Toon posts:

Graveyard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers staan, waar ik iets leuks mee wil doen:
-486 DX2 66 8Mb (4 geheugenslots:2 klein, 2 grotere, 2x 4 in gebruik)
-cyrix 6x86 166 32Mb (6 slots: 4 wit klein,2 zwart groot 2x 16 in gebruik)
-Intel PII 300 64Mb sdram (3 slots: 3 zwart groot SDRAM 2x 32 in gebruik)

Als ik een 4Mb in de cyrix stop, telt hij het geheugen wel, maar dan krijg ik een memory check fail.
Een 32 SDram in de cyrix ziet hij niet.
Wie heeft suggesties?

Trouwens, de 486 heeft een nieuw diskette station en heeft een tijd stilgestaan, nu blijft hij hangen in laden van win95 en in veilige modus is hij idioot traag.
Wie helpt een knutselaar zonder verstand? :+ :+ :+ :P

Verwijderd

zonder verstand? hmmz.. dan zal ik maar niet over linux beginnen (voor op die 486)

die 32mb sdram -> bios-update? dimm rot?

tja wat je zou kunnen doen als je wat handiger met pc's bent:

486 (met Linux erop) voor i-netverbinding delen, andere 2pc's in netwerk hieraan koppelen.....

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom past dat geheugen niet op elkaar? :? :? :?
En kan ik die 486 niet overclocken, die mag wel kapot, de cyrix wil ik ook wel proberen, maar daar doe ik wat voorzichtiger mee, je weet nooit of ik hem nog kwijt kan.

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 23:53 schreef Quadrizz het volgende:
Maar waarom past dat geheugen niet op elkaar? :? :? :?
wederom: rotte modules???
En kan ik die 486 niet overclocken, die mag wel kapot,
niet echt de moeite waard om te oc-en
de cyrix wil ik ook wel proberen, maar daar doe ik wat voorzichtiger mee, je weet nooit of ik hem nog kwijt kan.
cyrix-cpu's zijn zowiezo al errug heet...
komt omdat die eigenlijk al licht oc'ed zijn...... ik zou het niet proberen.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het helemaal snap, ben al boven in de 20, grijs en aardig aan de wijn, maar als het 32 sdram geheugen in de PII het doet kan hij in de cyrix toch niet ineens kapot zijn, of bedoel je iets anders?

Doe ik bij de cyrix met de 4 Mb bijplaatsing iets verkeerd?

De 486 overclocken voor de lol en er van te leren, anders kom ik toch niet verder?
Ik ga niet met mijn 600 ouwehoeren.

Verwijderd

het kan zijn dat het moederbord van je cyrix incompatible is met je geheugen...... (Abit heeft ook zulke problemen gehad)...

je kan nazoeken of je van je moederbord (van die cyrix-pc dus) een nieuwere bios te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens een faq-site over dit ssort problemen of moet ik jullie lastig blijven vallen met deze vragen, maakt mij niet uit, maar lijkt me voor jullie boooring...:z :Z

Verwijderd

Topicstarter
Niemand leuke ideeen?
:'(

Verwijderd

Topicstarter
B-)Wel gelukt om de cyrix op te schroeven naar 40 Mb, om de ongeinteresseerden op de hoogte te houden.
*D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
in die cyrix zitten nu zeker simms? (in witte sloten). Misschien kan dat moederbord niet dimms én simms tegelijk gebruiken. Probeer het es met alleen die 32mb dimm (in het zwarte slotje dus).

En die 4MB simm in die cyrix is op zich al een wonder dat ie het geheugen telt.. simms moeten in pentiums nl. per 2 dr in :z
Pagina: 1