Toon posts:

[XP] Pagefile externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Weet iemand misschien waar ik de locatie van de pagefile.sys kan bepalen?
Automatisch komt hij in de Windows root directory, maar ik zou hem graag op een andere schijf willen laden.

Dit omdat ik Windows XP nu boot vanaf een USB externe schijf, dit gaat prima, maar Windows kan geen virtueel geheugen aanmaken. Op fora wordt er gezegd dat dit niet kan omdat het verwisselbare media is. Daarom zou ik de pagefile wel op mijn interne schijf willen zetten (waar overigens 2003 Server op staat)

Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Deze computer > eigenschappen > geavanceerd > prestaties > geavanceerd > virtueel geheugen > wijzigen

met google had je er ook wel kunnen komen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hier had ik inderdaad al gekeken. Ga het nog eens testen. Eerder gaf Windows namelijk de fout dat er geen pagefile was aangemaakt en dat er daarom toch één werd aangemaakt. Als ik vervolgens in taakbeheer keek dan was er toch 0mb in gebruik terwijl dat wel nodig was. Bij grote applicaties krijg ik vervolgens een error dat er te weinig virtueel geheugen is.

Verwijderd

misschien kan je hem beter instellen op "door systeem laten beheren". dan heb je er verder geen omkijken naar en komt die melding niet meer.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 16:32
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:11:
misschien kan je hem beter instellen op "door systeem laten beheren". dan heb je er verder geen omkijken naar en komt die melding niet meer.
Maar hij wil hem op zijn externe hardeschijf, en dat doet windows niet automatisch volgens mij ;)

Verwijderd

dat is inderdaad waar ja, maar dan stel je hem in op je externe harde schijf als door systeem laten beheren... :P
Pagina: 1