Wanneer ik middels een asp pagina een datum wil invoeren in de access database is de SQL query als volgt:
Wanneer de datum nu 29-4-2007 is gaat het goed. Maar wanneer de maand en datum ook omgedraait geldig is gaat het mis. Namelijk wordt 2-5-2007 in de database gezet als 5-2-2007.
De functie now() geeft wel 2-5-2007 en ook in de SQL query is de datum nog correct. Pas wanneer ik de datum ophaal uit de DB of gewoon zelf in de DB kijk is de datum daar omgedraait en dus 5-2-2007.
Ik gebruik Session.LCID = 1043.
Ik heb al verschillende topics gezien maar nog steeds geen passende oplossing.
Wat wel het geval is, dat op mijn eigen server de datum wel goed in de DB wordt gezet. Engels IIS en XP en Nederlandse Access en Regionale Settings op Dutch. Enkel op de server van de hosting gaat het dus mis.
Hoop dat iemand een passende oplossing heeft.
ASP:
1
2
3
| strDatum = now() sSQL = "INSERT INTO tblCommentaarNieuws(intNieuwsID, strNaam, strCommentaar, strDatum,intIPadres) VALUES(" & intNieuwsID & ", '" & strNaam & "', '" & strCommentaarTekst & "', '"& strDatum & "','" & intIpAdres & "')" |
Wanneer de datum nu 29-4-2007 is gaat het goed. Maar wanneer de maand en datum ook omgedraait geldig is gaat het mis. Namelijk wordt 2-5-2007 in de database gezet als 5-2-2007.
De functie now() geeft wel 2-5-2007 en ook in de SQL query is de datum nog correct. Pas wanneer ik de datum ophaal uit de DB of gewoon zelf in de DB kijk is de datum daar omgedraait en dus 5-2-2007.
Ik gebruik Session.LCID = 1043.
Ik heb al verschillende topics gezien maar nog steeds geen passende oplossing.
Wat wel het geval is, dat op mijn eigen server de datum wel goed in de DB wordt gezet. Engels IIS en XP en Nederlandse Access en Regionale Settings op Dutch. Enkel op de server van de hosting gaat het dus mis.
Hoop dat iemand een passende oplossing heeft.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.