Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nadelen als je voor 2 werkgevers Werk

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat de nadelen zijn als je voor de werkgevers werkt, ik bedoel hierop belasting loonbelasting enz.

Of heb iemand hier ervaring mee

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Enige nadeel is dat de kans dat je achteraf moet bijbetalen of terugkrijgt groter is, omdat elk van beide werkgevers niet volledig met de inhoudingen bij de andere werkgever rekening kan houden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Qua belasting moet je in elk geval opletten dat één van de twee (waarschijnlijk degene waar je het minste verdient) geen heffingskortingen toepast. Anders krijg je volgend jaar een naheffing omdat er te weinig loonbelasting is ingehouden. Dit gaat niet op als je totale inkomen onder het heffingsvrije bedrag blijft (iets van 6500 euro ofzo).

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Maar het is niet zo dat, omdat je 2 werkgevers hebt, je meer belasting betaald als een ander.
Als jij met je 2 werkgevers 40.000 euro verdient, dan betaal je net zoveel belasting als ik bij 1 werkgever.
Hoe het met je secundaire voorwaarden zit weet ik niet (Stel bij beide kan je ziektekosten vergoeding krijgen) hoewel dat soort dingen vaak naar ratio gaan.