Welke 26"/27" LCD TV met goede weergave analoog signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 19:08
Voor op mijn slaapkamer ben ik aan het rondkijken naar een leuke 26/27" LCD TV van rond de 500 euro.

Nu heb ik twee leuke Samsung tv's gezien, namelijk de: LE26S81B en de: LE27S71B

AfbeeldingAfbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/D0CF89E42A03522CC12572A4004CD8E8.jpgAfbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product/4DDFD0F97469AD42C12571A10050D957.jpg
ModelLE26S81BLE27S71B

Resolutie (horizontaal x verticaal)
Luminantie
Dynamic Contrast
Response Time
Kijkhoek (horizontaal x verticaal)
Introductie model

1366*768
500 Cd/m²
4000:1
8ms
160/150
2007

1366x768
500 cd/m2
3000:1
8ms
170°/170°
2006

De twee tv's naast elkaar op Kieskeurig

Het liefst had ik de le26s81b in 27" uitvoering maar dat bestaat niet.
Nu heb ik de volgende vragen:
1. Wie heeft er ervaring met een of beide tv's en kan iets vertellen over de kwaliteit van het analoge signaal? In de winkel is dit zo vaak gesplitst dat je er geen goed idee van kan krijgen.
2. Is het verschil 3000:1 en 4000:1 in contrast merkbaar?

Misschien is er nog iemand die een LCD TV heeft en goede ervaringen heeft met de kwaliteit van het analoge signaal, dan ben ik daar ook wel benieuwd naar.
Ook eigenaren van dezelfde modellen in de 32" uitvoering kunnen misschien iets nuttigs zeggen of is er verschil in de gebruikte techniek tussen de 26" en 32" modellen?

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Voorzover ik weet is een comb filter erg handig bij een analoog signaal.
Deze zorgt voor meer details (dus scherper beeld), en verminderd verkleuringen.
Samsung heeft in de S71 serie geen Comb filter gestopt.
Hoe dat met de S81 serie zit weet ik niet, maar ga ervanuit dat die er niet inzit.
De S serie is de budget/instap serie, dus er moet op een aantal dingen bezuinigd worden.
Ik heb zelf het zelfde "dilemma" als jij, en ik spaar nog even door voor een tv met een comb filter.
(Het merk wisselt alleen steeds bij mij, nu wil ik weer een philips :P)

Van de tv's die jij aangeeft denk ik dat de S81 een beter beeld zal geven, en die contrastwaarde is dynamisch. Van de verschillen zal je niet veel merken iig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Huig op 04-05-2007 00:02 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik heb precies die 27" in bezit. en het is echt een prima ding zeker als je kijkt naar prijs/kwaliteit.

Ik gebruik m zelf voornamelijk om HD beelden en af en toe dvb signalen te bekijken maar ook analoog is goed te doen. Je moet m goed instellen (scherpte, contrast etc.)

Ik heb 2 foto's genomen om je een (vage) indruk te geven

Analoog:

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/6668/cimg0281ut9.th.jpg

DVB-C:

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/9563/cimg0284fd2.th.jpg

Het komt niet echt naar voren op de foto's, maar digitaal is veel helderder en strakker, bij het analoge signaal zie je wat ruis, meer dan dat je dat op een CRT buis ziet. Maar dat is eigenlijk bij elke HD LCD TV zo.

Het verschil tussen deze 2 tv's is vooral de maat, de 27" is net een slagje groter, verder zie je niet veel verschil tussen de 4000:1 en 3000:1 dyn. contrast ratio's.

Ga je m alleen voor analoge tv gebruiken? Want als je m echt alleen voor SD gaat gebruiken, tv en dvd zou je misschien beter nog een CRT kunnen aanschaffen, als je daar de ruimte voor hebt op je slaapkamer. (Ze zijn wel eenpaar honderd goedkoper, die dingen gaan voor dumpprijzen over de toonbank, en ze zijn echt gemaakt voor SD materiaal.)

[ Voor 6% gewijzigd door Irminsul op 04-05-2007 00:32 ]

Verwijderd

Ik heb een 26" Samsung van een generatie eerder, LE26R32B, en die heeft ook een VGA aansluiting. Ik moest gewoon de kabel erin pluggen en mijn PC vond de Samsung al direct. De goede resolutie kreeg hij er ook direct erbij. En ook ik gebruik hem voor het kijken van HDTV films, en die loepen mooi soepel hier. Over de kwaliteit... tja, ik merk zelf nog niet zoveel verschil tussen de oude VGA en DVI ( die had ik op mijn vorige monitor).

Succes!

• rvrbtcpt
@Huig Heet deze feature ook comb filter bij Samsung of noemen ze dat anders? Naar welke Philips zit jij te kijken?
Samsung had bij mij de voorkeur omdat het nog te betalen is en het volgens mij kwalitatief toch een goed merk is.

@Irminsul Bedankt voor de foto's geeft in iedergeval een beetje een idee. Ik ga de tv inderdaad enkel voor analoge tv gebruiken. Aan een crt heb ik ook nog gedacht, maar dat gaat niet passen op de slaapkamer, tenminste niet in de huidige setup die ik wel zo wil houden.
Ik heb er ook nog over gedacht om de CRT van de woonkamer op de slaapkamer te zetten en dant te sparen voor een leuke 40" voor de woonkamer, maar dat gaat ook niet passen.
Ik zie dat de 27S71B wel DNI (DNIe DEMO ON/OFF) heeft. Maakt dit nog wat uit?

@IceFreak Ik ga er enkel analoge tv op kijken, misschien dat het ding ooit nog wel eens op de pc aangesloten wordt maar dat is voor nu niet echt de bedoeling.

Dus misschien toch eens kijken wat een tv met zo'n comb filter kost.
Zoiets zie ik niet direct terug bij LE26R82B
Of misschien deze: LE26R71B Er zit wel iets van ruisonderdrukking op, misschien is dat hetzelfde bij Samsung?

De Toshiba 26WL66Z heeft wel een comb filter. Jammer genoeg maar een contrast van 800:1

[ Voor 16% gewijzigd door rvrbtcpt op 04-05-2007 09:53 ]

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 20:21
Ik heb zelf de Acer AT2720 en dit viel mij 100% mee, ik had het slechter verwacht, maar vooral dvd doet tie ook erg goed, ik heb er alleen nog naar analoog signaal op gehad. Er zit ook noise onderdrukking
alleen geen dynamisch contrast zoals de sammies, maar zelf zou ik dit toch uitschakelen. :X
http://www.acer.nl/acereu...=Nederland&crc=3677649604

[ Voor 14% gewijzigd door iceme op 04-05-2007 10:34 . Reden: Info toevoegen, en noise schrijf je met een s niet met een c ]

• rvrbtcpt
@iceme, hoe zou je het analoge signaal omschrijven? Zie je er bijvoorbeeld ruis in? Van welke kabelfirma krijg je je signaal? Hoe is het met de kleur zwart, is deze echt zwart?

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 18:26

Huig

Merino Fanatic

Ik was aan het kijken naar de Philips 32PF5331. Daarover loopt ook een draadje op GoT.
Deze is een maatje groter dan de samsung's die je beschrijft, maar de prijs begint bij 642 euro.
Die 100 euro extra voor 32 inch vind ik wel het overwegen waard.

De 26R71 serie is op kieskeurig al vanaf 500 euro verkrijgbaar, en heeft wel een combfilter.
Bij samsung heet dat denk ik ruisonderdrukking ja.

Oh, en de Toshiba die je hebt gevonden daar doe je ook zeker geen miskoop mee.
Het contrast van 800:1 is namelijk echt contrast. De samsung's hebben dynamisch contrast, wat inhoud dat de lamp achter het scherm wordt gedimd. Het beeld wordt op die manier wel donkerder, maar de lichtintensiteit neemt ook af. Bij de Toshiba blijft de lichtsterkte constant. De echte contrast waarden zullen zo ongeveer gelijk liggen.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• rvrbtcpt
@Huig, waarschijnlijk gaat het ook de Toshiba worden.
Op kieskeurig is men erg tevreden over de kwaliteit bij gebruik van het analoge signaal.
En deze kost bij Pixmania 500 euro wat toch lekker dicht bij mijn budget ligt als er nog verzendkosten bij komen.

De ruisonderdrukking van de goedkopere Samsung modellen is namelijk iets anders als het Comb Filter.
Deze Samsung: LE26M51B heeft namelijk wel een apart Comb Filter.
Die is dan ook meteen wat duurder.

Mijn CRT die in de woonkomer staat voldoet nog prima.
Als die het opgeeft dan komt daar een 40" voor in de plaats.
Over dat soort formaten is er genoeg informatie te vinden op GoT

[ Voor 47% gewijzigd door rvrbtcpt op 04-05-2007 15:03 ]

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 10:46

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb zelf een Samsung LE32R72B en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de analoge signaal er echt heel goed uit ziet. Op normale kijk afstand 2.5/3meter ziet het er echt heel netjes uit. Ik had bij aanschaf ook wel wat ruis verwacht bij een analoos signaal maar daar heb ik geen last van.
De Samsung beschikt over DNI om ruis te onderdrukken, werkt best aardig.

Hopelijk heb je hier iets aan! Succes met je zoektocht.

• rvrbtcpt
@NoHead. welke kabelboer heb jij?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:51
Wat mij betreft is dit een vrij zinloos topic welke valt ondert de noemer 'Welke moet ik nemen??' (zie AV FAQ; Veelgestelde vragen ). Je stelt vragen over de beeldkwaliteit bij een analoog signaal. Dit zul je toch zelf moeten vaststellen, niemand kan je het verschil tussen goed en zeer goed uitleggen plus dat het analoge signaal afhankelijk is van meerdere zaken dan alleen de TV (hoe is het in huis aangelegd etc.). En vergeet ook niet dat we allemaal een andere maatstaf hanteren ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.