Vanavond op uitnodiging van mijn oom bij hem langs geweest om een paar koninginnepages vast te leggen. Afgelopen najaar vonden wij bij ons in de tuin een stuk of 20 rupsen en die heeft mijn oom (imker en fervent fotograaf) zolang bewaard, zodat we er nu, nadat ze ontpopt zijn foto's van kunnen maken. De vlinders waren 's avonds lekker rustig en konden redelijk makkelijk in een mooie positie gemanoeuvreerd worden.
Daarbij kon ik dankbaar gebruik maken van zijn Nikkor 200mm f/4D ED-IF AF Micro
Dat werkt toch een stukje beter dan de kitlens van mijn D40 
De foto's zijn nauwelijks bewerkt. Enkel een tikkeltje extra contrast en wat highpass sharpening na het resizen. Alle foto's zijn klikbaar naar een wat groter formaat.
We begonnen met alleen het aanwezige daglicht:
#1.

Dat gaf echter wat problemen met de benodigde sluitertijd, aangezien het af en toe nogal waaide. Dus mijn SB-600 er maar bij gepakt. Bovendien bleken achteraf de geflitste foto's ook wat lekkerder qua kleuren:
#2.

#3.

Vervolgens nog een tweede exemplaar erbij gezet voor wat variatie:
#4.

Ook het flitsen bleek echter niet ideaal, omdat hierdoor de achtergrond erg donker werd. Gelukkig had mijn oom nog een SB-800 liggen. Die op de camera en de SB-600 op een statief een paar meter verderop gezet om de achtergrond te belichten:
#5.

#6.
Daarbij kon ik dankbaar gebruik maken van zijn Nikkor 200mm f/4D ED-IF AF Micro
De foto's zijn nauwelijks bewerkt. Enkel een tikkeltje extra contrast en wat highpass sharpening na het resizen. Alle foto's zijn klikbaar naar een wat groter formaat.
We begonnen met alleen het aanwezige daglicht:
#1.

Dat gaf echter wat problemen met de benodigde sluitertijd, aangezien het af en toe nogal waaide. Dus mijn SB-600 er maar bij gepakt. Bovendien bleken achteraf de geflitste foto's ook wat lekkerder qua kleuren:
#2.

#3.

Vervolgens nog een tweede exemplaar erbij gezet voor wat variatie:
#4.

Ook het flitsen bleek echter niet ideaal, omdat hierdoor de achtergrond erg donker werd. Gelukkig had mijn oom nog een SB-800 liggen. Die op de camera en de SB-600 op een statief een paar meter verderop gezet om de achtergrond te belichten:
#5.

#6.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr