[Vista]Netwerkschijven niet volledig te gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Mensen,

Hier een Windows XP systeem omgezet(clean install) naar Windows Vista(Ultimate).
Systeem is lid van een domein en krijgt middels een kixtart loginscript een aantal netwerk schijven toegewezen. Dit werk goed en de schijven zijn te benaderen en bestanden kunnen worden geopend.

Echter indien ik een bestand vanaf een netwerkstation richting het lokale systeem of naar een USB drive wil kopieren krijg ik de melding dat het netwerkstation niet langer beschikbaar is. Indien ik dan op Ok klik kan ik gewoon weer verder bladeren in de zelfde netwerkshare. Onder XP is dit probleem nooit voorgekomen.

Tevens zijn de netwerkstations vanuit sommige applicaties(non-office) niet te zien bij "Deze Computer" terwijl ze daar wel bij staan als ik deze direct open.

Inmiddels is onderstaande tip al uitgevoerd maar werkt het geheel nog steeds niet; iemand een idee?
You have to lower the authentication level Vista uses. Most NAS devices use a simple Samba server.

Run secpol.msc

Under Local Policies > Security Options

Change the value of "Network Security: LAN Manager authentication level" from "NTVLM2 responses only" to "LM and NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

netwerkstation niet langer beschikbaar
Als je die melding door de MSKB heen trekt voor Vista kom je vanzelf wat articles tegen over die melding :)

Kijk daar eens naar?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• magic45
alt-92 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:21:
[...]

Als je die melding door de MSKB heen trekt voor Vista kom je vanzelf wat articles tegen over die melding :)

Kijk daar eens naar?
Ik krijg de Nederlandse melding:
N:\ verwijst naar een lokatie die niet toegankelijk is. De lokatie kan een vaste schijf op deze computer of in het netwerk zijn. Controleer of de schijf is geplaatst, of u verbinding met het netwerk of internet hebt en probeer het daarna opnieuw. Als u ook dan niets kunt vinden, is de informatie mogelijk verplaatst of verwijderd.
Indien ik deze informatie invoer krijg ik geen response, ik kan echter enkel gokken naar de Engelstalige vertaling....

• magic45
Echt niemand verder een zinnig idee?

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Google en een beetje kennis van de engelse taal kan handig zijn...
N:\ refers to a location that is unavailable. It could be on a hard drive on this computer, or on a network. Check to make sure that the disk is properly inserted, or that you are connected to the Internet or your network, and then try again. It it still cannot be located, the information might have been moved to a different location.
Nu heb je de engelse vertaling :) Ik kan voorlopig niet verder helpen, mijn middagpauze is voorbij.