“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
je moet je handen op 10 voor 2 houden weet je nog ;-)
Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies
Bullshit.Sjakskus schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:06:
die zijn bij mijn weten tegenwoordig verboden
Worden vaak genoeg gebruikt voor mensen met beperking die toch willen/kunnen autorijden.
http://www.biermanab.nl/index.php?mid=3
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Dan maakt het pookje het inderdaad helemaal compleet
Zulke bullshit nou ook weer niet, van die site die je geeft:Specht schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:10:
[...]
Bullshit.
Worden vaak genoeg gebruikt voor mensen met beperking die toch willen/kunnen autorijden.
http://www.biermanab.nl/index.php?mid=3
Houdt u er in dit geval rekening mee dat bepaalde aanpassingen vermeld dienen te worden op uw rijbewijs! Wij verwijzen in voornoemd geval naar www.cbr.nl .
Kwart voor drie is het nu.Sjakskus schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:06:
Als je rijexamen doet moet je je handen op 10 voor 2 houden ja, maar verder kan het echt niemand interesseren als je je stuur anders vasthoudt hoor?Sjakskus schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:06:
En als je dan al met 1 hand wil gaan sturen is zo'n stuurknop wel veiliger lijkt me... Waarom zou het verboden zijn?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
In (oude) bussen en vrachtwagens zie/zag je ze inderdaad regelmatig. Dat is omdat in die wagens het stuur erg vlak staat, waardoor de stuurbeweging met zo'n knuppeltje makkelijker te maken is.
In personenauto's zie je het juist vrijwel niet, omdat het geen toegevoegde waarde biedt door de doorgaans verticale stand van het stuur. Bovendien staat me er inderdaad iets van bij dat dat in normale omstandigheden (als in: je bent niet invalide en hebt dus geen aangepaste auto nodig) verboden is, omdat zo'n knuppeltje bij een aanrijding mogelijk extra letsel kan toebrengen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Tegenwoordig met standaard stuurbekrachtiging zal het allemaal wel meevallen, maar probeer je maar eens voor te stellen wat er gebeurt als je in een auto zonder stuurbekrachtiging schuin tegen een stoeprand o.i.d. rijd terwijl er zo'n stuurknop op je stuur zit...Xander schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:24:
En als je dan al met 1 hand wil gaan sturen is zo'n stuurknop wel veiliger lijkt me... Waarom zou het verboden zijn?
Vergelijk het met offroad rijden.. Bij offroad rijden wordt je bijvoorbeeld ten strengste afgeraden om je duim om het stuur te vatten (duim dus altijd bovenop de rand van het stuur).. Pak een flinke greppel en je breekt je duim anders...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Die dingen heb ik wel eens zien hangen bij een grote benzinepomp, je zou het daar eens kunnen proberen. Of natuurlijk een autoshop. In ieder geval een plek waar veel vrachtwagenchauffeurs komen, vrachtwagens hebben die knoppen nog wel.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Even een toevoeging hierop. Zo wordt het ook afgeraden om te rijden met je hand op 12u en vooral als je handpalm naar jouw is gekeerd (dus dat je je stuur langs binnen vastgrijpt). Als dan je airbag afgaat, krijg je je hand recht in je gezicht en kan het (een beetje) pijn doen.Wok schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:33:
indeed
Vergelijk het met offroad rijden.. Bij offroad rijden wordt je bijvoorbeeld ten strengste afgeraden om je duim om het stuur te vatten (duim dus altijd bovenop de rand van het stuur).. Pak een flinke greppel en je breekt je duim anders...
Overigens is zo'n 'stuur-knop' ongeloofelijk handig. Als je graag met één hand stuurt en een 70+ look wilt hebben, is dit 'the way to go'.
Naast de 12v koffiezetter en de ventilators!mcdronkz schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:53:
Stap uit bij het eerste tankstation aan de snelweg die je tegenkomt en 90% kans dat ze zo'n ding hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door jvvv op 02-05-2007 20:54 ]
Liggen meestal bij de afdeling waar de 12V pantoffels, 12V gourmet pannen en 12V sapcentrifuges ook liggen
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
En hoe krijg je dat en wat houd dat in?Coach4All schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:03:
Volgens een de ambtenaar bij de gemeente (afgifte rijbewijzen) mag het alleen als je code "40.11" in je rijbewijs hebt.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Tot hij tegen een pallet reed... "krak" deed zijn pols.
De Nederbelg !
Wat de codes inhouden kan je vinden op http://www.welzorg-auto.n...lid=490&main=14&first=281
En hoe je deze krijgt? Door gehandicapt te zijn... of door aan andere eisen die aan een code gesteld woden te voldoen.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verwijderd
die codes zijn beperkingen voor het rijbewijs, maar in principe mag je met een rbw zonder beperkingen gewoon rijden in een auto waar goedgekeurde beperkingen in zitten.
zou wat zijn, dat je met een gewoon rbw geen automaat zou mogen rijden
tis wel zo (hoorde ik later) dat een auto altijd aan het voertuigregelement moet blijven voldoen, maar ik kan daar zo snel geen verbod op zo'n pookje in vinden.
24v bedoel jeThinkPadd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:00:
Tankstation aan de snelweg heeft ze vaak wel
Liggen meestal bij de afdeling waar de 12V pantoffels, 12V gourmet pannen en 12V sapcentrifuges ook liggen
.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Is wel handig voor de wa zwaardere auto's/busjes zonder stuurbekrachtiging zodat je je eigen geen breukt sleept aan da stuur om de boht door te geraken
Het is een auto niet zo dat je regelmatig 8 omwentelingen ofzo hoeft te maken hoor.
[ Voor 32% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-05-2007 22:45 ]
Aannames zijn fataal.
Sick Nick schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:57:
Of gewoon de halfords
Inderdaad, gewoon in het assortiment...
Bovenstaande is NIET waar. Mijn vriendin heeft een aantal aanpassingen, waaronder automaat, dubbele stuurbekrachtiging, kniegas en handbedrijfsrem. Laatste twee aanpassingen mogen alleen door iemand met die code's op het rijbewijs gebruikt worden. Als ik dus volgend jaar in die auto ga rijden mag ik die twee aanpassingen NIET gebruiken. Ik moet dan gewoon gas geven en remmen met de originele pedalen die opklapbaar zijn gemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:33:
ik heb zoiets een tijdje terug nagevraagd (ging over iets anders,maar idee is hetzelfde).
die codes zijn beperkingen voor het rijbewijs, maar in principe mag je met een rbw zonder beperkingen gewoon rijden in een auto waar goedgekeurde beperkingen in zitten.
zou wat zijn, dat je met een gewoon rbw geen automaat zou mogen rijden
tis wel zo (hoorde ik later) dat een auto altijd aan het voertuigregelement moet blijven voldoen, maar ik kan daar zo snel geen verbod op zo'n pookje in vinden.
Verwijderd
zeg ik toch ooktha_bulldog schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:55:
[...]
Bovenstaande is NIET waar. Mijn vriendin heeft een aantal aanpassingen, waaronder automaat, dubbele stuurbekrachtiging, kniegas en handbedrijfsrem. Laatste twee aanpassingen mogen alleen door iemand met die code's op het rijbewijs gebruikt worden. Als ik dus volgend jaar in die auto ga rijden mag ik die twee aanpassingen NIET gebruiken. Ik moet dan gewoon gas geven en remmen met de originele pedalen die opklapbaar zijn gemaakt.
in het voertuigreglement staat de rem moet voldoen aan 71/320/EEG, en daar staat weer dat:
Bedrijfsreminrichting
De bedrijfsreminrichting (...) zonder de handen van het stuurorgaan te nemen .
deze wist ik toevallig, maar dat geldt dus voor alle aanpassingen. als het toegestaan is staat het nergens, en als het verboden is staat het in het voertuigreglement
Je airbagXander schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:24:
Als je rijexamen doet moet je je handen op 10 voor 2 houden ja, maar verder kan het echt niemand interesseren als je je stuur anders vasthoudt hoor?
Je arm/hand wordt in je gezicht geslagen voor de minder heldere lezers
bie de otoocross ook mejonge! oe doemn wurd der zo afferukt!Wok schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:33:
indeed
Serieus, niet doen. Je hebt er niets aan, je vriendjes lachen er misschien om, maar je gaat er 0 plezier aan hebben als je geluk hebt. Anders krijg je dingen zoals hier boven genoemd.
Of je krijgt een "Gerard Joling"-stemmetje doordat je altijd je stuur op "half zes" vasthoudt......BrZ schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:44:
[...]
Je airbag
Je arm/hand wordt in je gezicht geslagen voor de minder heldere lezers
Have a wheelie good weekend!
Waarom? Ik heb nog niks grappigs gelezenVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:15:
![]()
Dit topic moet de Huiskamer in, en een linkje naar de Comedy Goldmine...
Wel veel posts van users die geforceerd grappig de TS af zitten te zeiken. Tsja, als dat dan de goldmine in moet. Zit ie wel snel vol
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Zo parkeer ik toch in, met 1 hand.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik snap ook niet waar iedereen over loopt te mekkeren. Als de TS zo'n ding wil, hoeft hij toch geen verantwoording af te leggen waarom hij dat zou willen?
I'm not as think as you stoned I am
Als ik zo'n ding niet zou halen om de veiligheid, dan zou ik eigenlijk eerst een auto met een airbag moeten doen.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Daarnaast verneuk je de bekleding van je stuur ermee omdat je hem er strak omheen moet klemmen en dit komt het leer wat om je stuur heen zit niet ten goede. Bij mij heeft er een scheur in gezeten. Nieuw stuur gehaald op de sloop en toen was het weer prima maar dan nog.
Bespaar je die 5 euro en geef em uit aan nieuwe ruitenwissers ofzo als je die nodig hebt.
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Aannames zijn fataal.
Uhhh, inderdaad..... een beetje die van optie twee van je uitleg van de betekenis van drooger...drooger schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:05:
maar zo'n pookje heeft wel een bepaalde sfeer.![]()
[/offtopic]
Joystick om mee te sturen @40km/uur
Firebird rijd altijd op de joystick
Bediening shovel : Linkerhand , sturen en voor en achteruit schakelen Rechterhand , Hefinstallatie en bakbediening Hoogkieper.
Versnelling : Volautomaat 4 voor en 4 achteruit.
[ Voor 38% gewijzigd door Bestla op 03-05-2007 16:59 ]
Verwijderd
Met recente wagens (met stuurbekrachtiging) lukt dat inderdaad, oude types die het nog zonder stellen moet je soms echt aan het stuur trekken. Onze vorige kon je vb niet met 1 hand rond draaien (als je 30+ reed natuurlijk wel), maar bij inparkeren kon je dat ding gewoon niet zomaar omdraaien (het was zelfs zo erg dat ik bij het oefenen van mijn maneuvers maar 2 keer achtereen ze allemaal kon oefenen, daarna had ik pijn aan mijn schouders/rug).DinX schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:36:
Je kan toch ook met 1 hand zo ronddraaien als metzo'n knop ? Handpalm op het stuur en draaien maar
Zo parkeer ik toch in, met 1 hand.
Wat een zéér vervelende aanpassing is naar een nieuwe auto toe, de eerste bocht die je maakt buiten de garage trek je weer even hard als vroeger aan dat stuur, met als resultaat dat je veel te snel draait en over de stoep hobbelt. Direct de nieuwe wielschijfjes kapot
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 17:03 ]
Nog geen 20, geen auto en nu al met 1 hand relaxed willen sturen met pook. Wordt weer feest op de weg....drooger schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:05:
Het is gewoon een beetje lachen, lekker relaxed kunnen sturen met 1 hand. Kan idd ook met de handpalm, maar zo'n pookje heeft wel een bepaalde sfeer.![]()
offtopic:
Als ik zo'n ding niet zou halen om de veiligheid, dan zou ik eigenlijk eerst een auto met een airbag moeten doen.
Ik doe
Serieus, na al je postings gelezen te hebben over autorijden vraag ik mij sterk af of jij wel een rijbewijs zou mogen hebben, jij bent echt een gevaar op de wegVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:01:
Wat een zéér vervelende aanpassing is naar een nieuwe auto toe, de eerste bocht die je maakt buiten de garage trek je weer even hard als vroeger aan dat stuur, met als resultaat dat je veel te snel draait en over de stoep hobbelt. Direct de nieuwe wielschijfjes kapotEenmaal je weet dat je minder hard moet trekken is het echt wel zoveel makkelijker
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
OMG, jij hebt ook echt 0 gevoel voor auto's he? Djeez.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:01:
Wat een zéér vervelende aanpassing is naar een nieuwe auto toe, de eerste bocht die je maakt buiten de garage trek je weer even hard als vroeger aan dat stuur, met als resultaat dat je veel te snel draait en over de stoep hobbelt. Direct de nieuwe wielschijfjes kapotEenmaal je weet dat je minder hard moet trekken is het echt wel zoveel makkelijker
Aannames zijn fataal.
En met Rinaldo, wat zijn wielschijfjes? Wieldoppen?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het is een Belg, als je daar maandenlang dagelijks rijd (heb het helaas ook moeten doen voor mijn werk) kijk je nergens meer van opRobertJ schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:54:
[...]
Serieus, na al je postings gelezen te hebben over autorijden vraag ik mij sterk af of jij wel een rijbewijs zou mogen hebben, jij bent echt een gevaar op de weg
Maar vergeleken met het gemiddelde weggedrag in Belgie (de goeden niet te na gesproken, maar dat is een minderheid) is Athmozz echt niet sterk afwijkend qua rijgedrag van het gemiddelde aldaar
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb ook een hekel aan bashen, maar die gast roept het wel op zich af. Het lijkt wel of elke derde post van hem gaat over wat ie nou weer heeft geflikt met zijn auto (en nooit positief)
Verwijderd
grootste punt bij belgen die je in nederland tegenkomt is dat ze niet kijken. dat ze in het thuisland gewend zijn dat wegbeheerders er zo'n puinhoop van maken dat "god zegene de greep" het handigste is, wil niet zeggen dat dat in het buitenland ook zo is
//grapje onder verkeersinstructeurs/politie: sommige mensen hebben de B van blind achterop moeten plakken
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 09:49 ]
wildhagen moet weer iedereen over 1 kam kunnen scheren.Twhomp schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:48:
[...]
Ik heb ook een hekel aan bashen, maar die gast roept het wel op zich af. Het lijkt wel of elke derde post van hem gaat over wat ie nou weer heeft geflikt met zijn auto (en nooit positief)
kuthollanders
Nee, we constateren alleen feiten. Je moet 'bashen' niet verwarren met het schetsen van de situatie zoals hij is
En idd, er zijn al tig onderzoeken geweest zoals gunhead al zegt.
Het feit dat er in Belgie 2x zoveel verkeersdoden vallen dan in Nederland, met slechts de helft van de inwoners, zegt ook al genoeg zou je zo zeggen...
Mooi flame!DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:51:
[...]
wildhagen moet weer iedereen over 1 kam kunnen scheren.
kuthollanders
En vervolgens doe je zelf wat je mij verwijt... ken je de tekst 'de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet'? Die is aardig op jou van toepassing
[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 04-05-2007 09:52 ]
Virussen? Scan ze hier!
Als jullie over 1 kam scheren mag ik het toch ook neem ik aan ?
[ Voor 94% gewijzigd door DinX op 04-05-2007 09:55 ]
wildhagen over een kam scheren (
Ik daarentegen hoef natuurlijk niet geschoren te worden
* Chakotay geeft DinX en wildhagen een koekje.
btw...
Zou dat niet iets zijn om Athmozz zijn auto mee te bekleden?Resultaten 1 - 7 van 7 voor wielschijfjes. (0,24 seconden)
Bedoelde u: wattenschijfjes
[ Voor 38% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2007 10:21 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:48:
//grapje onder verkeersinstructeurs/politie: sommige mensen hebben de B van blind achterop moeten plakken
Ze zeggen hier dat als je vijf keer gezakt bent voor je examen voor je "Führerschein" je gele kenteken platen krijgt en NL (Nur Links) d'r op. Een beetje Hollanders afzeiken dacht ik.
Tot ik hoorde dat ze voor blinden witte platen met rode letters bestellen, die staan zo goed bij het stokje. Waar de B voor staat weet je al
Op een gegeven moment is alles wel gezegd over een stuurknop.DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:07:
Ging dit topic niet over een stuurknop?
Over iemand rijstijl daarentegen...
een uitkomst voor de gemiddelde belg?DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:07:
Ging dit topic niet over een stuurknop?
I'm not as think as you stoned I am