[Vista home] windows mail bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:22
Mensen,

Ik heb toch de windows vista (welke geleverd was bij mijn laptop) maar weer even geinstalleerd.
Tot op heden is het wel een gepuzzel allemaal, maarja de overgang van windows 9x/me naar xp was ook niet echt jofel.

Ik maak via mijn linksys nlsu2 automatische backups van enkele mappen op de laptop, alles is me al gelukt behalve het vinden van die *.dbx bestanden van windows mail (outlook express zeg maar).

ik heb al gezocht met google en op het forum maar de enige hulppagina's die ik krijg zijn juist die voor het importen van outlook express berichten.

kan iemand me helpen?

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-02 07:44
Bedoel je dat in Windows Mail 't niet lukt om de DBX bestanden te importeren en dat Windows Mail met een 'error' boodschapt komt zeggen dat er in de opgegeven locatie geen mail bestanden te vinden zijn...?

... zo ja .. dan is het vrij simpel (maar wel heel vaag waarom Microsoft dit weer zo debiel heeft gemaakt): je moet de bovenliggende map aanduiden als zijnde de map met de DBX bestanden. Dus stel dat je DBX bestanden in 'C:\Data\Outlook Express' zitten dan moet je eigenlijk 'C:\Data' opgeven.

Go figure... 8)7

• etienne001
nee dit bedoel ik eigenlijk niet, het importeren is me gewoon gelukt, ik bedoel meer waar staan de bestanden van windows mail zodat ik deze gewoon kan backuppen.

Outlook express had deze ver weg in de gebruikers map staan (in de een paar hidden maps) maar waar zet windows mail ze neer zodat ik ze kan kopieren naar mijn backup schijf.

De optie alle mappen comprimeren is ook verdwenen in windows mail dus daar kom ik ook nie veel mee verder.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

Pinobigbird

doesn't share food!

Kijk eens onder
Extra - Opties... - Geavanceerd - Onderhoud... - Archiefmap... - 

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zo te zien staan ze standaard dus onder '%USERPROFILE%\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail' - ik vraag me alleen af of je wel genoeg hebt aan die lokatie, probeer in ieder geval eens even goed uit of je ze op die manier wel kan backuppen en restoren? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm..

Als ik onder Options kijk heb ik gewoon nog alle gegevens die ik nodig heb hoor?
code:
1
C:\Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail
is de default opslaglocatie.

Enige is wel dat je geen dbxjes meer hebt maar een ESE database zoals Exchange die ook heeft :)
[edit]
Die zelf z'n backups maakt zo te zien :P

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 02-05-2007 22:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• etienne001
Pinobigbird schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:26:
Kijk eens onder
Extra - Opties... - Geavanceerd - Onderhoud... - Archiefmap... - 
Oké dit is inderdaad al een stap in de goede richting, maar zoals ik het nu zie zijn het geen *.dbx bestanden meer maar elk mailtje krijgt dus gewoon zijn eigen bestandje.
Pagina: 1