecte owner is.

Kijk anders hier nog eventjes: Windows Server 2003 checks for pre-created roaming profile folders when you make a roaming user profile

Verwijderd

Topicstarter
De gebruiker is de owner van zn/haar eigen profiel map. Heb het geprobeerd maar er veranderd niets.

• WaSteiL
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:50:
De gebruiker is de owner van zn/haar eigen profiel map. Heb het geprobeerd maar er veranderd niets.
Kijk eens in de eventviewer op de betreffende pc's. Er moet iets instaan dat het laden wel of niet gelukt is. Op dit moment ben je nog erg mager met foutmeldingen e.d.

Alleen op het moment dat een profiel goed geladen is zal er geen melding komen in de eventviewer.
Wat nog altijd een goede manier is om te testen of de gebruiker erbij kan is inloggen onder een gebruiker en dan even met UNC pad naar profiel locatie gaan. Als de gebruiker er dan niet inkomt dan weet je zeker dat er iets niet klopt.

Mogelijk dat op een hoger niveau (de daadwerkelijke profiel map) alsnog de rechten niet goed gaan.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je precies met DC vervangen? Nieuwe DC in het bestaande domain gehangen en alle relevante functies overgezet (GC, FSMO, etc), of heb je een nieuw domain/forest gebouwd?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Bij het inloggen wordt alles mee geladen BEHALVE de application data.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:17:
Wat bedoel je precies met DC vervangen? Nieuwe DC in het bestaande domain gehangen en alle relevante functies overgezet (GC, FSMO, etc), of heb je een nieuw domain/forest gebouwd?
Ja inderdaad. Een nieuwe DC in een bestaande domain gehangen enz.

Verwijderd

Topicstarter
WaSteiL schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Kijk eens in de eventviewer op de betreffende pc's. Er moet iets instaan dat het laden wel of niet gelukt is. Op dit moment ben je nog erg mager met foutmeldingen e.d.

Alleen op het moment dat een profiel goed geladen is zal er geen melding komen in de eventviewer.
Wat nog altijd een goede manier is om te testen of de gebruiker erbij kan is inloggen onder een gebruiker en dan even met UNC pad naar profiel locatie gaan. Als de gebruiker er dan niet inkomt dan weet je zeker dat er iets niet klopt.

Mogelijk dat op een hoger niveau (de daadwerkelijke profiel map) alsnog de rechten niet goed gaan.
Er staan geen foutmeldingen in de eventviewer. En je komt als gebruiker wel in je eigen profielen map met het unc pad.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat vind je in userenv.log ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
Offline files misschien aanstaan?
Share rechten goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ook helemaal geen foutmeldingen. Dat is nou zo vreemd. Ik kom geen fouten tegen en alle rechten staan goed..

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 08:43:
Offline files misschien aanstaan?
Share rechten goed staan?
Nee offline files staan uit en ook de share rechten zijn goed ingesteld. Ik heb nu alle rechten meerdere malen gecontroleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ben dr nog steeds niet uit

Verwijderd

test 1: geef de groep "everyone" full control op iemand 'zn profile en laat die inloggen. Vergeet niet dat je de share én de folder rechten goed moet hebben en dat de user in beginsel ownership op z'n eigen profile map moet hebben, anders loopt het ondanks Full Control nog de soep in.

test 2: controleer voor de gein eens de AD objecten. Staan de profile mapjes wel correct ingesteld? Kun je, als je op ene PC inlogt, de daar opgegeven map ook daadwerkelijk bereiken en openen? Waarom kom je niet in die Application Data map die je zegt niet mee te krijgen?

Test 999999:
Als er echt geen licht meer aan het eind van de tunnel is, kun je nog proberen wat er gebeurt als je roaming profiles bij iedereen uitzet, de profiles van de server naar hun PC kopieert, ze aan laat loggen om het profile helemaal gezond te maken, dan allemaal weer uitloggen, roaming profiles opnieuw activieren (let effe op dat je naar een nieuwe, lege profiles map laat verwijzen, dus niet dat je de ouwe profiles hiermee overschrijft!) en dan iedereen even in laten loggen, uit laten loggen, en weer in laten loggen om te kijken of je nu de profiles op de server hebt. dan kun je ze vervolgens weer lekker gaan laten roamen en dan moeten in theorie de profieltjes mee komen.
Dit is met 50 tot 100 gebruikers nog te doen... maar met 500 wordt het een issue.
Pagina: 1