Toon posts:

[HTML,JavaScript] Alleen toegankelijk voor 1 IP adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensjes,

Ik heb me suf gezocht op Tweakers en Google naar dit onderwerp en het enige wat ik tegenkom is hoe je een pagina moet blocken voor een IP *hoofdpijn*.

Wat ik graag zou willen is een bepaalde pagina alleen toegankelijk maken voor 1 IP adres. Dus eigenlijk een IP block voor de rest van de wereld, maar om nou alle IP adressen in te vullen die geblocked moeten worden.. Volgens mij moet er een makkelijkere manier zijn. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?

Thanks anyway.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat gaat je met JavaScript niet lukken...

in bijv. PHP lijkt het me niet al te moeilijk: aan het begin van je code/ sessie een controle op het IP adres... en dan gaan met die banaan...

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Met javascript zal je dit niet lukken.

Javscript wordt pas uitgevoerd op de client (als de pagina dus al gedownload is). Hiervoor is PHP/ASP/ASP.Net ontwikkeld, dat op de server wordt uitgevoerd.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:01:
Hallo beste mensjes,

Ik heb me suf gezocht op Tweakers en Google naar dit onderwerp en het enige wat ik tegenkom is hoe je een pagina moet blocken voor een IP *hoofdpijn*.

Wat ik graag zou willen is een bepaalde pagina alleen toegankelijk maken voor 1 IP adres. Dus eigenlijk een IP block voor de rest van de wereld, maar om nou alle IP adressen in te vullen die geblocked moeten worden..
Wat voor code gebruik je nu?
In plaats dat je voor een enkel IP blokkeert kun je toch ook blokkeren indien het IP-nummer ongelijk is een het gewenste IP-nummer?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
Google, eerste hit: Mijnhomepage.

Maak een .htaccess met daarin de volgende tekst:

code:
1
2
3
order deny, allow
deny from all
allow from jouw.ip.adres

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie hulp, dacht dat het ook mogelijk was met javascript. Helaas pindakaas, dan zal ik het op een andere manier moeten proberen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:25:
Dank voor jullie hulp, dacht dat het ook mogelijk was met javascript. Helaas pindakaas, dan zal ik het op een andere manier moeten proberen.
Probeer het op de manier van Japius.

Anders eventueel met PHP/ASP oid :)

Maar met doodgewone Javascript gaat het niet lukken, want die wordt uitgevoerd op de client, en de client weet zelf meestal niet wat zijn WAN ip is ;)

En tenandere, javascript valt aan te passen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Japius schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:09:
Google, eerste hit: Mijnhomepage.

Maak een .htaccess met daarin de volgende tekst:

code:
1
2
3
order deny, allow
deny from all