Toon posts:

hoog piepend krakend van 8800 GTX

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels als 3 verschillenden 8800 GTX kaarten in mijn computer geplaats, 2x XFX en een Asus. Bij bijde kaarten had ik in sommigen games en aps een hoog piepend krakend geluid, op langer termijn behoorlijk iritant.
Ik heb heel veel op internet gezocht, en een hele groten groep heeft hier last van, omruilen voor een ander model helpt niet. Mogelijke oorzaken worden genoemd als piepend weerstandje tot scheeuwende condensator.
Het is inmiddels duidelijk dat het NIET van de fan afkomstig is en heeft niets met de voeding te maken. En is gewoon een fabrieksfout die in alle merken van de 8800 serie zitten.
Sommigen mensen hebben er geen last van, dit komt waarscheinlijk door een tragere computer.
De kaart piept namelijk harder zodra de computer sneller is. Ik heb een quadcore 6700, en daar hoor je vooral duidelijk gepiep in de ATI Tool met het draaiende blokje.
Mensen met een 8800 GTX die dit lezen, neem eens de moeite om het draaiende blokje op je scherm te tonen, en eens goed te luisteren.

Op dit moment wacht ik al vele maanden met een goedkoop 7600 GS kaartje (die niet piept) tot Nvidia of Ati met een snelle NIET piepende kaart op de markt komt.
Ik vindt het zonde van de moeite om voor veel geld de 8800 ultra te gaan kopen zonder zeker te weten of de piep erin zit. Zijn er toevallig mensen die deze piep/kraak ook hebben en die van plan zijn een 8800 ultra aan te schaffen, en hun bevinding te posten, daar zou ik heel blij mee zijn.
Of mensen die weten dat deze fabrieksfout is verbeterd bij de ultra.

Voor mensen die niet zeker weten of het geluid is wat ik bedoel, hier heb ik met een hoge qualiteits microfoon het geluid van heel dicht-bij de kaart opgenomen.
In dit geval starte ik na 6 sec het inlogscherm van eve-online en sloot deze na wat klikken weer.
Wanneer het inlogscherm zichtbaar is produceerd de kaart hele hoge framerates, vaak ontstaat daardoor ook deze pieps...
www.mwhens.nl/noise.mp3

Bedankt voor jullie aandacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 22:23 ]

Verwijderd

Gaarne eerst "zoek" functie gebruiken.

Geforce 8800 GTX piept

en

Piepen bij het spelen van track mania nations...

en

Help!!!! in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 22:24 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:36

PauseBreak

derp!

Dat schijnt vooral voor te komen icm een Asus P5B (Deluxe / Deluxe/WiFi) moederbord. Wellicht dat je in de gelegenheid bent om het moederbord te verwisselen?
Mijn G80GTX piept ook maar gelukkig enkel bij het afsluiten van het systeem, niet tijdens games.

Nee, merp!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het gaat er mij om of een 8800 ultra of de nieuwe serie van ati dit probleem gaat hebben. Ik heb overigens de Asus striker extreme.
Ik heb ook "last" van geluids stornis over de geluidsuitgang van mijn x-fi elite pro kaart. Wanneer netwerk verkeer of hardisk schrijven bezig is hoor je het als je het geluid hard zet.
Maar zo hard zet ik het geluid eigelijk nooit, ik zet bij volume beheer daarom alles max. behalve de hoofd volume regelaar zodat je de minste storing heb.
Maar of dit te maken heeft met het piepen?
Ik heb mijn computer al een paar maanden, ik vindt het niet waard om mijn hele systeem weer te verbouwen voor een lichte storing in het geluid.
Maar toch, mijn tijdelijke 7600 gs kaart veroorzaakt geen piep.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:04:
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het gaat er mij om of een 8800 ultra of de nieuwe serie van ati dit probleem gaat hebben. Ik heb overigens de Asus striker extreme.
Ik heb ook "last" van geluids stornis over de geluidsuitgang van mijn x-fi elite pro kaart. Wanneer netwerk verkeer of hardisk schrijven bezig is hoor je het als je het geluid hard zet.
Maar zo hard zet ik het geluid eigelijk nooit, ik zet bij volume beheer daarom alles max. behalve de hoofd volume regelaar zodat je de minste storing heb.
Maar of dit te maken heeft met het piepen?
Ik heb mijn computer al een paar maanden, ik vindt het niet waard om mijn hele systeem weer te verbouwen voor een lichte storing in het geluid.
Maar toch, mijn tijdelijke 7600 gs kaart veroorzaakt geen piep.
Kijk even naar je IRQ tabel ;)

Droogkloot.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 00:47
Ken het probleem hier niet.
Maar heb een 8800gtx van club3.
en gebruik een intel board D975XBX2.
Trouwens heb dat ati tool net even geinstalleerd op vista systeem, hier, maar kan het niet gebruiken, zegt dat de graphische kaart die ik wil testen niet werkt.... Geen idee of atitool trouwens in vista werk uberhaupt.

In ieder geval, hij piept hier niet en heb systeem toch behoorlijk onder stress gezet in verschilende spelen en wat utilities.
Maar hele systeem is net paar weken oud.

Verwijderd

Topicstarter
mijn x-fi staat op IRQ 17 en mijn netwerk onderdelen op 9. Maar het betreft geen hapering in het geluid ofzo. Een soort radio kraak/piep, die harder wordt wanneer de computer bepaalde acties uitvoerd zoals netwerk of hardisk activiteiten.
Ik denk dat dit straald van andere onderdelen op het moederbord en mijn x-fi daar last van heeft, of ik dit probleem ooit kan oplossen???

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:38:
Dat schijnt vooral voor te komen icm een Asus P5B (Deluxe / Deluxe/WiFi) moederbord. Wellicht dat je in de gelegenheid bent om het moederbord te verwisselen?
Mijn G80GTX piept ook maar gelukkig enkel bij het afsluiten van het systeem, niet tijdens games.
Heb precies hetzelfde bij mijn BFG 8800 ultra :( Heb dan wel een moederbord van Gigabyte dus helaas is het probleem niet alleen te verwachten met een Asus moederbord. Heb ook enkel bij het afsluiten dat de kaart een piepend geluid geeft, kan het het beste omschrijven als een ballon laten leeglopen en dan het uiteinde een beetje uit elkaar trekken zodat je een smalle spleet krijgt waar de lucht doorheen moet.

Mijn vraag is dan ook of jullie kaarten nog altijd werken? Want als het gewoon beperkt blijft tot een hinderlijk geluid maar de kaart voor de rest gewoon heel blijft kan ik er wel mee leven voorlopig.

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
ik heb er toch geen last van, van piepende geluiden. Mijn 2 ultra's werken prima en stil zonder enige problemen. ik heb wel een evga moederbord.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:33

M2M

medicijnman

no piep noise here

met mijn P5N-E sli van asus, en een 8800 GTX van asus. Heb er net mijn oor tegenaan gehad, hoor helemaal niets (tijdens het "draaiende blokje" van atitool en de farcrydemoloop)... volgens jouw bericht mag ik mezelf dan als gelukkige beschouwen :D

-_-

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb dit soort piepjes ook met een hd2900 op vista met een asus m2n.
In de ene game hoor ik niks, ik de andere des te meer. Tijdens het menu van stalker is het het ergst.

Het kan ook mijn Tagan voeding zijn. Kan het maar lastig lokaliseren.
Kwestie van accepteren. Als je hardware gaat switchen weet je toch niet zeker of je het oplost. Voor mij veels te veel gedoe.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
Dinictus208 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:51:
Ik heb dit soort piepjes ook met een hd2900 op vista met een asus m2n.
In de ene game hoor ik niks, ik de andere des te meer. Tijdens het menu van stalker is het het ergst.

Het kan ook mijn Tagan voeding zijn. Kan het maar lastig lokaliseren.
Kwestie van accepteren. Als je hardware gaat switchen weet je toch niet zeker of je het oplost. Voor mij veels te veel gedoe.
hier een x1950xt met een MSI p35 neo moederboard en een 450 watt antec voeding. Ook een of andere piep. Dacht eerst dat het een condensator was maar kan het niet goed localiseren. Grappige is dat bij mij in het Stalker menu de piep ook gigantisch is. Bij andere games is het bijna niets. Weet niet wat ik eraan moet doen... :+

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:36

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:03:
[...]

Heb precies hetzelfde bij mijn BFG 8800 ultra :( Heb dan wel een moederbord van Gigabyte dus helaas is het probleem niet alleen te verwachten met een Asus moederbord. Heb ook enkel bij het afsluiten dat de kaart een piepend geluid geeft, kan het het beste omschrijven als een ballon laten leeglopen en dan het uiteinde een beetje uit elkaar trekken zodat je een smalle spleet krijgt waar de lucht doorheen moet.

Mijn vraag is dan ook of jullie kaarten nog altijd werken? Want als het gewoon beperkt blijft tot een hinderlijk geluid maar de kaart voor de rest gewoon heel blijft kan ik er wel mee leven voorlopig.
Om je vraag te beantwoorden, ja mijn 8800GTX werkt nog naar vol behoren. Het lijkt me dus enkel een irritant geluid te zijn en geen teken van een mogelijk defect.

Nee, merp!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19
Hier ook een x1950xt, maar nu i.s.m. een MSI 975x Platinum Powerup Edition en bij S.T.A.L.K.E.R. en Oblivion piept ie ook in het menu. Ook in de tussen stukjes van 3dMark 06 piept ie.

Het probleem is vaag, maar men videokaart doet het er niet minder om.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:17:
Ik heb inmiddels als 3 verschillenden 8800 GTX kaarten in mijn computer geplaats, 2x XFX en een Asus. Bij bijde kaarten had ik in sommigen games en aps een hoog piepend krakend geluid, op langer termijn behoorlijk iritant.
Ik heb heel veel op internet gezocht, en een hele groten groep heeft hier last van, omruilen voor een ander model helpt niet. Mogelijke oorzaken worden genoemd als piepend weerstandje tot scheeuwende condensator.
Het is inmiddels duidelijk dat het NIET van de fan afkomstig is en heeft niets met de voeding te maken. En is gewoon een fabrieksfout die in alle merken van de 8800 serie zitten.
Een fabrieksfout? Zolang de kaart doet wat van hem verwacht wordt is er geen sprake van een fabrieksfout.
Sommigen mensen hebben er geen last van, dit komt waarscheinlijk door een tragere computer.
Ik heb er geen last van en ik heb niet echt een tragere computer (E6600 @ 3.6Ghz)
De kaart piept namelijk harder zodra de computer sneller is. Ik heb een quadcore 6700, en daar hoor je vooral duidelijk gepiep in de ATI Tool met het draaiende blokje.
Als je zelf al zegt dat het een quadcore cpu voorkomt en met andere niet, misschien ligt het dan aan de CPU?
Mensen met een 8800 GTX die dit lezen, neem eens de moeite om het draaiende blokje op je scherm te tonen, en eens goed te luisteren.
Goed geluisterd, niks te horen.
Op dit moment wacht ik al vele maanden met een goedkoop 7600 GS kaartje (die niet piept) tot Nvidia of Ati met een snelle NIET piepende kaart op de markt komt.
Het is niet omdat jij en een paar andere hier last van hebben dat iedereen er last van heeft. Uiteraard lijkt het alsog het een veelvoorkomend probleem is omdat diegene die er last van heeft zich laat horen en diegene die geen problemen heeft, niet.
Ik vindt het zonde van de moeite om voor veel geld de 8800 ultra te gaan kopen zonder zeker te weten of de piep erin zit. Zijn er toevallig mensen die deze piep/kraak ook hebben en die van plan zijn een 8800 ultra aan te schaffen, en hun bevinding te posten, daar zou ik heel blij mee zijn.
Of mensen die weten dat deze fabrieksfout is verbeterd bij de ultra.

Voor mensen die niet zeker weten of het geluid is wat ik bedoel, hier heb ik met een hoge qualiteits microfoon het geluid van heel dicht-bij de kaart opgenomen.
In dit geval starte ik na 6 sec het inlogscherm van eve-online en sloot deze na wat klikken weer.
Wanneer het inlogscherm zichtbaar is produceerd de kaart hele hoge framerates, vaak ontstaat daardoor ook deze pieps...
www.mwhens.nl/noise.mp3

Bedankt voor jullie aandacht.
Misschien moet je eens denken aan je voeding, moederbord en cpu als mogelijke oorzaken? Heb je je kaart al in een andere systeem geprobeerd?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb de befaamde piep ook gehoord. Ik had er alleen last van in het menu van Oblivion. Maar na een verse instal van win xp 64 bit en nieuwe drivers heb ik er nooit meer last van gehad. Mijn pc was toen wel op 3,4 Ghz geklokt. Nu heb ik die piep al een zeer lange tijd niet meer gehoord. Ik heb een Asus 8800 GTX op standaard instellingen en een Asus P5N32-E SLI 680i moederbord. Ik heb ooit een thread gelezen op Andtech of zo dacht ik. En daar had iemand er een oplossing voor gevonden met een plugin en Rivatuner. Ik vind die thread alleen ff niet meer terug

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:28

Format-C

Tracing Rays

Dat gepiep ligt aan het moederbord.

Ik had een P5B Deluxe Wifi waarop hij (een Leadtek 8800GTX) piepte, maar op een P5N32-E SLi en op een Gigabyte GA-P35-DS4 piepte hij niet. (Bij het AFSLUITEN)

Edit; of piept deze TIJDENS games e.d.?

Edit2:

Ik weet wel dat ik een X1900XT en X1900XTX en een 7900GTX en 8800GTX heb gehad, die allemaal een héle hoge (wat zachtere) pieptoon gaven in menu's van games of in 3D applicaties.

Volgens mij is dat dus redelijk normaal... en is dat gewoon de kaart die keihard aan de bak moet.

[ Voor 59% gewijzigd door Format-C op 03-08-2007 19:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Ik heb met mijn 8800 Ultra (BFX) nog nooit een piep gehoord. Moederbord is een Asus Striker Extreme 680i.

Ook quad core CPU trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2007 20:32 ]

Verwijderd

Die piep die je hoort, is vaak de spoel met dat stukje koper erin gewikkeld. Het is bedoeld om zo storing tegen te gaan, maar soms maken ontwerpers ook wel eens een foutje, en heb je er een stuk tussen zitten wat eventueel daar niet voor gebouwd is.

Een kaart trekt behoorlijk wat stroom, en ook dat moet verwerkt worden door zo'n ding. Wat ik nog meer weet ervan is dat ze gevoelig zijn voor magnetische velden, en het gaat 'suizen' zodra er een hoge stroom doorheen gaat. Er wordt wel eens gezegd doe wat lijm op dat ding (dikke kit bijv) en het zou over moeten zijn. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd en ben het ook niet van plan ook.

Wat de TS zegt klopt ook wel, in Atitool is dit vooral te merken. Met games heb ik er nooit last van, maar het is echt niet gezond :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Tja in ATItool heb ik het ook nog steeds, maar in games is het opgelost door V-sync aan te leggen. Mijn topic die hier ook ergens genoemd wordt werd trouwens paar maanden geleden bruut gesloten. Ik kreeg verwijzingen naar topics met pentium mmx'en die piepen wat totaal niet relevant was... Nu goed, bij mij is het opgelost. ATItool draai ik toch niet meer, me videokaart is mooi overklokt dus het is niet nodig. Enkel fear multiplayer geeft nog wat problemen zoals na installatie ineens niet meer op ultra high kunnen draaien, maar ultra low en dan nog maar 15 fps te hebben, maar goed ik speel de game toch niet.

http://specs.tweak.to/16567

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tja het blijft toch raar. Er zijn dus meer mensen met dit piep probleem. Het menu van stalker blijkt een grote kandidaat te zijn. Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben! De eerste test die ik deed met mijn systeem was stalker en het eerste wat ik dus hoorde was die weirde piep. In Atitool krijg ik hem ook inderdaad.

De vraag is, is dit nu slecht voor je kaart? Is het nu het mobo of de kaart? Wat zou je eraan kunnen doen?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Lees nou eens wat ik 2 posts boven je schreef. Het is niet je kaart of je mobo, het is een onderdeel OP je kaart.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

om het hieraan interessante wending te geven aan het verhaal:

het gepiep is erg afhankelijk van je framerate.. des de hoger de FPS des te erger/irritanter de piep is. dus vsynch aanzetten helpt hierbij enorm (je FPS word gecapped op je refresh van je monitor)

het gepiep van m'n 8800GTX is opgehouden toen ik een andere voeding gebruikte (Zalman HP600)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Kveli
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-03-2025
Hier een laptopgebruiker:

Draai op een T7300 icm een GeForce 8600M GT en heb een soortgelijk piepend geluid, alleen niet tijdens het gamen, dan is alles stil maar tijdens het idle zijn van de grafische kaart (Vista desktop zonder iets te doen) dan klinkt er zo'n piepend geluid in de regelmaat van een blinkende cursor...

Op zich is het te negeren, maar als het verder stil is ga je er op letten en dan krijg ik van die neigingen er per ongeluk een schroevendraaier doorheen te porren... |:(

Neem aan dat ik hieraan vast zit?

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19
In sommige gebieden bij World of Warcraft doet ie het ook. Shatrath City het meest.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Ik heb ook een 8800gts van point of view en die piept ook wel is.
Mijn broertjes laptop (acer) piept ook wel is.
Het is een hele hoge toon die niet iedereen hoort.
Zelfs bij mijn lcd, als ik de power saving op minder zet hoor ik ook een hoge pieptoon.
Ik ben van mening dat het de kleine condensatortjes zijn.

Verwijderd

Mijn 8800GTX piept ook. Vooral bij Ati tool valt het op. Bij games heb ik er niet op gelet, dan valt het ook niet op omdat ik een koptelefoon op heb. Het is gewoon een algemeen probleem :(
nIghtorius schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 14:29:
om het hieraan interessante wending te geven aan het verhaal:

het gepiep is erg afhankelijk van je framerate.. des de hoger de FPS des te erger/irritanter de piep is. dus vsynch aanzetten helpt hierbij enorm (je FPS word gecapped op je refresh van je monitor)

het gepiep van m'n 8800GTX is opgehouden toen ik een andere voeding gebruikte (Zalman HP600)
Afhankelijk van FPS? Dat verklaard waarom het bij ATI Tool zo opvalt, daar zit ik dus zeker boven de 1000fps. Andere voeding hielp echt? Ik heb nu een OCZ Gamestream van 600 watt/

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 22:51 ]

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Met een Asus 8800 GTS 320MB heb ik er met AtiTool ook last van, vooral wanneer overgeklokt. Niet erg hard trouwens, klinkt een beetje of een klein fannetje ergens tegenaan slijpt ofzo. De echte fan van de videokaart maakt voor zover ik heb kunnen horen een veel "zwaarder" geluid.

Blijkbaar niet 8800 GTX exclusief dus.

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ik heb een tijdje een 8800GTX van een vriend in mijn pc gehad en had toen last van gepiep, maar met een 2900XT heb ik het nog steeds. Dacht eerst dat het de voeding van mijn pc was omdat er met een veel lichtere kaart (Geforce 6800) niets aan de hand was, maar dat bleek niet zo te zijn.
Dus ik gok dat het aan mijn moederbord, een MSI 965 Platinum, in combinatie met een setup die redelijk wat stroom vebruikt ligt (dat zou ook overeenkomen met de persoon die zei dat hij wel piepte wanneer de CPU overgeclockt was) :/

En ja, bij een hogere framerate is de piep ook veel hoger.

[ Voor 36% gewijzigd door Whut?! op 05-08-2007 11:45 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
hoe hoger de framerate, hoe harder de piep gaat heir denk ik wel op. Heb het nooit gemeten. Maar bijvoorbeeld het Battlefield2 menu geeft de hardste piep, geen zware applicatie voor een x1950xt dus hoge fps. Zal morgen is experimenteren met vsync etc aan, goede tip, hopelijk wordt het dan minder.

• Audionut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-08-2025
Ook ik had last van dit "nare" piepje met mijn splinternieuwe en8800gtx. Na doorlezen van dit topic heb ik v-sync aangezet en is het piepje weg. Super!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Tja, ik haal meer dan 1300 fps in atitool met 630/2000 en 3.2 ghz. Je kunt dan inderdaad concluderen dat het aan de framerate ligt.

http://specs.tweak.to/16567

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Twist schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 23:01:
Met een Asus 8800 GTS 320MB heb ik er met AtiTool ook last van, vooral wanneer overgeklokt. Niet erg hard trouwens, klinkt een beetje of een klein fannetje ergens tegenaan slijpt ofzo. De echte fan van de videokaart maakt voor zover ik heb kunnen horen een veel "zwaarder" geluid.

Blijkbaar niet 8800 GTX exclusief dus.
heb ik ook met mijn GTS (ook de asus 320) @ stock hoot je hem niet, maar als ik 660/980 clock dan begint hij te fluiten..

in bioshock heb ik het niet gehoord of gemerkt.

Audi S3

Verwijderd

Ik heb gehoord dat het ook aan je moederboard kan liggen. Probeer eens een ander moederboard, ik heb zelf een gigabyte ds3 rev. 3.3 met een 8800 gtx en heb geen problemen.

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-05 10:14
Ik heb er ook last van, heb echter geen 8800 maar een 8600GT van Asus in combinatie met een Asus M2N.
Pagina: 1