[XP-MCE] BSOD na repair

Pagina: 1
Acties:

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 12:50
Ok, here goes:

Ik heb dus net een projector gekocht, dus ik dacht, ff een htpc derbij. Ik nam de ouwe pc van men vriendin
asus p4p800 - p4 2.8ghz - 1gig ddr - geforce6600gt - asus mycinema 7131 hybrid - creative audigy 2 zs - winxp pro.

Omdat die installatie nu toch wel redelijk lekker runde wou ik de repair truuk doen om je mce2005 derop te installen. Basically verander je enkele registry settings zodat je xp pro denkt dat hij een mce is en dan repair je met je mce cd's et voila, werkende mce2005 met al je progs derop. enkel windows update doen en je bent klaar. Ik heb dit nogal gedaan en dit werkte al twee maal feilloos.

Op deze pc, echter een ander verhaal. Tijdens de repair blijft hij hangen op 34 minutes remaining. Na veel heen en weer gelees, heb ik via shit+f10 de nv4_disp.inf en machine.inf gemoved voor de install te laten resumen (eerste boot na blauwe install screens)
En nu liep hij lekker door.
Install loopt verder (kent nog al men settings, MCE2005 cd key derin) en hoppa. windows installed.
Dan boot hij voor de "first boot" en meteen een blue screen met error code 0x0000007b (0xf7c7a524 0xc0000034 0x0000000 0x0000000) Zonder veel nuttige informatie.
Na wat zoeken kom ik derbij dat het een INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE error is. Dat was 2uur vannacht en nu zit ik dus op men werk hopend dat ik seffens thuis kan mce'en

Misschien handig om te weten dat ik tijdens de install/repair niet op F6 geduwd heb voor raid drivers en dat de windows op een 250gig sata maxtor staat (die perfect werkt volgens maxtor tool).

Wat is de impact van die machine.inf te moven? De nv4 heb ik gemoved omdat ik er ondertussen alle kaarten (mycinema, 6600, audigy) had uitgegooid en een ati cheapo kaartje agp had ingestopt.
Had ik moeten enige vorm van driver loaden met F6? op de asus site zie ik niet echt s-ata drivers staan, daarmee dat ik niets geladen heb
Wat zijn de opties nu? Ik veronderstel niet dat ik zonder een nieuwe install/repair alsnog s-ata drivers kan installen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, daar had je inderdaad F6 moeten doen om de ICH5R drivers te installeren :)

Die kan je ook bij Intel vandaan halen, want Asus en driverupdates voor dit bord is een kleine tegenstrijdigheid (heb hetzelfde bord :P )

Wat die machine.inf betreft: ik weet niet waar je dat gelezen hebt, en wat de bedoeling is om 'm te verplaatsen, hardware detectie?

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2007 20:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 12:50
alt-92 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:29:
Nope, daar had je inderdaad F6 moeten doen om de ICH5R drivers te installeren :)

Die kan je ook bij Intel vandaan halen, want Asus en driverupdates voor dit bord is een kleine tegenstrijdigheid (heb hetzelfde bord :P )

Wat die machine.inf betreft: ik weet niet waar je dat gelezen hebt, en wat de bedoeling is om 'm te verplaatsen, hardware detectie?
Wel :)
De repair stopt op 34 minutes remaining (google maar eens), als je dan de setupapi.log en en pnperror.txt opendoet zag ik dat hij problemen had met nvidia inf en machine.inf. Als je deze gewoon moved voor de install resumed dan installt hij deze niet en loopt men install wel vlot.

Ik dacht voor de rest, als xp setup de drive ziet, dan zal xp dat ook wel kunnen zeker...

chkdsk en fixmbr hielpen niet, heb dan via winternals maar een system restore gedaan naar net voor ik begon, et voila, pc werkt terug en mce is installed, nu enkel de reghive nog is terug veranderen om te zeggen dat het een mce pc is :)