Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Full screen video mode...

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:22
Ik heb de nieuwe 8600GT gehaald van Peak.

Ik koos juist voor NVidia omdat ze nou goeie ondersteuning hebben voor tv-out.
(dat heb ik ervaren in de 5xxx en 6xxx series)
Nou blijkt dat de nieuwe software voor de 8600 geen Full screen video te hebben.
Op de nvidia website zie ik ook geen add-on voor dit...

Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb altijd de twee schermen als klonen gedaan en de secundaire met full screen video.
We kijken namelijk veel series/films thuis

Vroeger was er zo'n optie bij Nvidia>
Bij "Display Settings" PC = primaire en Tv = secundaire
Bij "Fullscreenvideo" settings kon ik full screen video kiezen voor de secundaire scherm (tv dus)
En als ik "clone" mode doe, kan ik de WMC of realplayer of.WMP verkleinen en de film ging gewoon door op mijn tv, en dan nog fullscreen! Op de pc kon ik dan surfen en andere dingen doen...

[ Voor 44% gewijzigd door chunyu op 02-05-2007 16:44 ]

Verwijderd

• Gebruik je Windows XP óf Windows Vista?

• chunyu
Sorry van die ene post, ik dacht dat ik hem niet gepost had, (router problemen) en kon middels search me post niet vinden :S

Het is niet onder vista, daar heb ik een en andere gelezen.
Ik heb windows XP pro

Vroeger kwam er dit

maar nu zie ik dat menu niet eens

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

nVidia heeft nu een nieuw control panel, dus je moet ergens anders moeten kijken. Dit is de handleiding van de nieuwe control panel zal je kunnen helpen: http://us.download.nvidia...nel_Quick_Start_Guide.pdf

• chunyu
de handleiding:

Feature Differences from the Classic Control Panel
The following are features that were available in the NVIDIA classic control panel,
but which are not available in the new NVIDIA Control Panel:
•Creating/Importing Color Profiles
•High Resolution Scalable Desktop
•MultiView Display Mode (for NVIDIA Quadro NVS graphics cards)
•Video Zoom

Volgens mij bedoelen ze met VideoZoom die fullscreen mode op de secundaire scherm...ik weet niet zeker, maar het kan wel. In iedere geval...ik vind ze nieuwe contral panel maar nix...!

Maar in als ik verder kijk staat er dit:
Table 4.1:

Full-screen video mirror
Location: Video & Television - Modify Not available with Windows Vista. Full-Screen Video Options
Note: Not available with GeForce 8 Series GPUs or later.(!!!!)

Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/738/8600gtit7.th.jpg

En ik zie het ja...het wordt niet ondersteund... hoezo niet? horen nieuwe dingen (g8xxx series) in alles beter te zijn? (kon ik beter 7x00 ofzo halen X_X)

Ik geloof dat er ook een andere programma bestaat die dit kan doen? inmiddels ben ik UltraMon tegengekomen...en na een uur met dat ding, kon ik weer geen functie zoals dat vinden...(terwijl ik veel positieve dingen hoor over dat programma mbt multi monitor)

Kent iemand zo een programma? (kan niets vinden met google |:( )
Bedankt! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door chunyu op 03-05-2007 20:57 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Wat is er precies op tegen om je desktop te 'extenden' ipv clonen?
Dus je tv als uitbreiding? Ik sleep dan altijd mn window van mn film naar het tweede scherm, dubbelklikken en klaar is kees?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• chunyu
Ja je kan het ook zo doen, maar als ik dan iets doe op de prim scherm, valt de tweede scherm uit de "fullscreen" (je ziet zwarte randjes of de tv is niet helemaal fullscreen)

Ook moet ik telkens de tweede scherm als primaire zetten, als deze op secundaire staat, dan blijft het beeld zwart. Mijn pc en TV zitten ook niet echt naast elkaar...dan is het slepen ook niet bepaald handig in dual view.
Als ik op sec zet en ik open nieuwe windows dan verschijnt hij niet op de eerste scherm...ook niet bepaald handig.

kortom een andere soort van wat je hier noemt.

Vroeger kwam ik een dergelijke alternatief tegen...maar vond het niet nodig aangezien de software van me oude FX5200 dit prima aan mijn eisen voldoet.
• Ben hem echter kwijt (de naam zelfs) wie kent zo'n proggie?

Door deze gemiste functie, ben ik echt geneigd deze videokaart te verkopen/terug te brengen en een 7xxx te kopen...maar deze ondersteunt geen DX10 en heb ik voor dezelfde prijs performance verlies...
overstappen naar Radeon? volgens mij ondersteunen de nieuwere kaarten ook geen "Theater mode". (zoals het daar genoemd word)
Maar ik heb nooit meer voor radeon gekozen na de ervaring met hun "Theater Mode" het is zoveel slechter dan bij Nvidia, tenminste de oudere software bij Nvidia.. Ik zei altijd dat radeon meer voor gamers waren en omdat ik meer multimedia ben koos ik altijd voor Nvidia...

• edit: ik las ook ergens dat ik de oude drivers moet gebruiken...
nvidia 84.21. Als die driver geen conlficten geeft en het alleen maar paar fps scheelt met gamen, dan install ik die oude drivers...wie weet of ik hier nix doms doe?

[ Voor 31% gewijzigd door chunyu op 04-05-2007 14:23 ]

• chunyu
bump*
Kan ik de oude driver installeren? of niemand heeft dat ooit gedaan? Hardware kan toch iig niet stuk gaan toch? Als het niet werk dan gewoon toch weer de nieuwe driver instaleren?

Verwijderd

Kun je proberen, maar wat ik doe is gewoon m'n media player naar het andere scherm slepen en dubbelklikken.

ATI werkt het wel nog mee (ook in Vista).
Nvidia gewoon weg niet. Iets met DRM rechten issue, blaat.
Vind het ook stom, maar ja...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 14:51 ]

• chunyu
Ja dat is wat ik ook doe nu, helaas dan moet het maar zo...wat onhandig (in mijn situatie).

Ik dacht misschien eerder aan een alternatieve software voor dit probleem...maar blijkbaar bestaat die niet :S

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Van deze post snap ik nogal weinig.
Zelf draai ik een dual screen setup op een 79xx kaart.
Ik heb de monitors ingesteld als Dualview, als ik nu op m'n tweede monitor iets full screen draai kan ik zonder problemen op de andere monitor werken (en vice versa) Zonder primaire en secundaire e.d te veranderen.
Kan je misschien op een andere manier uitleggen waarom dit bij jou nu niet zo werkt?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Wat er bedoeld wordt is dat wanneer je een TV aan je VGA kaart hebt hangen, je 'vroeger' gewoon je AVI/MPG/whatever kon dubbelklikken en dan bij het control panel zo kon instellen dat dan automatisch het beeld fullscreen op je tv verscheen.
Dat werkt dus niet meer in Vista (en blijkbaar dus ook niet in XP) met de 8xxx series van Nvidia.
Balen, maar ja sleuren en pleuren does the trick, al is het niet even handig.

• chunyu
En het gaat bij mij ook niet met WMP en Realplayer....(tweede scherm wordt de media player shcermpje zwart) alleen MEdia player classic lukt het...
het vreet ook veel cpu en geheugen...en met clone heb je dat niet...met clone zie je zelfs bios (maar das niet van belang)

Wat zeer onhandig is dat mijn TV niet pal naast mijn computer staat...gevolg: je moet met muis en al naar de tv lopen.

[ Voor 35% gewijzigd door chunyu op 07-05-2007 15:37 ]

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Mischien bedoel je ultramon? http://130.94.74.217/ultramon/

• chunyu
Ik heb UltraMon oook geprobeerd...maar kwam niet uit op een vergelijkbare functie...laat me nog een keer instaleren en kijken...
weet je 100% zeker dat daar zo'n functie is?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat zwart worden heeft te maken met de video overlay die maar op een scherm tegelijkertijd weergegeven kan worden. Programma's hebben daar inderdaad soms moeite mee maar een beetje creatief sleuren en dubbelklikken lost het in alle gevallen binnen 15 seconden op. Probeer anders een goede player, bijvoorbeeld VLC, bij Winamp werkt het hier ook altijd wel goed. Maar in princiepe heeft het niet heel erg met de speler te maken. (ookal kan je bij VLC ook een andere overlay methode gebruiken waardoor je hier geen last meer van hebt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:36:
Wat er bedoeld wordt is dat wanneer je een TV aan je VGA kaart hebt hangen, je 'vroeger' gewoon je AVI/MPG/whatever kon dubbelklikken en dan bij het control panel zo kon instellen dat dan automatisch het beeld fullscreen op je tv verscheen.
Dat werkt dus niet meer in Vista (en blijkbaar dus ook niet in XP) met de 8xxx series van Nvidia.
Balen, maar ja sleuren en pleuren does the trick, al is het niet even handig.
Nee, dat maakt zeker wel uit, want de kwaliteit is niet hetzelfde !
he issue which had ruined it all for video lovers is that we dont
want to have to play a media player (which ever one you use) and
resize it to full screen, which uses masses of processor power to
rescale the window and plays with PC scale gammas (brightness levels)
when all the old cards use to say to themselves, ah hes playing video
lets switch modes to video out as video.

Video has video scales... and runs at video sync frames of 23.97 or 25
frames with interlace or in hdtv with progressive or interlaced
signals. If the card doesnt pump these out to your HDTV or TV as they
were intended you end up with wrong colour rendition, decimated frame
rate or padded frame rate which looks awful and you get refresh rate
banding - which looks like a 5 degree line which keeps whooshing down
your video on fast motion sequences. Basically, it looks baaaad. Next
you lose interlace integrity which mean if you have a film which is
interlace and you dont display it 1:1 with your tv or HDTV you get
jagged lines on the edges of things when they move fast. The TV or
TDTV would normally handle these but iut cant if its not sent the
right signal in the right way.

The biggest crime of all is by removing this function video editors
who would see a full screen pure signal of what they are trying to
edit, now have to suffer a PC scale, PC gamma, wrong refresh rate
immitation of their footage with no interlace. It looks horrid and
when you finish your project and burn to a dvd or export back to DV it
will probably suck on a 50/50 is the interlace field correct gamble.

You no longer get to see your Winamp graphics full screen scaled to
correct dimensions by the Nvidia card... you wanna see those grahpcs
full screen now you have to scale them to full screen with winamp.
Hmmmmm 1080I rescaling of winamp graphiocs will run at about 10 frames
per second. Very sucky.
Heb hier ook last van, erg irritant als je een soort tearing ziet bij snelle aktie, dit was dus mijn laatste Nvidia. Tenzij er iemand een hack ergens vindt om de 9600GT te gebruiken met een oudere driver waar dit nog wel in werkt.

Nvidia komt met een bull-smoesje dat dit niet meer mag van MS, etc.
Onzin want bij ATI werkt dit prima.
Pagina: 1