[VB6] Losse objecten in een PictureBox?

Pagina: 1
Acties:

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik heb een lijst van objecten met bepaalde X en Y coordinaten. Deze X en Y coordinaten veranderen continu. Dezelfde functie die deze X en Y coordinaten veranderd zorgt er nu voor dat de objecten dmv wat relatieve berekeningen op mijn PictureBox kan tekenen met "Circle". Mijn enige probleem is nu dat als de X en Y coordinaten veranderen, ik nog steeds zit met de gekopieerde circkels van de oude locatie.
Nu heb ik dit opgelost door nog een cirkel er overheen te tekenen met de kleur van de achtergrond, dit lijkt me echter niet helemaal de bedoeling. Een tweede oplossing zou zijn om bij elke verandering de hele picturebox te clearen en alle objecten opnieuw te tekenen, maar dit lijkt mij ook niet optimaal aangezien er soms wel een hoop objecten en een hoop beweging zou kunnen zijn -> heel veel redraw.

Is er een manier waarmee ik deze cirkels een zelfstandig object kan maken die ik gewoon kan verwijderen wanneer ik wil? En hoe doe ik dat dan? Ik wil liever een oplossing mbt Pictureboxes ipv DirectDraw suggesties.

Iemand enig idee?

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Even vanuit C# geredeneerd maar ongetwijfeld met VB6 ook goed mogelijk:
Een control maken die zelf painting afhandelt en daar een (transparante) cirkel tekent. Je kunt dan de Location van de control aanpassen en het clearen (invalidaten) door windows laten afhandelen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MTWZZ' manier is het mooist (indien mogelijk). Je zou ook kunnen proberen om de oude cirkel nogmaals te tekenen met de DrawMode ingesteld op XOR. Hiermee zou de oude cirkel moeten ‘verdwijnen’.
Visual Basic:
1
2
PictureBox.DrawMode = vbXorPen
PictureBox.Circle (X,Y), 200, Color

[ Voor 33% gewijzigd door Icelus op 02-05-2007 17:15 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:13
Heb het al opgelost dmv shapes aan te maken en die dan de hiden/moven/whatever :)