Beste,
Laat ik beginnen met wat specificaties:
ISP
Casema Maxi, Den Haag
Router
Linksys BEFSR41

Modem
Motorola Surfboard

Verbinding tussen dit word gemaakt door een 10meter lange kabel die ik van Casema erbij had gekregen.
Mischien zijn er op dit moment mensen die zich afvragen wat voor netwerkkaart in de desbetreffende computer zit, dat is op dit moment een ULi PCI Fast Ethernet Controller.
Maar mn huidige PC heb ik sinds pas kort en met de vorige PC met een Realtek netwerkkaart had ik precies het zelfde probleem, dus de netwerkkaart sluit ik uit.
Het probleem
Elke dag valt m'n internet een klein ogenblikje weg (1á2 seconde).
Het 'leukste' is dat hij dat altijd op één tijdstip doet, namelijk het tijdstip dat ik me PC heb aangezet.
Voorbeeldje:
Ik zet vandaag me PC om 18:00 aan, dan weet ik dat hij de volgende dag & alle andere dagen daarna om 18:00 me internet even dropped.
Sluit ik me PC af en zet ik me PC weer aan op een ander tijdstip, gebeurd het elk moment op dat tijdstip.
Waarschijnlijk weten mensen al wat een computer/netwerk doet op dat tijdstip, namelijk een het DHCP vernieuwen, hier het ipconfig venstertje van vandaag:

Daarop zie je:
Lease verkregen
&
Lease verlopen
Op dat tijdstip valt m'n internet tijdelijk weg, en daarna kan ik weer 24 uur internetten.
Komen op het onderwerp: 'Wat heb je zelf gedaan?'
Het volgende heb ik zelf gedaan:
- Spelen met instellingen @ router
- Router & Modem reboot
- Andere poort @ router geprobeerd
- Andere kabel ertussen gelegen
En daar blijft het bij, want ik zit met me handen in het haar.
Screens van instellingen @ router op aanvraag
Laat ik beginnen met wat specificaties:
ISP
Casema Maxi, Den Haag
Router
Linksys BEFSR41

Modem
Motorola Surfboard

Verbinding tussen dit word gemaakt door een 10meter lange kabel die ik van Casema erbij had gekregen.
Mischien zijn er op dit moment mensen die zich afvragen wat voor netwerkkaart in de desbetreffende computer zit, dat is op dit moment een ULi PCI Fast Ethernet Controller.
Maar mn huidige PC heb ik sinds pas kort en met de vorige PC met een Realtek netwerkkaart had ik precies het zelfde probleem, dus de netwerkkaart sluit ik uit.
Het probleem
Elke dag valt m'n internet een klein ogenblikje weg (1á2 seconde).
Het 'leukste' is dat hij dat altijd op één tijdstip doet, namelijk het tijdstip dat ik me PC heb aangezet.
Voorbeeldje:
Ik zet vandaag me PC om 18:00 aan, dan weet ik dat hij de volgende dag & alle andere dagen daarna om 18:00 me internet even dropped.
Sluit ik me PC af en zet ik me PC weer aan op een ander tijdstip, gebeurd het elk moment op dat tijdstip.
Waarschijnlijk weten mensen al wat een computer/netwerk doet op dat tijdstip, namelijk een het DHCP vernieuwen, hier het ipconfig venstertje van vandaag:
Daarop zie je:
Lease verkregen
&
Lease verlopen
Op dat tijdstip valt m'n internet tijdelijk weg, en daarna kan ik weer 24 uur internetten.
Komen op het onderwerp: 'Wat heb je zelf gedaan?'
Het volgende heb ik zelf gedaan:
- Spelen met instellingen @ router
- Router & Modem reboot
- Andere poort @ router geprobeerd
- Andere kabel ertussen gelegen
En daar blijft het bij, want ik zit met me handen in het haar.
Screens van instellingen @ router op aanvraag