Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] RDPclip.exe geeft hoge cpu load op remote pc*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
Titel zegt het eigenlijk al. Als ik via RDP inlog op mijn 2e pc start deze rdpclip.exe op. Zelfs al ik in de inlog configuratie aangeef geen gebruik van het clipbord te willen maken (de laaste update van rdp is geinstalleerd) Echter verbruikt dit process dan direct 70 tot 80% cpu load. Ik kan het dan via taakbeheer wel uitzetten en dan is het weer normaal. Echter na elke reboot staat hij er weer.

Ik heb al heel wat op google nagelezen maar helaas is er geen oplossing te vinden. Er staat wel een soortgelijk probleem echter geen antwoord.

Weet iemand waar dit probleem vandaan komt en wat ik er aan kan doen ?

hoofdpc > winxp sp 2, office2003
remotepc > winxp sp2, office 2007

• Ray
ik ben er nog steeds niet uit :( is er dan echt niemand die ook dit probleem heeft ???? plz help

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
Ik heb precies hetzelfde probleem. RDPCLIP.EXE 100% cpuload. Pc is dan ook supertraag.
Maar deze pc was sowieso al traag volgens mijn vriendin.

Kan er ook niet achter komen wat het probleem is.

• Ray
heb net geprobeerd op de remote pc de rdpcip.exe te renamen maar .fucked :) afin na een reboot staat er dus weer netjes een rdpclip.exe naast de .fucked. xp zal hem ergens uit een systeem buffer halen. Nu ben ik even vergeten waar die backup map ergens staat en ik kan het bestand ook niet vinden met de explorerer. Ik wil er gewoon vanaf elke keer hem te moeten killen via taakbeheer

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik ondervind precies dezelfde problemen... Ik log in vanaf een andere pc, en rdpclip.exe staat binnen no time op 100% cpu load. Vervolgens worden CPU intensieve processen ook traahaag...

Volgens http://www.google.nl/url?...g2=Wa-cAWJClu2cDT3Y5UU6zg is het niet verstandig om het proces te killen, aangezien het zorgt voor o.a. veiligheid.

Begint er op te lijken dat het progsel bij sommigen van ons niet 100% meer van microsoft zelf is. Ik ga iig eens wat verder kijken ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ray
heb hier het probleem nog steeds. Ben er gisteren weer mee bezig geweest. Het is geen service of opstart process dus je kan het niet killen. Daarnaast is er een hoffix te vinden maar die is voor win2k (werkt ook niet op xp) Ik zet hem altijd uit via taakbeheer en dat geeft geen problemen. Ik probeer nu een batch opdracht te maken die hem killed bij het inloggen maar daar kom ik nog niet uit. Verwijderen uit de system 32 heeft ook al geen nut want hij haalt hem dan gewoon ergens anders vandaan...het blijft vervelend :(

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Volgens mij heb ik dit ook al eens eerder meegemaakt op een andere PC, alleen een herinstall mocht baten dacht ik.

Overigens zijn de files volgens explorer wel van Microsoft zelf. Kom ik dus ook niet veel verder mee :(

• Ray
jules schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:58:
Volgens mij heb ik dit ook al eens eerder meegemaakt op een andere PC, alleen een herinstall mocht baten dacht ik.

Overigens zijn de files volgens explorer wel van Microsoft zelf. Kom ik dus ook niet veel verder mee :(
tja dit is een verse install :( kale pc met enkel xp en office die puur is opgezet om als usenet download bak te dienen. Ach heel erg is het ook niet. Je boot het ding, logt in, killed rdpclip en totdat je het ding weer reboot heb je er geen last meer van. Zelfs al je in / uit logt niet. Het is alleen na een verse boot. Maar aan de andere kant moet het gewoon goed kunnen!!! dus hoe sloop ik dat hele proggie eruit of kil ik hem direct na een boot ??

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dit is een install die al een jaar of 3-4 draait (vraag niet hoe of waarom ;) ). Usenet, hmz, welk progsel gebruik jij? Newsleecher, GrabIt, Newsbin Pro? Dit lijkt wel te toevallig! Ik zie dat je DM uit hebt staan, stuur me anders via m'n website ff een berichtje, communiceert wat makkelijker ;)

• Ray
jules schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:57:
Dit is een install die al een jaar of 3-4 draait (vraag niet hoe of waarom ;) ). Usenet, hmz, welk progsel gebruik jij? Newsleecher, GrabIt, Newsbin Pro? Dit lijkt wel te toevallig! Ik zie dat je DM uit hebt staan, stuur me anders via m'n website ff een berichtje, communiceert wat makkelijker ;)
DM aangezet (sinds wanneer stond die uit ???) Ik gebruik newbin pro maar die start niet mee op tijdens het booten.

Tis een HP compaq p4 2,8 ht met 512 aanboord. Verder helemaal kaal op lan en 450 gb hd ruimte na :) standaard xp sp2 install met office 2007 (kreeg ik erbij van de aardige marktplaats verkoper meneer) heb zelf daarna de hd's opnieuw ingedeeld. mc affee virusscan erop. NBpro, quickpar, winrar, azureus en emule. Tijdens boot kaal. Dan start ik zelf NBpro

• scarewitch
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-11 14:23
Ola,

ik heb me ook met dit probleem bezig gehouden vond het eerst niet erg dat het programma mijn
half core op vrete aangezien het niet dual core gebruikt, maar toen ik de graden zag van mijn cpu
die het verslond had ik toch wel een oplossing nodig. dus na wat zoeken kwam ik ergens wat tegen.

Het heeft dus met het feit hoe jij je geluid weergeeft te maken, kopje lokale bronnen onder meer opties
als je rdp hebt opgestart. zodra je dit veranderd naar niet afspelen of op externe pc afspelen zou
het probleem opgelost moeten zijn. Tenminste dat was bij mij het geval gl anyways ;)

edit:// zie net dat dit een tamelijk oud topic is :D dus weet niet of jullie nog met het probleem kampen ^^

[ Voor 8% gewijzigd door scarewitch op 08-05-2008 11:48 ]

• Ray
ik heb het probleem ook juist een week of 2 geleden opgelost (maar niet hier vermeld....) een netwerkbeheerder kwam ermee.

Je moet op de remote pc in het register bij rdp een waarde veranderen. DUH ..ja uuuhh...mochten er mensen zijn die er echt wat aan hebben en het willen weten dan post hier maar en zorg ik dat het volledige antwoord er komt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe maar, want met 'een registry waarde veranderen' zonder erbij te zeggen welke heeft nog niemand een antwoord ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ray
alt-92 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:58:
Doe maar, want met 'een registry waarde veranderen' zonder erbij te zeggen welke heeft nog niemand een antwoord ;)
dammz :)

ik weet hem zo niet precies te vinden (zal het navragen) maar het zit hem in het volgende:

op de remote pc wordt rdclip als opstart programma gezien in plaats van service. dus in de opstart lijst van de remote pc moet je de ingang weghalen bij het opstarten. Dit doe je door hem uit het register in zijn geheel te verwijderen. Ten minste dit werkt dus bij mij.

ik zal nog even de exacte ingang posten zodra ik hem weet

Verwijderd

Ik ben ook even radeloos geweest, bij mij bleek er een verband te zitten tussen het feit dat de remote pc virtueel is (vmware) en daar netlimiter en FTD op draaiden. Welke van de twee precies het probleem heeft gegeven weet ik niet, ik heb zowel netlimiter als FTD gedeinstalleerd - daarna werkte het weer vlekkeloos.

Riesmo

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:56:
Ik ben ook even radeloos geweest, bij mij bleek er een verband te zitten tussen het feit dat de remote pc virtueel is (vmware) en daar netlimiter en FTD op draaiden. Welke van de twee precies het probleem heeft gegeven weet ik niet, ik heb zowel netlimiter als FTD gedeinstalleerd - daarna werkte het weer vlekkeloos.
Had zowel netlimiter als FTD draaien op die doos. Heb het probleem opgelost door er een andere doos voor in de plaats te zetten. AMD XP2200+ is in deze tijd traag ;)

Pagina: 1