[showcase] Isle of Bute Scotland

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Verleden week naar Schotland geweest. Één dag verschikkelijk goed weer gehad na een aantal regenachtige dagen. Die dag waren we net op Isle of Bute.

De eerste 2 zijn reeds in het landschaptopic gepost, maar om de serie compleet te maken heb ik ze toch maar even bijgevoegd.

Alle foto's zijn gemaakt met een zilveren ;) nikon D50 met 17-50 Tamron, behalve de zeehonden die zijn gemaakt met de Sigma 70-300 APO.

1 Geen polarisatiefilter toch blauwe lucht
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/Bute1.jpg

2 De invloed van de wind is duidelijk zichtbaar op het eiland
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/Bute2.jpg

3 Lijkt we ergens op, maar dat is in Ierland gefotografeerd ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/Bute3.jpg

4 Lekkere kleurtjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/Bute5.jpg

5 Scalpsie Bay strand
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/Bute6.jpg

6 Zeehonden in Scalpsie Bay
Afbeeldingslocatie: http://www.tapijtschelp.net/DPZ/Bute7.jpg

Ik heb er een Showcase van gemaakt, maar wellicht denkt men daar anders over? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Erg mooi, maar veel zijn erg overbelicht, 1 vind ik te saai, #2 mooi, goed belicht, daarna is 't wat overbelicht :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:20

aerofreak

Steve Jobs

je geeft het bij nummer #3 al aan.

windows wallpaper :/

#1 erg mooi heldere kleuren
#2 misschien iets te centraal? wel mooi
#3 erg windowsachtig
#4 wel goed alleen overbelicht even soepen?
#5 overbelicht wel mooi
#6 spreekt mij niet aan vindt het niet echt bij de serie passen heel de tijd landschap en dan opeens dieren ;)

[ Voor 71% gewijzigd door aerofreak op 02-05-2007 22:11 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vind het overbelichte juist lekker fris. Ik vind het lekker weg kijken deze serie, overizchtsfoto's met eigenlijk amper een onderwerp die toch geslaagd zijn, ik doe het je niet na.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)
Ik snap de reacties wel een beetje over de overbelichting: 4, 5 & 6 zijn tegenlicht foto's dus daardoor hebben ze wellicht een beetje het "knijpen met de ogen" effect. Maar ik vind dat wel lekker fris, aangezien het erg de werkelijkheid benaderd.

Met al dat groen en veel licht moest ik wel vaak de lichtmeting corrigeren omdat die het niet bij kon benen. Vaak wilde de cam overbelichten. Dus ze zijn al iets gecorrigeerd ter plekke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik vind ze allemaal erg leuk op #6 na... (Reflectie van het water stoort ontzettend, en het contrast is hierdoor erg laag.)

<moesterevenuit>
Zie je wel... Met een zilveren Nikon kun je ook mooie foto's maken! :)
* adoy heeft ook de zilveren D50... :P
</moesterevenuit>

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:06
ik vind 2 en 4 erg mooi, heb je die misshien ook groot?

zoals gezegd de reflectie van het water in 6 is beetje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 19-09 11:07
Zeker leuke foto's :) . Vooral 4, maar ook 2 is leuk, al gaat daar de boom een al te grote rol in spelen. Bij een foto als 1 is het natuurlijk erg gevaarlijk om 'm in portretformaat te nemen (al is 't extra goed als 't wel lukt), maar zeker op webformaat werkt dit niet. In het commentaar van de overbelichting kan ik me niet vinden.

6 vind ik overigens minder, zeker in deze serie

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind ze erg goed, behalve die met het strand en die met de dieren. Vind ik niet goed bij de rest passen.
Daarbij is #6 zowieso niet echt een goede kwaliteitsfoto. Als je werkelijk wat van de dieren wilt laten zien, dan moet je ze wat dichterbij brengen. Als het vooral om het land(/zee?)schap gaat, laat de beesten er dan uit.

Heb je ook de volledige versies online staan? vooral #4 vind ik wel wallpaper-waardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
Grappig hoe smaken verschillen over overbelichting. :) Zal vanavond even een paar grotere versies uploaden van 2 & 4 en even kijken of ik er nog een update met wat extra foto's kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik vind het heerlijke foto's behalve #6, de spiegelende achtergrond is echt wat storend.

Verder idd opvallend dat er zoveel mensen zijn die ze te licht vinden. Ik vind dit juist erg mooi.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:15
1 en 2 heb ik elders al commentaar op gegeven dus ik begin bij 3.

3. Mooie lucht, maar verder is de plaat te saai naar mijn mening. Misschien was hier de keuze voor wat meer lucht (want dat is het mooie van de plaat) beter geweest.
4. Mooie plaat. Wel wat krap gekaderd aan de onderkant (het boompje staat wel erg dicht op de kant) en hij mag wel een tikje onderbelicht worden. Verder erg fijn.
5. Hier is het overbelichte minder storend. Wel vind ik deze plaat te ruim gekaderd. De voorgrond voegt naar mijn idee niet zoveel kracht toe aan de plaat. Jammer is ook dat de mensen niet wat groter op de plaat naar voren komen.
6. Past niet in de reeks vanwege het onderwerp en de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere serie, mooie frisse kleurtjes, goed gedaan. Paar kleine op/aanmerkingen:

1. Waarom zoveel lucht? Er is op de grond zoveel meer te zien, de lucht is egaal blauw en daarmee een tikkie saai.
4. Had ik een stukkie wijder genomen zodat die boom lekkerder uit zou komen, maar eigenlijk vraagt dit ook om een 200mm om eens lekker de bergen op de achtergrond op de korrel te nemen :9
5. Lekker, maar idem: probeer ook eens een tele in te zetten voor landschappen. Landschappen zijn niet gelimiteerd op groothoeken tot standaardlenzen, tele's kunnen leuke dingen doen :) Je creëert dan snel wat meer diepte als je bergen e.d. hebt :) Hier is wat weinig te zien in de voorgrond, hoewel de lagen ook diepte creëren vind ik ze niet echt aanwezig genoeg :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nou, ook al zijn ze niet allemaal even spannend, ik krijg er wel meteen zin van om er ook naartoe te gaan. Is dit echt allemaal zonder pola?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Topicstarter
@ Neo: Thanx voor de tips. :)
Achteraf dacht ik bij 4 ook dat de achtergrond eigenlijk nog mooier was geweest. We hebben nog een poging ondernomen om bij de gele struiken te komen (met de auto), maar dat is niet gelukt. Qua tele heb ik wel een paar pogingen ondernomen, maar door de nevel kwamen die niet fraai uit de bus.

@ Wijnands: afgezien van #3 zijn alle zonder polarisatiefilter gemaakt. Omdat het de dagen daarvoor redelijk veel geregend had en de lucht vanaf de Atlantische Oceaan kwam was de lucht erg helder. Dan krijg je blijkbaar erg blauwe luchten. :)
Pagina: 1