Toon posts:

[AMI BIOS] Piep voor elk aangesloten usb-apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat het AMI bios piept voor elk USB appraat dat eraan hangt? Mijn MSI K9N SLI doet dat namelijk wel en het is erg storend. Het staat niet bij de "beep codes" van AMI.
Als ik "USB controller" uitzet in het bios gaat het weg.

Ik heb een tobo, een muis, een hub en een IR ontvanger eraan hangen en bij elke boot hoor ik een riedeltje van een stuk of 6 piepjes :(
Overigens kost het detecteren van deze usb aardig wat tijd (paar seconden), maar misschien is dit normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 17:26 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
quickboot staat uit?

Verwijderd

Topicstarter
nee aan...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand op tweakers.net met een AMI bios (dan mag ik dood neervallen :P) en me kan vertellen of dit normaal is?

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een AMI bios op een MSI KT6 delta FISR moederbord, en mijn MOBO piept niet voor elk USB apparaat.
Maar via google kom ik erachter dat er verschillende moederborden met een AMI bios zijn die piepen voor elk USB apparaat. Dus ik denk dat het normaal is, al is het wel heel hinderlijk

Verwijderd

Topicstarter
jerbro schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:50:
Ik heb een AMI bios op een MSI KT6 delta FISR moederbord, en mijn MOBO piept niet voor elk USB apparaat.
Maar via google kom ik erachter dat er verschillende moederborden met een AMI bios zijn die piepen voor elk USB apparaat. Dus ik denk dat het normaal is, al is het wel heel hinderlijk
zeg dat, dat verzin je toch niet in een tijd waarin zo'n beejte alle externe apparaten via USB werken?? wat een dikke troep dat ze zo'n functie erin bouwen in een mobo van anno 2007...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:17
De functie op zich is niet slecht voor de digibeten onder ons. Maar dan moet het wel uit te schakelen zijn :S Klinkt erg storend, dus probeer is of er niet gewoon een bios update is met een instelmogelijkheid.

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:20:
zeg dat, dat verzin je toch niet in een tijd waarin zo'n beejte alle externe apparaten via USB werken?? wat een dikke troep dat ze zo'n functie erin bouwen in een mobo van anno 2007...
Ik verzin het helaas echt niet. Hier een topic op het MSI forum over de beep, op hetzelfde moederbord. Het schijnt echt normaal te zijn :X.

Ook asus moederborden schijnen dit te hebben. Er zijn zelfs al moederborden van asus te zijn die helemaal niet piepen na de POST, omdat gewoon al het geluid uitschakelt
voor het draaien van de bios code. Blijkbaar vinden sommige moederbordfabrikanten dit ook hinderlijk.

Dus ik hoop dat het tijdelijk is, en dat AMI straks weer biossen gaat maken waar dat niet in zit, of waar het in ieder geval instelbaar is.
Pagina: 1