laptop met lange batterij duur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.501 views sinds 30-01-2008

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
ik zoek een laptop voor school gebruik met ongv. de volgende eisen
batterij duur van Ca. 6 uur
14 inch scherm ( of 15 inch )
minimaal 20 gb harddisk ( liever groter )
wireless lan card erin
dvd drive erin
onboard geluid
512 mb geheugen
windows xp pro / mce

hij wordt gebruikt voor school werk en af en toe filmpje. voor games en andere zware dingen heb ik mijn desktop pc.

ik kon namelijk vrij weinig vinden over de batterij duur op de meeste sites stond juist dit belangrijke er niet bij vermeld. of was het slechts 2 uur.
max 500 euro . hij moet wel nieuw zijn vanwege garantie en batterij duur enz.
suggeties hoor ik graag. en kritiek ben ik ook niet bang voor ;)
alvast bedankt ;) :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 19:58

BHQ

Is dit een grap? Je zoekt daadwerkelijk een nieuwe notebook met die specs voor dat bedragje? Onder de €500 heb je dit, dit, en dit. Niet bepaald spul waar je heel blij van word.
tog
egt
batterijuh
ffs man :X

[ Voor 77% gewijzigd door BHQ op 02-05-2007 21:26 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:50
klen_ghost schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:45:
ik zoek een laptop voor school gebruik met ongv. de volgende eisen
batterij duur van Ca. 6 uur
14 inch scherm ( of 15 inch )
minimaal 20 gb harddisk ( liever groter )
wireless lan card erin
dvd drive erin
onboard geluid
512 mb geheugen
windows xp pro / mce

hij wordt gebruikt voor school werk en af en toe filmpje. voor games en andere zware dingen heb ik mijn desktop pc.

ik kon namelijk vrij weinig vinden over de batterij duur op de meeste sites stond juist dit belangrijke er niet bij vermeld. of was het slechts 2 uur.
max 500 euro . hij moet wel nieuw zijn vanwege garantie en batterij duur enz.
suggeties hoor ik graag. en kritiek ben ik ook niet bang voor ;)
alvast bedankt ;) :)
Die batterijduur ga je zeker niet met zo'n goedkoop model halen..

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• klen_ghost
met welke modellen wel ?.. zoals er al staat het is voor school gebruik dus nja laten we zeggen 4 uur ongv. batterij duur wil ik tog wel hebben.
en het liefst rond de 500 euro . want moet er tog een gedeelte zelf van betalen en nja met de kosten van tegewoordig is dat ook niet vrolijk meer aangezien rijles nogal wat kost enz.
dus nja het hoeft egt geen super goede laptop te zijn.

maar tog bedankt

[edit] :
http://www.mnm-computers....h=32_242&products_id=6837
alleen de batterij duur is wel balen van laptops :( dat is juist het grootste probleem.
bedankt voor de snelle replies :P :)

[ Voor 20% gewijzigd door klen_ghost op 02-05-2007 20:01 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tweedehands of nieuw?
Als tweedehands ook mag, kan ik je een IBM Thinkpad aanraden!
Die kunnen zeer lang draaien op accu, op meerdere accu's in 1 laptop halen ze soms wel 8 uur lang :o
Ik weet niet waar je woont (anders had ik even op marktplaats voor je kunnen zoeken), maar kijk eens op marktplaats naar een tweedehands IBM Thinkpad.
Misschien dat je voor €500 een Thinkpad T60 kunt regelen, maar dat kan lastig worden.
Anders kan je nog kijken naar een T41, T42, of T43

Een accuduur van 6 uur halen misschien niet alle 2e hands aangeboden Thinkpads, maar meestal houden ze het wel langer vol dan laptops van andere merken.

Succes :)

• klen_ghost
het liefst een nieuwe laptop vanwege garantie. enz. dat mocht er iets mis gaan dat we ermee terug kunnen maar bedankt voor de tip en de links. via dell had ik trouwens het volgende voor 495 exc. verzend kosten van €90 euro :( 8)7 }:|
LCD-SCHERM 15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
GEHEUGEN 512MB DDR2 533MHz Memory (1 x 512)
HARDE SCHIJF 80 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
PROCESSOR AMD® Sempron Mobile-technologie 3500+
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 90 dagen
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.5 - Nederlands

moet je even op dell.nl kijken en dan alleen de grootste accu ( 9 cells ) dan kom je op dat bedrag uit. maar mischien dat ik hier nog kan overleggen :P dat ze iets meer kenne betalen .. en ik ook natuurlijk
alvast bedankt :)

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou voor een 2e hands Thinkpad gaan :)

Heeft ook een computer!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 22:45
Tweedehands zal alleen geen nieuwe batterij hebben denk ik, en dan kun je zo 100 extra dokken voor een nieuwe.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• klen_ghost
ja dat is het grootste probleem van laptops die batterijuh die snel op zijn.. maar school is pas weer in augustus / september dus heb nog wel tijd mss dat ik voor die tijd wel genoeg bij elkaar heb gespaard voor un snellere / betere enz.
maar tog alvast rond kijken kan geen kwaad he ;)

• Bertus
  • Niet online
Ach, ik heb een tijdje terug een Compaq N600c gekocht waar ik zeker 3 uur onder redelijke belasting mee kon werken(divxje, mp3tje oid)

Heeft ook een computer!

• GENETX
  • Laatst online: 07:06
Tsja, met het budget van ~500 euro krijg je vaak een kleine 4 cell batterij waar je een uurtje mee kan werken.. Het budget kun je wel minstens x3 doen wil je kans maken op 6 uur accutijd volgens mij. Ik zou zeggen, gebruik de stopcontcaten op school of koop een 20 meter verlangkabel oid :+

• Bertus
  • Niet online
GremliN-Online schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:20:
Tsja, met het budget van ~500 euro krijg je vaak een kleine 4 cell batterij waar je een uurtje mee kan werken.. Het budget kun je wel minstens x3 doen wil je kans maken op 6 uur accutijd volgens mij. Ik zou zeggen, gebruik de stopcontcaten op school of koop een 20 meter verlangkabel oid :+
P3 1200 met 786MB ram, kostte 365 euro.

Iig: Goed zoeken en je vind vcast wel wat, maar ik dnek persoonlijk dat je het best voor een 2ehandsje kunt gaan

[ Voor 13% gewijzigd door Bertus op 02-05-2007 22:16 ]

Heeft ook een computer!

• GENETX
Er zijn wel laptops te vinden, maar geen 1 die het 6 uur gaat volhouden. Als hij het voor elkaar krijgt om voor 500 euro een laptop te vinden die 6 uur op de accu (en dan bedoel ik niet de slaapstand ;) ) volhoud dan eet ik mijn hoed op.

* GENETX heeft helemaal geen hoed :D

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tip: IBM Lenovo C100 heeft een 8 cell batterij, Bluetooth, Firewire, Baggere Celeron M380, 512 mb geheugen, 60 gb hd, XP Home US en 15 inch scherm. Heb je wel een 8 cell bat. Ding kost 499 ex btw. Dan heb je een zware batterij. Ik weet niet of ze nog er zijn. Maar volgens mij is er nog een bij mijn leverancier.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Als ik jouw was zou ik nu niet een slechte laptop kopen met een korte batterijduur, maar gewoon even wachten en dan een goede kopen zodat je een aantal jaar gebeiteld zit. Zowiezo ook omdat als je nu zo een laptop koopt je er later toch iets meer mee wilt doen en dan tot de conclusie komt dat dit te weinig is... 500 euro is dan een hoop geld.

Verder 6 uur. Tis mogelijk. Toevallig heb ik een Dell inspiron 6400. High performance (toen de beste ervan) 1200 euro en ik haal 5 uur op me batterij 9 cell. Als enkel in word zit.

De laptops met geintregeerde videokaart zal dus nog langere batterijduur halen en zeker op de 6 uur komen. Als je dus al een laptop voor 6 uur wilt hebben kan je het beste bij Dell kijken met hun 9 cell batterij aangezien die werkelijk goed zijn. Met een kleine setup moet 6 uur er prima uit te halen zijn :)

Veel succes

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• GENETX
Hangt opzich wel van veel dingen af.. Die kleine MSI dingen van 12" halen wel makkelijk 5-6 uur, maar ook dat is volgens mij al met 9 cell.. 12 cell wordt volgens mij bijna een must. Die dell houdt het wel lang uit ja.. Mn eigen A6T komt maar tot 3 uur met geluk (brightness down etc), maarja daar zit dan ook een dikke graka in, wel 8 cell. Verder klokt de videokaart ook wel terug dus zoveel scheelt het nooit.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
mijn msi s262 houdt het maximaal een uur of 4 uit, met 8-cells accu (het is 4 of 8 voor dit model). wil je 6 uur of meer en heb je niet veel geld, dan lukt het niet.

ik ben zelf thesis student en werk ook constant op mijn laptop maar wel ongeveer altijd in het stopcontact; enkel wanneer ik ergens een meeting heb of zo loopt die op batterij. laptops zijn er om op batterij te werken als er geen stopcontact in de buurt is: dat is volgens mij niet het geval (of de bedoeling) in een school :).

• klen_ghost
bedankt voor de tips en suggeties maar de aanschaf van de laptop duurt nog circa 2 tot 3 maanden omdat ik hem dan pas nodig zal gaan hebben op zijn vroegst voor school ;) .
maar tog thnx

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Oh als je toch 2/3 maanden moeten wachten.. dan is de nieuwe centrino tech uit (begint nu al te komen) dus je weet maar nooit wat je dan kan halen op batterijen...

That's the way the cookie crumbles.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:47
GremliN-Online schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 09:26:
Er zijn wel laptops te vinden, maar geen 1 die het 6 uur gaat volhouden. Als hij het voor elkaar krijgt om voor 500 euro een laptop te vinden die 6 uur op de accu (en dan bedoel ik niet de slaapstand ;) ) volhoud dan eet ik mijn hoed op.

* AMD1800 heeft helemaal geen hoed :D
Ik weet niet hoor, maar hebben ze bij jou op school geen stopcontact ofzo waar je je pc in kan doen of heb je thuis geeen stopcontact?

• klen_ghost
als ik met nee reageer is dat dan voldoende .. ????¿¿¿¿
dohh tuulk hebben we hier stroom via de kabels door de muur lopen ... hoe anders kan ik dit bericht typen ???.... ik weet niet maar een laptop staat voor mobiliteit .. en nja 1,5 a 2 uur noem ik niet egt mobiel. en jah daar hebben ze ook stroom maar dat vind ik niet bepaald makkelijk om me adapter overal mee heen te sleuren als je eigenlijk alleen de laptop mee hoeft te nemen .. daarom moet de batterij gewoon uurke of 4 mee gaan .. meer is fijner maar tog. ! dat ding gebruik ik verder alleen voor school en msn .. mss file sharing ofso alsk keer bij iemand langs gaai. maar verder pff hebk een desktop thuis staan die goed gnoeg is voor alles wat ik hier doe :P
mja

Verwijderd

doh
tog
tuulk
batterijuh
msn
un
hebk
egt
Dude -O-

• klen_ghost
jah sorry kan er nix aan doen zit hem in me taal ingeburgerd :P .. plat valkenswaards is dat .. en nja noord brabant .. maar tog je snapt het wel. dat is verd :9~ uidelijking :P :9~

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

_O-

[ Voor 18% gewijzigd door DesertShooter op 03-05-2007 19:37 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-01 19:58

BHQ

klen_ghost schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:28:
jah sorry kan er nix aan doen zit hem in me taal ingeburgerd :P .. plat valkenswaards is dat .. en nja noord brabant .. maar tog je snapt het wel. dat is verd :9~ uidelijking :P :9~
..wtf? :?
Hier op GoT verwachten we Nederlands en geen zelfgecreëerd semi-BrEeZaH taaltje wat ontzettend storend en ergelijk is voor de mensen die het (pogen) te lezen.
klen_ghost schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:15:
als ik met nee reageer is dat dan voldoende .. ????¿¿¿¿
dohh tuulk hebben we hier stroom via de kabels door de muur lopen ... hoe anders kan ik dit bericht typen ???.... ik weet niet maar een laptop staat voor mobiliteit .. en nja 1,5 a 2 uur noem ik niet egt mobiel. en jah daar hebben ze ook stroom maar dat vind ik niet bepaald makkelijk om me adapter overal mee heen te sleuren als je eigenlijk alleen de laptop mee hoeft te nemen .. daarom moet de batterij gewoon uurke of 4 mee gaan .. meer is fijner maar tog. ! dat ding gebruik ik verder alleen voor school en msn .. mss file sharing ofso alsk keer bij iemand langs gaai. maar verder pff hebk een desktop thuis staan die goed gnoeg is voor alles wat ik hier doe :P
mja
Ik weet niet of je het weet, maar doorgaans heeft een laptopgebruiker zijn of haar lader wel altijd in de tas zitten. Verder is 1,5 tot 2 uur al heel wat jaartjes vrij standaard op wat modellen die het wat langer doen na.
klen_ghost schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:47:
nee dat komt door msnen gebruiken we dat zo veel in zal het proberen te minderen en er meer op te letten.
Jij gebruikt het daar zoveel in, het merendeel van ons -niet-..
zegt u ? ok maar dan kijk ik tog wel of ik er niet een grotere bijv. 9 cell accu bij kan kopen ipv die 4 cell.
tog bedankt.
en dan toch doorgaan :X
En voor dat budget of ietsjes erbij kan je uitgaan van een accutijd van een uur of 2, met een 8/9 cell wellicht een stukje meer.

[ Voor 14% gewijzigd door BHQ op 03-05-2007 19:58 ]

• klen_ghost
huh ?? .. zelf gecreërd semi breezah taaltje .. nee dat komt door msnen gebruiken we dat zo veel in bij ons dat je er dan minder ergen in hebt als je het ook op sites gebruikt zal het proberen te minderen en er meer op te letten.
dus met andere woorden moet ik meer denken aan een laptop met circa 2 a 3 uur aan accu duur zegt u ? ok maar dan kijk ik tog wel of ik er niet een grotere bijv. 9 cell accu bij kan kopen ipv die 4 cell.
tog bedankt.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
klen_ghost schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:47:
huh ?? .. zelf gecreërd semi breezah taaltje .. nee dat komt door msnen gebruiken we dat zo veel in bij ons dat je er dan minder ergen in hebt als je het ook op sites gebruikt zal het proberen te minderen en er meer op te letten.
dus met andere woorden moet ik meer denken aan een laptop met circa 2 a 3 uur aan accu duur zegt u ? ok maar dan kijk ik tog wel of ik er niet een grotere bijv. 9 cell accu bij kan kopen ipv die 4 cell.
tog bedankt.
Jouw "breezah" taaltje zorgde er in ieder geval voor dat ik nog geeneens de moeite nam om na je TS (topicstart) de rest van de berichten te lezen. Laat staan om je te helpen. En ik zal heus niet de enige zijn geweest.

Tip: Probeer de volgende keer in correct nederlands (dat betekent ook met interpunctie) je vragen te stellen. Dan krijg je waarschijnlijk veel meer respons....

• klen_ghost
bedankt voor de tip.
ik zal beter mijn best doen in posts en dergelijken.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Taal: als je een echte baan wilt later, dan kan je maar vast beter die domme breezah MSN/SMS taal gaan afleren. Brieven met dat soort taal en uitdrukkingen in een sollicitatiebrief belanden gelijk in de papierversnipperaar

Laptop van 500 euro:
de "beste" laptop die ik voor dit bedrag gezien heb is deze Medion bij Internetvoordeel (Kruidvat). Geen domme Celeron, maar een Pentium M735, 512 Mb geheugen (maar niet goedkoop uit te breiden!), en een 60 Gb harddisk. Wel schijnen de batterijen van deze laptops soms wat slecht te zijn. Wel 2 jaar garantie, voor dat bedrag.

Een collega heeft er de 8-cells batterij bij gekocht voor iets van 70 euro, en dan heb je in combinatie met Notebook Hardware Control en flink ondervolten wel ruim 5 uur batterijleven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Zou je aub de MSN taal achterwege willen laten, je topic wordt er slecht leesbaar van en je werkt er slechte reacties mee in de hand. Deze dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.