[XP] Slaapstand kan ik niet inschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:01
Als ik slaapstand wil inschakelen bij energy beheer krijg ik de melding dat een andere process het bestand in gebruik neemt. Dit had ik gelijk na het instaleren van windows. Dus is er dan werkelijk een ander process aanwezig. Hoe kan ik dit verhelpen. Ik draai op windows home sp2 maar had het ook met pro

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens even met de exacte foutmelding te geven anders - zo'n geinterpreteerde foutmelding kunnen we over het algemeen niet zo veel mee :)

• Codeaction
er is geen uitgebreide foutmelding. Enige wat ik voor me kiezen krijg is, is dat er een andere process volgens windows bezig is die er voor zorgt dat ik dat finkje niet kan aanzetten

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef nou eens de *exacte* foutmelding - ik vraag niet om een uitgebreide of om een tekening, maar gewoon exact de tekst inclusief alle woorden die Windows geeft en wanneer Windows die geeft? :)

• YellowCube
  • Laatst online: 20:55

YellowCube

Wait...what?

kijk anders ook even in de eventviewer van je machine:

Windowstoets + R en dan eventvwr

Daar willen nog wel eens wat uitgebreidere boodschappen in staan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 15:23
Ah dat is een bekend probleem. Heb ik ook gehad. Lag aan een device driver die windows tegenhield om in slaap te gaan. (was bij een seriele poort monitor)

Misschien moet je in die hoek zoeken

• Codeaction
elevator schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:13:
Geef nou eens de *exacte* foutmelding - ik vraag niet om een uitgebreide of om een tekening, maar gewoon exact de tekst inclusief alle woorden die Windows geeft en wanneer Windows die geeft? :)
[XP Pro SP2] Kan slaapstand niet inschakelen

het plaatje dat je hier gelijk ziet in het eerste bericht heb ik ook. en heb in mijn logboek gekeken en dit staat er: Het systeem kan het crashdump-stuurprogramma niet laden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

bron : ftdisk

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26
Je hebt echt alleen een kale windows installatie? Nog geen enkele software/drivers geïnstalleerd?

En ook gewoon van een normale windows cd geïnstalleerd? Geen vage illegale versie waar je meteen office, nero, acrobat reader en een virusscanner en alles bijkrijgt? :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Codeaction
nope. Direct windows home sp2 officiele cd geinstaleerd te hebben had ik het probleem al. het enige wat ik nu wel geinstaleerd heb is een stuurprogramma voor me video kaart en een beveiligings packet ( vrij onbekend). wel kreeg ik soms de melding dat de IDE controller mogelijk niet goed werkt. Maar heb geen problemen geconstateerd bij me hardeschrijven. Misschien komt deze informatie nog van pas

[ Voor 4% gewijzigd door Codeaction op 02-05-2007 23:40 ]

• Codeaction
Hebben mensen een mogelijke oplossing voor mij. O maakt het uit als je windows gewoon herinstaleerd hebt over een bestaande zonder hem te formateren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm.. dat kan wel eens tot vreemde resultaten leiden.
Maar gezien je USB topic vermoed ik dat je een setje chipset drivers mist.
Over wat voor moederbord hebben we het, en heb je alle correcte drivers voor je moederbord wel geinstalleerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Codeaction
mijn moederboard is een asus M2V. ik heb eerst de drivers van de cd geinstaleerd en later nieuwere updates, maar wanneer je de driver voor de usb aansluitingen wilt instaleren, zegt de instalatie dat het niet nodig is. Omdat ik een windows versie heb die hoger is dan sp1.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt de VIA HyperionPro V5.10A drivers geinstalleerd die op de ASUS site staan voor je moederbord?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Codeaction
Hij zojuist geinstaleerd.

nu krijg ik de melding 'Toegang geweigert' maar in de log nog wel de zelfde fout

Het systeem kan het crashdump-stuurprogramma niet laden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

bron : ftdisk

[ Voor 13% gewijzigd door Codeaction op 06-05-2007 12:11 ]

• Codeaction
na hem opnieuw gestart te hebben geeft hij weer de melding "Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het bestand door een ander proces in gebruik is

Verwijderd

En wat gebeurt er als je dat "vrij onbekende beveiligingspakket" eraf gooit?

• Codeaction
ik kan kaspersky er af gooien maar dit probleem had ik nooit met windows xp pro

het zal naar me gevoel toch daar aan liggen

Verwijderd

IS een geintje van MS.

VIa de knowledgebase kun je de fix ophalen.

Probleem zit hem ergens in de Updates die je via Windows Updates binnenhaalt.

En met de fix, werkt het weer gewoon.
Pagina: 1